Status
Tråden går ej att kommentera.
thomas33 thomas33 skrev:
Jag tror det kan bli svårt att få det huset billigt, nu när det ligger inom "de blå bussarnas" område i stan.
Har han några barn eller annan släkting som vet tomtvärdet, är det mycket troligt att framöver säljs. Kanske till något byggbolag som styckar av till mindre radhustomter likt intilliggande eller bara någon som river och bygger ny villa.

Men det är aldrig fel att fråga artigt och trots min pessimism på lågt pris, hoppas jag du kan få köpa det.
Kärleken har alltid legat inom stadsbussen men visst byggs det en massa på Kärleken och värdet stiger hela tiden. Huset har ju ett visst värde även om det är dåligt. Billigt är väl en tolkningsfråga, men billigare än de 3,5-4milj som husen ligger på är absolut möjligt. Vem vet, familjen kanske inte vill att de rivs då de ägt husen sedan 1945 :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kärleken har alltid legat inom stadsbussen men visst byggs det en massa på Kärleken och värdet stiger hela tiden. Huset har ju ett visst värde även om det är dåligt. Billigt är väl en tolkningsfråga, men billigare än de 3,5-4milj som husen ligger på är absolut möjligt. Vem vet, familjen kanske inte vill att de rivs då de ägt husen sedan 1945 :)
Jo, busslinjen "Kärleken - Lasarettet - Kyrkogården" är från 1920-talet. :D
Men som alltid utgår priset från läget, läget, läget. Oavsett om huset ser slitet och oattraktivt ut.
 
thomas33 thomas33 skrev:
Jo, busslinjen "Kärleken - Lasarettet - Kyrkogården" är från 1920-talet. :D
Men som alltid utgår priset från läget, läget, läget. Oavsett om huset ser slitet och oattraktivt ut.
Absolut. Jag har inte räknat med att få huset ;)
 
Har fått dit gummilisterna som är rengjorda och smorda. Nya gångjärn och slutbleck med. Har ett tag till med målning av dörr då färgen skulle härda i en vecka innan den belastas, vilket den gör när utsidan ska målas. Sakta framåt :)
 
  • Dörröppning med nyrenoverade gummilister och gångjärn, täckt av en OSB-skiva under målningsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har fått dit gummilisterna som är rengjorda och smorda. Nya gångjärn och slutbleck med. Har ett tag till med målning av dörr då färgen skulle härda i en vecka innan den belastas, vilket den gör när utsidan ska målas. Sakta framåt :)
Saknas handtag ;)

är det något kvar på garage/förråd sedan? Efter att dörren kommit på plats..
 
boschkenta
Du är snart klar med huset och rekar redan nästa projekt? ;)

Mycket trevlig tråd, har läst alltihop och huset har blivit kanonfint. Inspirerande!
 
  • Gilla
  • Haha
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Du är snart klar med huset och rekar redan nästa projekt?
Nja, han har ju inte börjat på biorummet än. Skall vi gå miste om detta nu tro....:thinking:
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Saknas handtag ;)

är det något kvar på garage/förråd sedan? Efter att dörren kommit på plats..
Dörren är kvar, sedan ska det pyntas till lite i änden på vindskivorna. Snart dags att kolla på vardagsrummet ;)
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
R roli skrev:
Nja, han har ju inte börjat på biorummet än. Skall vi gå miste om detta nu tro....:thinking:
Nej förhoppningsvis ska vi inte gå miste om det. Även om ägaren skulle vilja sälja så tror jag inte det sker inom ett år. Det är ett familjehem sedan 75 år tillbaka och han måste ordna ny bostad isåfall. Vi får se om han ens svarar mig :)
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi får se om han ens svarar mig :)
Skulle det nu råka gå så väl att du faktisk köper fastigheten får du helt enkelt börja med biorummet så blir alla nöjda. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Dörren är kvar, sedan ska det pyntas till lite i änden på vindskivorna. Snart dags att kolla på vardagsrummet ;)
.. vardagsrum?
Vad är det.. i ”källaren”?

Haha:p:cool::beer:
 
Snigla Snigla skrev:
.. vardagsrum?
Vad är det.. i ”källaren”?

Haha:p:cool::beer:
Nej det är sista rummet på entréplan (120m2) som inte är renoverat. Så det ska bli skönt att äntligen binda ihop hela våningen när det gäller golv och tak :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nej det är sista rummet på entréplan (120m2) som inte är renoverat. Så det ska bli skönt att äntligen binda ihop hela våningen när det gäller golv och tak :)
Bara retas med dig ;)
 
Slipat ner dörren inför målning :)
Lyckades beställa en ny sparkplåt till dörren med.
30min efter jag frågade plåtslagaren var den klar.
Det ni ;)
 
  • En dörr som är delvis slipad och ligger på ett arbetsbord inför målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gammal träddörr liggande och slipad på bockar i förberedelse för målning i ett verkstadsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Renovering av garagedörr klar.
Tog ingen bra bild innan men här är lite för att se skillnaden :)

Renoverad garagedörr med nya gångjärn och handtag samt nymålat i vitt och svart, med en bil framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del av renoverad garagedörr med nya gångjärn, sparkplåt och handtag, mot asfalterad mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad garagedörr med nya gångjärn, slutbleck och svart handtag framför ett hus med växt i kruka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Och så här blev det.
Nya gångjärn, slutbleck, sparkplåt.
Ett nytt handtag som jag köpte fel till ytterdörren.
Lite överbliven målarfärg
Runt 1000kr

Renoverad garagedörr i mörkgrå med nytt handtag, gångjärn och sparkplåt på en vitmålad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad garagedörr i mörkgrå med nya gångjärn, slutbleck, sparkplåt och handtag, mot vit vägg och ljusa detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Behövde lite distanser som jag glömt köpa så naj-tråd får duga tills Onsdag :)

Nyinstallerat gångjärn på garagedörr med provisorisk nåltrad som distans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.