Lime113 Lime113 skrev:
'men det var segt' pun intended?
:p
 
En klassisk vändlimning med störtning! Snyggt @Frustrator!
 
Ritad och klurat lite på benstativ till nattduksborden jag bygger. Tar gärna lite input.

Första försöket (ser ut som skit). Tanken var skiktlaminering, men detta är verkligen inte snyggt.
Digital rendering av ett nattduksbord med bockben i skiktlaminerat trä och en låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andra försöket blev bättre, men alldeles för hög "sarg":
Ett ritat förslag på nattduksbord med ben av skiktlaminerat trä och en mörkare låddel, med benen längre isär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nattduksbord med skiktlaminerade ben och låda, benen längre isär, låg sarg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tredje försöket med lite lägre sarg:
Tredimensionell rendering av ett nattduksbord med lägre sarg och fyra utspärrade ben, designad i ljusa och mörka tränyanser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fjärde försöket, ännu lägre "sarg" och benparen lite längre isär:
Designad nattduksbord med ljusa ben och mörk skiktlaminerad låda, med lägre sarg och benen längre isär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samma som ovan men renderad i miljö:
Designförslag på ett nattduksbord med mörkare låda och ljusa, skiktlaminerade ben i en minimalistisk inredningsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 6 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Ritad och klurat lite på benstativ till nattduksborden jag bygger. Tar gärna lite input.

Första försöket (ser ut som skit). Tanken var skiktlaminering, men detta är verkligen inte snyggt.
[bild]
Andra försöket blev bättre, men alldeles för hög "sarg":
[bild] [bild]
Tredje försöket med lite lägre sarg:
[bild]
Fjärde försöket, ännu lägre "sarg" och benparen lite längre isär:
[bild]
Samma som ovan men renderad i miljö:
[bild]

Nu har du mer former än vad 1950-talet brukade ha så svårt att göra en rak jämförelse. Men jag tänker rundade ben. En smaksak.

Träbyrå med rundade ben och två lådor, 1950-talsstil, med en planta på toppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Retrostil nattduksbord med rundade ben och två lådor står på ett schackrutigt golv vid ett ljust fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två vintage träsidobord med rundade ben och inbyggda lådor från 1950-talet mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag gillar den med benen mer isär.
Snyggt!!
 
tommib
Ah, jag förutsatte att de skulle hängas på väggen.

Med ben så är jag mer inne på det Lime113 visar ovan men det är ju en smaksak. De benen du har renderat gör att den ser ut lite som en rymdvarelse i mitt tycke.
 
  • Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
Jag är lite inne på den här alien looken. :rofl:

Problemet med runda ben är att jag vill ha rejält "splay" på benen och då måste jag också ha krökta ben i längsled (viker in från splayen) annars hamnar benen för långt utanför toppen sett uppifrån och då kan jag inte ställa bordet nära en vägg eller nära en säng.

Att tillverka runda ben som också är krökta i längsled går lite utanför vad jag klarar av.
 
V vectrex skrev:
Att tillverka runda ben som också är krökta i längsled går lite utanför vad jag klarar av.
Det tror vi inte ett dugg på!
 
  • Gilla
  • Wow
VidarH och 3 till
  • Laddar…
Denna då? Lite av ett mellanting, slutar i helt rund form nere vid golvet.
Modersnt nattduksbord i trä med rundade ben och en låda, står på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
RmK_71 och 4 till
  • Laddar…
tommib
En väldigt elegant rymdbläckfisk.
 
  • Gilla
hobbs och 3 till
  • Laddar…
Här är ett alternativ som är lite mindre bläckfiskig. Betydligt enklare att tillverka också. Kanske att jag gillar denna lite mera, med raka linjer.
En modern sidobord med raka linjer och en kontrast mellan mörkt och ljust trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 11 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Här är ett alternativ som är lite mindre bläckfiskig. Betydligt enklare att tillverka också. Kanske att jag gillar denna lite mera, med raka linjer.
[bild]
Du får sätta upp en omröstning, jag gillar de böjda bättre.. ;)
 
richardtenggren
Tycker att de borde vara vägghängda, men det sista alternativet var bäst med ben :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tycker att de borde vara vägghängda, men det sista alternativet var bäst med ben :)
Det var faktiskt min ursprungsplan men det blir tyvärr alldeles för bökigt att få till där jag vill ha dem på alla gipsväggar här hemma.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Här är ett alternativ som är lite mindre bläckfiskig. Betydligt enklare att tillverka också. Kanske att jag gillar denna lite mera, med raka linjer.
[bild]
3D cad när den gör som mest nytta, snygga renderingar(y). Man får va en rätt vass frihandsskissare för att trolla fram alla dom där formerna i rätt proportiner på så kort tid.

Jag tycker den sista är bäst men benen kanske aningen knubbiga jämfört med boxen som med den smala kanten ger ett väldigt slimmat uttryck.(?).
 
Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.