surris
FreQa FreQa skrev:
Målat ett varv till på fodren. Nu börjar huset få de färgerna vi önskar, den vita avvattningen ska bli röd senare.
[bild]
Vilken färg på fönsterna är det som gäller?
 
surris surris skrev:
Vilken färg på fönsterna är det som gäller?
Gulockra. Fodren grön jord (egen lite svärtad blandning från E&C här i Norrköping). Ja båda i linoljefärg.
 
  • Gilla
surris
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Taket var smutsigt och det växte mycket mossa och lavar. Försökte med borste med extra lång skaft innan, men det funkade sådär. Men nu gör jag det ordentligt. Jag fpr dessutom möjlighet att inspektera taket och se vilka pannor är sönder
[bild]
Vad skurar du med? Bara mekaniskt skrubbande eller något bra medel också?
 
harry73
Jag använder en gammal diskborste och vattenslangen med bra munstycke, men inget högtryckstvätt.
Första hälften gick hyfsat fort, men nj är jag på den delen som har lite mer skugga och där mina tidigare försök inte nådde, så nu går det jävla långsamt:(
Men jag är i alla fall inte höjdrädd :cool:
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
nikasp
Få se om jag hinner få gräs istället för geggamoja hela vintern. Låg sten där innan vilket var ett helsike när man ska klippa eller köra snöslunga.

Provade sån där QuickTurf. 10 kvm för 299 spänn. Syntes gräs redan efter 8 dagar så hoppas det hinner bli lite matta innan det blir för kallt. 18-20 grader varmt så långt prognosen når så hoppas!

Nygräddat gräs som börjar växa genom en QuickTurf-matta, med hopp om full gräsmatta före kylan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyanlagt QuickTurf med små grässkott längs en grusgång, med häck i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Tröttnade på ett tidur samt skymningsrelä till ytterbelysningen som aldrig funkade som det skulle. Så ersatte med en plejdpuck som agerar astrour med sol upp/nergång i stället.

Detta
Elektrisk utrustning och verktyg på träplankor, inklusive tidur och skymningsrelä, avlägsnade för uppgradering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mot det här
Plejd enhet installerad på vägg under vit ventilationsränna, för smartare styrning av ytterbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Självklart gjordes installationen av behörig, auktoriserad och försäkrad elektriker med egen servicebil.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Jorn och 9 till
  • Laddar…
Garagegaveln målad en första gång.
Få se om omgång nummer 2 är klar före helgen. :rolleyes:
 
L lingonlingon skrev:
Tröttnade på ett tidur samt skymningsrelä till ytterbelysningen som aldrig funkade som det skulle. Så ersatte med en plejdpuck som agerar astrour med sol upp/nergång i stället.

Detta
[bild]
Mot det här
[bild]

Edit: Självklart gjordes installationen av behörig, auktoriserad och försäkrad elektriker med egen servicebil.
Tur det för dom där klåparna utan servicebil är livsfarliga!
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Målat ett varv till på fodren. Nu börjar huset få de färgerna vi önskar, den vita avvattningen ska bli röd senare.
[bild]
Snyggt! Hur såg det ut innan? Vi har röd fasad med vita vindskivor, fönsterkarmar, hängrännor osv. Funderar på att sakta men säkert gå mot mindre vitt allt eftersom saker behöver bytas ut men var rädd att det skulle se galet ut med röda vindskivor och vita rännor i några år, fast det här såg ju fint ut ändå
 
Argh. Hittar inte hur man kan länka till andra diskussioner här på BH. Någon som har tips?
 
Skärmdump av diskussionsforum med inlägg om målning av fönsterfoder i gult och grönt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


eller
Skärmdump av en diskussionstråd om byggprojekt med öppnad delningsmeny och markerad "Kopiera" funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
FreQa FreQa skrev:
Argh. Hittar inte hur man kan länka till andra diskussioner här på BH. Någon som har tips?
Eller i webläsaren, klicka på #numret i inlägget (högra hörnet) då hamnar inläggets URL i webläsarens adressfönster - kopiera det och klistra in. :)
 
Sitter med BHs app men får inget att fungera... Vill ju kunna länka till äldre inlägg och peka på just ett inlägg..
 
FredrikR FredrikR skrev:
Eller i webläsaren, klicka på #numret i inlägget (högra hörnet) då hamnar inläggets URL i webläsarens adressfönster - kopiera det och klistra in. :)
Det räcker att högerklicka på #<nummer> och välja kopiera... Eller om man kör på mobilen så kan man hålla in fingret på #<nummer> och välja kopiera... i menyn som poppar upp.
 
FreQa FreQa skrev:
Sitter med BHs app men får inget att fungera... Vill ju kunna länka till äldre inlägg och peka på just ett inlägg..
Använd webläsaren. Varför finns det ens appar för saker som är helt webbaserade? Vem kom på att man ska tillverka sånt?
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.