4 415 042 läst · 32 250 svar
4415k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 033 inlägg
Tack!S straffarbete skrev:Snyggt! Hur såg det ut innan? Vi har röd fasad med vita vindskivor, fönsterkarmar, hängrännor osv. Funderar på att sakta men säkert gå mot mindre vitt allt eftersom saker behöver bytas ut men var rädd att det skulle se galet ut med röda vindskivor och vita rännor i några år, fast det här såg ju fint ut ändå
Man kan måla de vita snickerierna ljusgrå. Hängrännor och stuprör målas röda eller köps nya röda. Fönstren och dörr kan målas kromoxidgröna.
Det var vita fönster och snickerier innan, hade hunnit måla gula bågar där. Testade faktiskt ljusgrått som det kanske syns på bilden. Dörr omålade, blev gul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Flyttade nätverkshörnan från detta.
Logga in
Skapa konto
Till detta, och även om det fortfarande är mycket kvar att snygga till och att många uttag att koppla in osv så blev det ett stort lyft att få undan det och att kunna få lite ordning på kablarna iaf.
Målade och tapetserade om gästrummet häromdagen.
Från småblommigt till storblommigt.
Tips på taklampa tas gärna emot. Den vi har ser för jävlig ut
Logga in
Skapa konto
Från småblommigt till storblommigt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tips på taklampa tas gärna emot. Den vi har ser för jävlig ut
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 251 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 251 inlägg
”Lagat” vår 8 år gamla diskmaskin där övre spolarmen slutat rotera. Efter lite testande kom jag fram till att en klippa ut en slitring av en hård plastförpackning kanske funkar som lösning. Får väl se hur länge det håller.
Hmm ja då är väl hela garaget rödfärgat, tog bara.. *host harkel*... 11!år..
Har hunnit med en del annat på de åren dock, men bakre gaveln blev bara målad till hälften när det byggdes, om färgen tog slut eller om det blev vinter minns jag inte ens. Men nu så
Eftersom det gått så pass lång tid får jag möjligheten att roa mig med att måla gaveln en gång till..
Har hunnit med en del annat på de åren dock, men bakre gaveln blev bara målad till hälften när det byggdes, om färgen tog slut eller om det blev vinter minns jag inte ens. Men nu så
Logga in
Skapa konto
Eftersom det gått så pass lång tid får jag möjligheten att roa mig med att måla gaveln en gång till..
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 207 inlägg
Monterat ner / grävt bort en lekerställning, den tiden är förbi. Säkrat för gräsklipparen under tiden gräset tar sig i groparna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tagit upp hålet i taket till 10cm från skorstenen och fyllt på med 50mm brandisolering i hela genomföringen. Allt enligt sotarens önskemål. Tyvärr blev den isolerade skorstenen varmare än vad CE och TÜV godkännandet sa. Tur att jag gjorde schaktet med god marginal. Så det var bara innertaket som behövde justeras.