J jkarlberg skrev:
Wow! Imponerande bygge!
Tack!
 
Då är nästan all plattsättning klar och formen på det som skall bli gräsmatta börjar komma fram.

Tvåvåningshus med tillhörande garage och nästan färdiglagd stenplattsgång samt förberedd yta för gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 10 till
  • Laddar…
Sjukt snyggt! :D
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Sjukt snyggt! :D
Tack!
 
R Robert-san01 skrev:
Då är nästan all plattsättning klar och formen på det som skall bli gräsmatta börjar komma fram.

[bild]
Strålande och snyggt. Ska glida förbi utanför vid tillfälle och spana in :)
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Strålande och snyggt. Ska glida förbi utanför vid tillfälle och spana in :)
Det tycker jag absolut du skall göra! Säg gärna hej om jag är ute! :)
 
Första biten gräsmatta! :)

Nyplanterad gräsmatta med vattenspridare på förberedd jord vid kantsten, i ett bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Den eviga vänta på att stråna ska hitta fram :crysmile: Sådde för 2 veckor sedan och börjar bli grönt nu, men känns verkligen långt bort till full gräsmatta :p
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Den eviga vänta på att stråna ska hitta fram :crysmile: Sådde för 2 veckor sedan och börjar bli grönt nu, men känns verkligen långt bort till full gräsmatta :p
Det är väl nu det blir 1månad torka...
 
Jobbet med tomten och frun och ungarnas pool går vidare.

Återstår att bygga på formen lite, en bit armering och sätta stöd under mattan.

Planen är SKB denna gång då det inte skall vara något fall.

En grundgrävd grop för pool med synlig grus och jord, vidare byggarbete pågår med material runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete med grävd poolgrund i trädgård, högar av jord och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundarbete för poolbygge i trädgården med synliga rör och utgrävning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit plastgenomföring monterad på en blå slang, med detalj av klemmadslutning och armering synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rulle med mosaikmönstrad kakel för pool, placerad i en plastförpackning, med tydlig etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Armeringsnät på vit matta med träram kantad av grus och orangea rör, i förberedelse för en poolkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
verobar och 2 till
  • Laddar…
Hej,

tack för en intressant tråd! Är du nöjd med Isotimber? Var det smidigt att bygga med? Ska bygga ut vårt hus och är intresserad av denna lösning. Har idag ett gammalt hus helt utan plast osv så vill nog fortsätta på samma linje.

Valde du isotimber till innerväggar också? Är det ljuddämpande?

Om jag förstår dig rätt håller det värmen bra!

Mvh Andreas Håkansson
 
A andhak2802 skrev:
Hej,

tack för en intressant tråd! Är du nöjd med Isotimber? Var det smidigt att bygga med? Ska bygga ut vårt hus och är intresserad av denna lösning. Har idag ett gammalt hus helt utan plast osv så vill nog fortsätta på samma linje.

Valde du isotimber till innerväggar också? Är det ljuddämpande?

Om jag förstår dig rätt håller det värmen bra!

Mvh Andreas Håkansson
Hej!

Det har funkat mycket bra. Låg energiförbrukning hittills och inga konstigheter med stommen än så länge.

Innerväggar är vanliga uppreglade med isolering, osb och gips. Använde utlägg i plåt och träreglar. Då finns ingen risk att fukten från plattan kan gå upp i reglarna.

Mot vinden en ångbroms och sedan cellulosa.

Isotimberväggarna var mycket enkla att jobba med och alla mått för fönster mm var nästan för exakta. Snickarna fick ta upp några av hålen för att få dit drev.
 
Tack för snabbt svar! Använde du alltså isolering utanpå väggblocken?

Har inlett en dialog med Isotimber så får se vad leveranstid och pris är nu. Tack!
 
A andhak2802 skrev:
Tack för snabbt svar! Använde du alltså isolering utanpå väggblocken?

Har inlett en dialog med Isotimber så får se vad leveranstid och pris är nu. Tack!
Nej, inget på insidan. Där är det gips direkt på KLT. Man kan ha installationsskikt på insidan, men jag ville inte tappa ytterligare 45mm på ytterväggarna. Jag fräste in el, vatten mm i KLT.
 
R Robert-san01 skrev:
Nej, inget på insidan. Där är det gips direkt på KLT. Man kan ha installationsskikt på insidan, men jag ville inte tappa ytterligare 45mm på ytterväggarna. Jag fräste in el, vatten mm i KLT.
Hej, ok men på utsidan har du isolering? Får jag fråga var du bor och hur tjocka väggmoder du valde?
Försökte ta reda på hur tjocka moduler de rekommenderar men får invänta svar.

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.