Hej!

Har köpt en ny diskmaskin (Electrolux EES473320L) men är missnöjd med hur man ställer dricksglas i överkorgen. Det är mest lutande ytor och inget som hindrar glasen från att falla.

Finns det någon smart mojäng att köpa som gör det bättre?
 
Åsa Lund
Tror det går att byta ut korgen
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Tror det går att byta ut korgen
Det skall jag kolla in! Den som följde med är helt värdelös
 
BirgitS
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Diskmaskin med öppen dörr och lös montering, innehåller ostadigt placerade glas och köksredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alla ytor lutar och många glas har låg tyngdpunkt (dvs hög tyngdpunkt när de är upp och ner). De välter direkt

Diskmaskinen har f.ö släppt från köksinredningen och jag har reklamerat monteringen till Elgiganten...
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Känner igen problemet, vi bytte ut en gammal Huskvarna mot en lite nyare Electrolux. Jag brukar hälsa på Huskvarnan (bekanta fick den) och klappa om den för den hade mycket bättre korgar.

Protte
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Det är ju en sak folk glömmer när de köper en diskmaskin. Att inredningen och korgarna har mycket mer betydelse än alla andra funktioner

För övrigt är det säkert bara att man inte skruvat in skruvarna på sidan i inredningen. Det behöver TS inte ta in elgiganten för utan kan göra själv på 15 sekunder. (fungerar bra att skjuta in den lite till att börja med :D )
 
Appendix Appendix skrev:
Det är ju en sak folk glömmer när de köper en diskmaskin. Att inredningen och korgarna har mycket mer betydelse än alla andra funktioner

För övrigt är det säkert bara att man inte skruvat in skruvarna på sidan i inredningen. Det behöver TS inte ta in elgiganten för utan kan göra själv på 15 sekunder. (fungerar bra att skjuta in den lite till att börja med :D )

Diskmaskinen verkar (ha varit) fäst i inredningen via en metall/plastlist i överkant som var fastskruvad med en skruv i varje sida, trots fyra skruvhål. Listen har två plastbitar som fäster i diskmaskinen

Tyngden har vridit hela listen (eftersom bara en skruv använts kunde fästet rotera) och förstört plastbitarna. Maskinen sitter inte fast på något annat vis... Så jag vill nog ha hit montörerna så de kan se vilket uselt jobb deras kollegor gjort!
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
A
Fel giganten utmärker sig alltid

När man väljer diskmaskin då är det korgarna man måste titta på först.
Inte säkert att det finns något som passar till din.
En ny korg är 1500.- 2500.-
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Kanske billigare att köpa en begagnad trasig maskin med bra korg och sno korgen?
Alternativt att snacka med personalen på återvinningen att få ta med sig en korg hem?
 
Har haft olika diskmaskiner under 40 års tid, Electrolux och Cylinda. Nu har jag en maskin med samma inredning som på bilden (ej köpt den själv) och det är fantastiskt hur man kan uppfinna nått så dåligt, när man tidigare redan har nått som fungerar utmärkt.
 
  • Gilla
  • Haha
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Fel giganten utmärker sig alltid

När man väljer diskmaskin då är det korgarna man måste titta på först.
Inte säkert att det finns något som passar till din.
En ny korg är 1500.- 2500.-
Så här ser monteringen ut..

Närbild av en monterad maskin med synliga skruvar och metallkorgar inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta är mitt livs andra maskin och jag hade ingen tanke på att kolla korgarna.. Var naiv att tro att de säkert gjort en smart lösning
 
Isakare Isakare skrev:
Har haft olika diskmaskiner under 40 års tid, Electrolux och Cylinda. Nu har jag en maskin med samma inredning som på bilden (ej köpt den själv) och det är fantastiskt hur man kan uppfinna nått så dåligt, när man tidigare redan har nått som fungerar utmärkt.
Det är verkligen helt obegripligt. Ett sånt stort företag måste väl ha testpiloter och fokusgrupper och allt vad det heter
 
Vad kostade den? Ser ut att vara budgetmodell.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.