Stickan56
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]
Maskinen är säkert bra men det var den mest oseriösa och tramsigaste beskrivningen jag sett på länge.
Det verkar vara samma översättare som på Discovery channel. :rolleyes:

Stickan
 
Redigerat:
T Ejmelie skrev:
Vad anser ni är ett lagom krav på en mutterdragare som ska användas för däckbyte? Hur många Nm bör man sikta på när man köper en mutterdragare? För mig lär det bli en Makita.
Har en dtw285 som duger gott till att byta hjul med. Får slå en sekund eller två extra om det sitter överjävligt men lossnar gör det.
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Maskinen är säkert bra men det var den mest oseriösa och tramsigaste beskrivningen jag sett på länge.
Det verkar vara samma översättare som på Discovery channel. :rolleyes:

Stickan
haha, ja du kan säkert hitta ett annat ställe att handla på där översättningen blev bättre.
 
nanowire nanowire skrev:
Så farligt mycket dyrare är det faktist inte, iaf inte med Hikoki. Jag har den nedan, 1100 nm åtdragning och 1500 nm lossningsmoment.

Här inkl två 18/36 v batterier, laddare och systainer för drygt tre tusen:
[länk]

Sedan håller jag med dig att det nog är onödigt mycket för de flesta situationer. Men helt klart en väldigt bra maskin.
Mjo, det är onekligen ett bra pris, och nu drar det liiiite i villhöver-tarmen. Jag gillar ju Hikoki och gamla Hitatchi skarpt :) Med en sådan kan man nog t.o.m. ge sig på hjulmuttrarna på lastbilen... Kolllade priset i utckeckningen, blev 3800:- ink. frakt översatt till svenska pengar. Så ändå en rejäl slant, men 300% mer kraft för 65% mer pengar jmf AEG är förstås lockande om man redan har 3/4-hylsorna till den.
Återkommer med recension om villhöverkraften vinner...
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Vad anser ni är ett lagom krav på en mutterdragare som ska användas för däckbyte? Hur många Nm bör man sikta på när man köper en mutterdragare? För mig lär det bli en Makita.
Har en Bosch GDX 18V-EC som är specad 185Nm som funkar fint för däckskifte.
Makita bör ha nå likvärdigt (y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Har en Bosch GDX 18V-EC som är specad 185Nm som funkar fint för däckskifte.
Makita bör ha nå likvärdigt (y)
Ja, dtw285 har 280nm i 3 lägen samt en funktion så den slutar snurra när muttern har lossnat.
 
En bitssats med säkerhetsbits som bara råkade passa perfekt i lådorna på verktygsvagnen Öppen bitssats med säkerhetsbits organiserade i verktygsvagnslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 7 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det verkar vara samma översättare som på Discovery channel. :rolleyes:
Inte bara jag som reagerat på det alltså. Vissa program är ju så dåligt översatta/textade så man undrar om personen över huvudtaget kan engelska eller svenska. Sorry för OT
 
  • Gilla
Stickan56 och 3 till
  • Laddar…
T
W Willewonka skrev:
Ja, dtw285 har 280nm i 3 lägen samt en funktion så den slutar snurra när muttern har lossnat.
DTW285 låter vettigt. Tänker att jag vill köra på en makita med batteri så att jag kan ha mer användning för den än för just däckbyten. Även om den ska klara det jobbet.

Har en Ingersoll Rand idag. Har använt den en gång. Annars ligger den bara och samlar damm
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Att den skall gå på tryckluft. Minst 450 Nm.
Om man sedan drar åt med momentstång så sitter dom inte för hårt när det skall lossas.
Eftersom jag har lättmetallfälgar så efterdrar jag alltid skruvarna med momentnyckel.

Stickan
https://www.tradera.com/item/415275914
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
Stickan56
P Prodigys skrev:
En bitssats med säkerhetsbits som bara råkade passa perfekt i lådorna på verktygsvagnen[bild]
Jag har försökt lista ut vad en säkerhetsbits är men gått bet.

Stickan
 
Kanske just därför; de låter sig inte överlistas?
 
  • Gilla
  • Haha
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Jag har försökt lista ut vad en säkerhetsbits är men gått bet.

Stickan
Bits med hål, för torx med pigg i skallen.
 
Stickan56
TeroM TeroM skrev:
Bits med hål, för torx med pigg i skallen.
Aha, några säkerhetsbits har jag inte med däremot ett antal mejslar utan att veta vad dom kallades.:D

Stickan
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Aha, några säkerhetsbits har jag inte med däremot ett antal mejslar utan att veta vad dom kallades.:D

Stickan
Inkluderar även lite andra udda bits typ "gaffeln" som jag inte vet det officiella namnet på samt den som ser ut som torx men bara är fem-uddig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.