T trojlee skrev:
Vart handlade du? Vad gick den på? #villhöverensådan :cool:
Här: https://www.ebay.de/itm/20-90mm-HiK...574069?hash=item2895012cf5:g:YxIAAOSwae9ez-jx
Klart du villhöver en sån! ;)
Mitt paket fastnade på väg ur Tyskland i 1v tid, när jag påtalade det till säljaren så agerade han väldigt snabbt och gjorde en förseningsanmälan till DHL.de och dagen efter var paketet på väg tillbaka till honom, och dagen därpå framme och skickades om igen till mig, så säljaren kan rekommenderas. (y)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Stickan56
FredrikR FredrikR skrev:
Så, efter en resa Berlin - tyska gränsen, Berlin och ännu ett försök så trillade den äntligen in på mitt utlämningsställe tidigt imorse.
[bild]
[bild]
[bild]
Som en transformer sa en polare och visst, viss likhet finns.
Laddade batteri och provsköt några spik, kändes mycket bra. Noll rekyl och den bifogade panelnosen gjorde att inga spår mer än spikskallen lämnas kvar.
Ja det är synd (för oss som gillar blå Bosch serie) och konstigt att Bosch inte tillverkar spikpistol er.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G
FreQa FreQa skrev:
Ja det är synd (för oss som gillar blå Bosch serie) och konstigt att Bosch inte tillverkar spikpistol er.
Kanske för man skulle få BLÅ-märken efter man använt dem? :D bwhahahaah
 
  • Gilla
  • Haha
DGLundin och 3 till
  • Laddar…
K
C crillux skrev:
[bild] [bild] Ersatt mina katastrofala gamla fasta billighetsnycklar med lite ordentliga grejer...
har själv denna sats sen rätt många år tillbaka är sjukt nöjd med den. Riktigt fina grejer. Bra val
 
  • Gilla
crillux
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Så, efter en resa Berlin - tyska gränsen, Berlin och ännu ett försök så trillade den äntligen in på mitt utlämningsställe tidigt imorse.
[bild]
[bild]
[bild]
Som en transformer sa en polare och visst, viss likhet finns.
Laddade batteri och provsköt några spik, kändes mycket bra. Noll rekyl och den bifogade panelnosen gjorde att inga spår mer än spikskallen lämnas kvar.
Men den är ju inte BLÅ...:surprised::thinking::rolleyes:
 
  • Ledsen
  • Gilla
Stickan56 och 2 till
  • Laddar…
T Tohan skrev:
Är denna värd pengarna nån som har haft AEG??
Jag har sedan ett par år en sådan, och jag använder den ganska ofta. Jag gillar den starkt och tror knappt att jag någon gång har misslyckats att få loss en mutter eller bult i rimliga dinemsioner. Använder den både vid arbeten med bilar, traktorer, jordbruksmaskiner och förstås däckbyte på bilar & släpvagnar, franskskruv i trä m.m.
Den har max vridmoment på 500Nm, att jämföra med Parkside 180, och Biltemas motsvarighet på 230. Dewalt 18v mutterdragare med max 450Nm kostar exempelvis 2300 naken utan laddare och batteri enl Prisjakt.
Tror inte att du kan hitta någon annan maskin med motsvarande styrka till samma pris om du vill köra batteridrivet.
Det finns förstås även maskiner med mer än 1000Nm, Hikoki & Milwaukee mfl, men då¨pratar vi om helt andra kostnader.
Jag har i och för sig större batterier till min maskin men upplever att jag kan köra väldigt länge innan det är dags att ladda/byta battertiet.
//Håkan
 
H halryd skrev:
Jag har sedan ett par år en sådan, och jag använder den ganska ofta. Jag gillar den starkt och tror knappt att jag någon gång har misslyckats att få loss en mutter eller bult i rimliga dinemsioner. Använder den både vid arbeten med bilar, traktorer, jordbruksmaskiner och förstås däckbyte på bilar & släpvagnar, franskskruv i trä m.m.
Den har max vridmoment på 500Nm, att jämföra med Parkside 180, och Biltemas motsvarighet på 230. Dewalt 18v mutterdragare med max 450Nm kostar exempelvis 2300 naken utan laddare och batteri enl Prisjakt.
Tror inte att du kan hitta någon annan maskin med motsvarande styrka till samma pris om du vill köra batteridrivet.
Det finns förstås även maskiner med mer än 1000Nm, Hikoki & Milwaukee mfl, men då¨pratar vi om helt andra kostnader.
Jag har i och för sig större batterier till min maskin men upplever att jag kan köra väldigt länge innan det är dags att ladda/byta battertiet.
//Håkan
Så farligt mycket dyrare är det faktist inte, iaf inte med Hikoki. Jag har den nedan, 1100 nm åtdragning och 1500 nm lossningsmoment.

Här inkl två 18/36 v batterier, laddare och systainer för drygt tre tusen:
https://www.ffx.co.uk/tools/product...Ion-3-4In-1100Nm-Multi-Volt-Impact-Wrench-Kit

Sedan håller jag med dig att det nog är onödigt mycket för de flesta situationer. Men helt klart en väldigt bra maskin.
 
Det är till 99% däckbyte man använder en sån till, som privatperson alltså?
 
nino nino skrev:
Det är till 99% däckbyte man använder en sån till, som privatperson alltså?
Nu har jag inte provat en i verkligheten, men det känns lite överdrivet att släpa runt på en 3/4"-mutterknack för att byta däck på bilen.... 3,7 kilo med batteri låter inte smidigt...

Själv kör jag med ett vanligt ledhandtag och lossar muttrarna, och sen lossar jag med en vanlig slagskruvdragare....
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
T
Vad anser ni är ett lagom krav på en mutterdragare som ska användas för däckbyte? Hur många Nm bör man sikta på när man köper en mutterdragare? För mig lär det bli en Makita.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu har jag inte provat en i verkligheten, men det känns lite överdrivet att släpa runt på en 3/4"-mutterknack för att byta däck på bilen.... 3,7 kilo med batteri låter inte smidigt...

Själv kör jag med ett vanligt ledhandtag och lossar muttrarna, och sen lossar jag med en vanlig slagskruvdragare....
Åhjo, den ligger perfekt i handen :strong:;)
Vill man ha lite klenare finns den även som 1/2”.

Men ärligt talat har jag inte provat att byta hjul med den ännu. Sedan adderas även vikten av adapter 3/4 —>1/2” samt momentstav för lägsta effektläget ligger runt 300 nm tror jag.
 
Stickan56
T Ejmelie skrev:
Vad anser ni är ett lagom krav på en mutterdragare som ska användas för däckbyte? Hur många Nm bör man sikta på när man köper en mutterdragare? För mig lär det bli en Makita.
Att den skall gå på tryckluft. Minst 450 Nm.
Om man sedan drar åt med momentstång så sitter dom inte för hårt när det skall lossas.
Eftersom jag har lättmetallfälgar så efterdrar jag alltid skruvarna med momentnyckel.

Stickan
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]
Föresten, kunde du skicka en ljudfil att spela så jag kan få den äkta F1-depåkänslan när jag använder batterimaskinen?
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.