NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Härlig såg! Är själv på jakt efter den! Intressant med den nya biturbo motorn, är den effektivare? vad har du tänkt köra med för batteri? Längtar efter provkörning!
4.0 och 6.0Ah finns i min ägo så här långt.
Får se hur långt det räcker. :)
 
Vart sugen på det paket efter att ha sett det här. Beställde igår och kom idag med fri frakt. Det kan man snacka om bra service av Hornbach. Ny elektrisk vinkelslip och borr på ett verktygsbord med spånskiveplatta och hålmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Vart sugen på det paket efter att ha sett det här. Beställde igår och kom idag med fri frakt. Det kan man snacka om bra service av Hornbach.[bild]
Har sällan sett ett så omsorgsfullt inslaget paket som det som kom från Hornbach. (y)
 
  • Gilla
Matti_75
  • Laddar…
Här blev det en ny liten Hikoki battericirkel. 36 volt och menad för metall. Men tänker att den även kan täcka mitt begränsade sladdlösa behov för trä. Hikoki 36V batteridriven cirkelsåg för metall ligger på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny Hikoki 36V batteridriven cirkelsåg för metall på arbetsbänk, utan kompatibel skenadapter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev dock lite besviken att skenadaptern jag köpt från bosch inte passar fsn-skenorna utan istället verkar vara för festoll/makita så nu blir det att hitta på ngt annat sätt att lösa det. Någon annan som lyckats köra icke-Bosch på fsn-skenor?:thinking:
https://www.bosch-professional.com/se/sv/adaptrar-till-styrskena-2608008-ocs-ac/
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Här blev det en ny liten Hikoki battericirkel. 36 volt och menad för metall. Men tänker att den även kan täcka mitt begränsade sladdlösa behov för trä. [bild] [bild]

Blev dock lite besviken att skenadaptern jag köpt från bosch inte passar fsn-skenorna utan istället verkar vara för festoll/makita så nu blir det att hitta på ngt annat sätt att lösa det. Någon annan som lyckats köra icke-Bosch på fsn-skenor?:thinking:
[länk]
Den adaptern är till de äldre Bosch skenorna, de som var 140cm långa och saknade gummiläppen, tyvärr.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
T
Stängd blå Makita tigersågs verktygslåda på grått trägolv utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Makita tigersåg DJR187RTE i öppen låda med batterier och laddare på ett utomhusbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag blev det inköp av en 1,5 år gammal tigersåg, Makita DJR187RTE.
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Den adaptern är till de äldre Bosch skenorna, de som var 140cm långa och saknade gummiläppen, tyvärr.
Ja, tyvärr det jag märkte först när jag fått hem den. Hoppet står nu till att modda sticksågsadaptern.
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Ett par småprylar. Skjutmått och en liten diamantförsedd mojäng att fräscha upp keramiska slipband med.
Ett digitalt skjutmått i förpackningen och en diamantverktyg för slipband på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fluxor och 3 till
  • Laddar…
K
Behöver kapa marksten och vad passar inte bättre än detta kit? Hämtade i butik..
 
  • Ett nytt Hikoki kapskiveset uppackat på mark med stenar, en hink och tänger i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Nu skall här fräsas!
[bild]
Och har man köpt ett fint blått frässtål så måste man ju köpa en ny orange fräs och ett blått fräsbord också...
Ett blått fräsbord med en ny orange fräs monterad under och verktyg på toppen, märkt Kreg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
F_man och 8 till
  • Laddar…
Ser ut att vara för kortvuxna. :thinking:
 
  • Gilla
F.Taleman
  • Laddar…
C Christoffer85 skrev:
Ser ut att vara för kortvuxna. :thinking:
Jag är sjukt kort, så den passar nog fint. Nä, skämt åsido så skall den upp på en bänk vart det lider.
 
Bytt ut min trasiga Hultafors-talmeter mot en äldre variant i nyskick från Tradera. Kul med retro och riktigt skön känsla.

Fick batteriarbetslampan i födelsedagspresent och imponerad av både smidighet och funktion. Första testet var målning utomhus i augustikvällen och där briljerade den. Skönt med något mindre ömtåligt än halogen och IP67 dessutom (y)

LED-arbetslampa och blå Hultafors-talmeter på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pehu1004 och 3 till
  • Laddar…
Jag var på Jula i annat ärende och fick sms av min fru att vi behövde en grenklipp (hon var ute och rensade i buskarna) så det fick bli en Gardena som man kan förlänga armarna på. Gardena grenklipp ligger på gräs, en bild med ihopskjutna armar och en med utsträckta armar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
H Husägaren87 skrev:
Jag var på Jula i annat ärende och fick sms av min fru att vi behövde en grenklipp (hon var ute och rensade i buskarna) så det fick bli en Gardena som man kan förlänga armarna på. [bild]
Bara att gratulera till ett bra köp! Verkligen kraftfull i klippet! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.