Bättrade på hårdvaxoljan och såg den här lilla trätrilobiten
 
  • Träpanel med ådring och en nyanskillnad, samt en skalbaggslik insekt på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Halva takfoten målad, gick över förväntan,men säg inget till frun.. :D
Halvt målad takfot vid rött hus med stegar och målarhink på en byggställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya möjligheter imorgon!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
Blivit klar med en liten rabatt framför nya altanen!
 
  • Nyplanterad rabatt med mörka kantstenar framför träaltan och pergola i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek och 9 till
  • Laddar…
Han byta tre fönster efter jobbet igår och sätta foder utvändigt. Lite plåt och färg återstår.
 
  • Ett vitt hus med nyligen installerade fönster och ännu ej färdigställda ytterfoder mot en grön gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek och 4 till
  • Laddar…
Uppgraderat utvändig eldragning. Satt tidigare med TKK ca en dm till höger om där nya kabelskyddet går. Dessa TKK hade rostat och såväl dessa som eklk hade blivit rejält ofina.
Ny eldragning på en tegelvägg med kabelskydd, ersätter gamla rostiga TKK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nageek
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
Han byta tre fönster efter jobbet igår och sätta foder utvändigt. Lite plåt och färg återstår.
Hade det inte varit lättare att måla fodren innan? Känns som det blir kladd på fönstret lätt annars :)
 
Dags att titta på foder och smygar till fönstren som är ut till inglasade altanen. Har sett ut såhär det senaste året.

Ommålad fasad av trä med ofärdiga träfoder runt fönster och dörr mot en inglasad altan, material och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att jobba inne på altanen i sol är ingen höjdare men bitarna klara, redo för nedmontering och målning. Mellan fönstren blir det målade plyfaskivor och sen kvarstår lite plåtjobb.

Obehandlade träfoder runt fönster på en altan med verktyg och byggmaterial framför. Svart husfasad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hade det inte varit lättare att måla fodren innan? Känns som det blir kladd på fönstret lätt annars :)
Frugan står för målandet och hon är stadig på handen.
 
Utvidgar den öppna delen av altan med ett litet ”burspråk”. Använder terrasshållare i plast och tycker justeringsmöjligheten är fiffig. De skruvades fast i markstenen de står på. Nån som använt för ett helt altanbygge?
 
  • Altan under utvidgning med ett nybyggt burspråk, synliga träreglar och terrasshållare, skottkärra och material i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående utbyggnad av altan med träram på grusunderlag, verktyg syns på de befintliga altanbrädorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Satt kalksten runt den kommande kakelugnen. Det är Jämtlands grå inköpt på Stenbolaget i Stockholm. Återstår en sockel i bakkant.
I en annan tråd frågade jag efter fästmassa till just kalksten och kan meddela att det blev Miras 3130 eftersom den gick att få tag på lokalt på Hisingen.

Kalkstenplattor lagda i mönster för en kakelugn med distanskilar runtom, ovanpå ett skyddsplastat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jämtlands grå kalksten monterad på golvet runt en kakelugns sockel med tiling spacers för korrekt fogbredd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Jämtländsk sten från Stockholm när du har bohusgranit runt hörnet? :D
 
  • Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jämtländsk sten från Stockholm när du har bohusgranit runt hörnet? :D
Jo, jag tänkte på det och även Kinnekulle-kalksten, men Jämtlands grå är farligt vacker och passar bättre i vårt hem. Jag får nöja mig med att vi har bohuslänsk granit på uppfarten.
Återkommer med bilder när det är klart med kakelugnen och allt.
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Slipat trappa. Stegen ska få hårdvaxolja, resten vitt. Undersidan av stegen är ju inte lätta att slipa, men gör jag inte det ordentligt är jag rädd att det kommer lysa furugult bland allt det ljusa..
 
  • Nyslipade trätrappsteg redo för hårdvaxoljning, omgivna av vita väggar och tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Efter 2 år lackade jag ur totalt på den värdelösa diskhon med stor/liten och platt botten.
Till min förvåning hade IKEA en vettig ho för 1295:- men när jag skulle betala fick jag bara betala 1030:- ??? Frågade om det var rätt pris och rätt ho, men det var det.
Dock krävs lite arbete att få dit den, djupare då kranen nu blir vettigt placerad på diskhon, men 10 mm smalare, så den kommer bara ligga på nån mm på sidorna, jag ska silikon den underifrån när den är på plats. Sen måste jag laga i bänkskivan där kranen satt tidigare. Givetvis ska hela bänken slipas o oljas, så jag har sista semesterveckan bokad :cool: Nytt kök med rostfri dubbelho monterad i träbänkskiva, svart kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dubbelho i rostfritt stål med en stor och en liten sektion samt en kran i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en träbänkskiva med hål för kran intill en rostfri diskho under svart kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt kök med rostfri dubbelho monterad i träbänkskiva, svart kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dubbelho i rostfritt stål med en stor och en liten sektion samt en kran i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en träbänkskiva med hål för kran intill en rostfri diskho under svart kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikssonjorgen och 7 till
  • Laddar…
Isolerat och lagt golv. Fast på taket...

Halvfärdig isolering mellan träbjälkar på ett golv med skruvdragare i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Isolerat golv med bruna papplaminer mellan träavdelare och verktyg, påbörjat men ej färdigt takarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hälften klart,sen blev det för varmt...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.