H
Lägger marksten runt trädäcket och har två 45 graders hörn som ser ut enligt bilden. Hur brukar man göra?

Två alternativ för placering av marksten vid 45 graders hörn A och B, ett med triangulär sten, ett med kapade stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alt. 1
Lägger en "triangel" i hörn A, men hur gör man när det inte går jämt upp vid hörn B? Ska man lägga lite större mellanrum mellan stenarna då så man får in en triangel i hörn B också?

Alt. 2
Kapar stenarna i 22.5 graders vinkel så två stenar får bilda ett hörn vid A. Hur gör man då vid hörn B när sista stenen inte räcker till?

Tycker det är snyggare och enklare att göra som alternativ 2. Då är det visuellt två rader som går in i varandra

• Gilla
hrt
  • Laddar…
Jag hade gjort som alt2. Provat att lägga ut stenen först och sett hur det ser ut om man behöver kapa lika mycket på både sten A och sten B.

• Gilla
hrt
  • Laddar…
H
Okej tack! Synd jag redan gjort den vänstra långa raden enligt alt 1. Men jag gör om det enligt alt 2. Man får iallafall öva på att lägga sten :)
Tror också tipset med att kapa så det går ihop med hörn B är ett vinnande koncept.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
H
Då blir det så här. Blir ju en rätt liten bit. Spelar det någon roll?

En rad med liggande betongplattor på trägolv nära en rullad geotextil och sand, del av byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Jag hade kört på det. :D

• Gilla
hrt
  • Laddar…
H
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag hade kört på det. :D
Awesome!

Linjerar med skarven i trallen, schysst!

• Gilla
hrt
  • Laddar…
Du kan ju alltid sätta lite lim på de små bitarna som ligger i hörnan så de får lite extra stöd

• Gilla
hrt
  • Laddar…
H
Tack för hjälpen, så här blev det tillslut.
Färdigställd trappa med gråa betongplattor och kant av ljus trätrall.

• Gilla
Jocke91 och 26 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat (y)

• Gilla
hrt
  • Laddar…
Supersnyggt!

• Gilla
hrt
  • Laddar…
H hrt skrev:
Tack för hjälpen, så här blev det tillslut.
[bild]
Snyggt(y)

• Gilla
hrt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.