Hej

Köpte idag Yale smart hub, lite funderingar.
Går det bara att ha lås symbolen i appen, nu har jag även den ikonen med huset också, för larmet som jag inte har ?
såg en norsk yale video där de bara har lås symbolen i hem skärmen ?
Sen den största besvikelsen är att det blev en fördröjning när man låser upp dörren använder mest tagg men fördröjningen finns där även med kod.?

MrDTS
 
Det går att bara få låset på hemskärmen, tryck på ”organisera”

Sen fördröjning, menar du när du låser upp med kod eller tag?
Jag har ingen fördröjning med kod, hinner bokstavligen talat inte ta i trycket med samma hand som jag slår in koden med innan den är upplåst!
 
var hittar jag organisera ?
 
Min ligger direkt på hemskärmen under det man valt att ha där...

Skärmbild av Verisure-appens hemskärm med smarta lås för förråd och tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jadå du har verisure, jag har Yale egen hub.
Får se om man åker på att byta, har ju öppet köp på elgiganten.
 
Ahh förlåt, var lite snabb i mina antaganden...
 
Min är också lite seg i upplåsning. Hur långt tar du mellan hubb och lås? Jag har 6-8m med 3väggar. Ska testa att flytta den närmare. Kan du låsa upp i app?
 
Z Zitram skrev:
Min är också lite seg i upplåsning. Hur långt tar du mellan hubb och lås? Jag har 6-8m med 3väggar. Ska testa att flytta den närmare. Kan du låsa upp i app?
jag har ca 3 m och en trä vägg i mellan, kan inte låsa upp i appen !
är inte direkt nöjd med den, har bara provat den på en av 3 dörrar, tror inte jag ansluter de andra ännu inte.

MrDTS
 
M MrDTS skrev:
jag har ca 3 m och en trä vägg i mellan, kan inte låsa upp i appen !
är inte direkt nöjd med den, har bara provat den på en av 3 dörrar, tror inte jag ansluter de andra ännu inte.

MrDTS

Yale kundservice
Telefon: 0770-37 37 10
Måndag-fredag 08.00-20.00
Lördag-söndag 10.00-15.00

ring dit, dom svarar på en sekund och säg att du inte kan låsa upp, upp ge numret under hubben. Så uppdaterar han den. Och appen blir mycket snabbare. Dock ingen skillnad på låstiden.
 
Varför väljer ni Yalelösningen framför Verisure?
 
Att låsa upp med kod och/eller bricka bör inte vara beroende av tillgång till hubben - då skulle man ju inte kunna ta sig in om nätet ligger nere. När jag låser upp med kod går det direkt. Låser jag upp med appen tar det naturligtvis lite tid för kommunikationen att gå från appen till Verisure och vidare från Verisure till hubben och därifrån till låset.

Rimligen har Yale-hubben samma grundläggande mönster - eller?
 
T Texan skrev:
Varför väljer ni Yalelösningen framför Verisure?
Inget krav på kod till bricka.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
backstad backstad skrev:
Att låsa upp med kod och/eller bricka bör inte vara beroende av tillgång till hubben - då skulle man ju inte kunna ta sig in om nätet ligger nere. När jag låser upp med kod går det direkt. Låser jag upp med appen tar det naturligtvis lite tid för kommunikationen att gå från appen till Verisure och vidare från Verisure till hubben och därifrån till låset.

Rimligen har Yale-hubben samma grundläggande mönster - eller?
Jo? Den är ju uppkopplad mot hubben, när du startar den första gången så tar man bort en lucka och drar en spärr till ON, i ett Norskt-klipp på YT så säger han att det är för att starta ett batteri i hubben. Och bryter du strömmen till hubben så piper den ganska högt, men går att öppna låset eftersom den är ansluten. Kan ha helt fel, men så tror jag det fungerar. Nätet är bara till för Notiser och app-funktionerna, inte kontakten mellan lås och hubb.
 
Z Zitram skrev:
Inget krav på kod till bricka.
Antar då att du/ni vill använda bortasäkring och därför inte kan använda kod när låset kopplas mot Verisure, eller vad är anledningen att använda bricka?
 
T Texan skrev:
Antar då att du/ni vill använda bortasäkring och därför inte kan använda kod när låset kopplas mot Verisure, eller vad är anledningen att använda bricka?
Köpt klistertag till mobilen, går mycket snabbare att hålla upp mobilen än slå koden, vi har koder också, men i 99% av öppningarna har jag mobilen med.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.