Dom hade en liknande Mutterknackare för några år sedan - problemet med dom billiga budgetlnackarna är att dom vanligen är för klena. Brukar inte klara mer än 300-400Nm. Ska man ändå joxa med kompressor och slang så är det ju för att få grejor som orkar med. Slangen är väl ok - men lite stel. Jag föredrar mjukare slang.
 
  • Gilla
Anders_Nilsson
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Tryckslangen i bladet för 49,- ngn som köpt den tidigare? (Tänkte uppgradera meec kompressorn)
Jag köpte tryckslang från Lidl i våras som ser ut att vara samma som kommer nästa vecka. Den är jag riktigt nöjd med då den är mjukare än typ biltemaslangen som jag hade tidigare.
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Jag köpte tryckslang från Lidl i våras som ser ut att vara samma som kommer nästa vecka. Den är jag riktigt nöjd med då den är mjukare än typ biltemaslangen som jag hade tidigare.
Topp.. blir ett inköp!
 
Humulus Humulus skrev:
Dom hade en liknande Mutterknackare för några år sedan - problemet med dom billiga budgetlnackarna är att dom vanligen är för klena. Brukar inte klara mer än 300-400Nm. Ska man ändå joxa med kompressor och slang så är det ju för att få grejor som orkar med. Slangen är väl ok - men lite stel. Jag föredrar mjukare slang.
Jag köpte den de hade för ett par år sen, var klen och orkade bara om man kopplade med grov slang direkt på kompressortanken, inte alls så som jag upplevt "dyrare" märken. Sålde den igen och har en batteridriven Makita idag som utan problem lossar däcksmutter.
 
  • Gilla
22efw
  • Laddar…
Nu har den batteridrivna (20V) cirkelsågen gett upp. Har varit otroligt nöjd med den fram tills den la av. Skulle tippa på att det är en kugg i den som blivit söndernött då motorn går men klingar hänger inte med. Ibland hakar klingan fast och börjar snurra men direkt det blir motstånd så stannar den. Har även hunnit nöta ut en av de batteridrivna skruvdragarna jag köpte för nån vecka sen. Tror inte ens jag hann dra tusen skruv med den så gav den steglösa hastigheten upp och den går bara på fullfart oavsett hur hårt man pressar avtryckaren. Funkar ju visserligen men sjukt störande. Plus att den tvärstannar när man släpper avtryckare vilket gör att chucken går upp och bitsen lossnar.

Nån som har erfarenhet av att reklamera på Lidl? Ser att det nämnts några ggr tidigare i tråden men då verkar alla fått pengar tillbaka. Jag vill ha en ny cirkelsåg eller få den fixad. Nån som vet hur det funkar?
 
J jojjo76 skrev:
Nu har den batteridrivna (20V) cirkelsågen gett upp. Har varit otroligt nöjd med den fram tills den la av. Skulle tippa på att det är en kugg i den som blivit söndernött då motorn går men klingar hänger inte med. Ibland hakar klingan fast och börjar snurra men direkt det blir motstånd så stannar den. Har även hunnit nöta ut en av de batteridrivna skruvdragarna jag köpte för nån vecka sen. Tror inte ens jag hann dra tusen skruv med den så gav den steglösa hastigheten upp och den går bara på fullfart oavsett hur hårt man pressar avtryckaren. Funkar ju visserligen men sjukt störande. Plus att den tvärstannar när man släpper avtryckare vilket gör att chucken går upp och bitsen lossnar.

Nån som har erfarenhet av att reklamera på Lidl? Ser att det nämnts några ggr tidigare i tråden men då verkar alla fått pengar tillbaka. Jag vill ha en ny cirkelsåg eller få den fixad. Nån som vet hur det funkar?
Finns grejerna i butik så kan du byta eller köpa en annan. De kan finnas prissänkta till och med. Annars lär de komma tillbaka. Det går säkert att få nummer till central reklamation och fråga om de kan leta fram en åt dig i lager eller i någon butik. Trägen vinner.
 
  • Gilla
Mick13 och 1 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Finns grejerna i butik så kan du byta eller köpa en annan. De kan finnas prissänkta till och med. Annars lär de komma tillbaka. Det går säkert att få nummer till central reklamation och fråga om de kan leta fram en åt dig i lager eller i någon butik. Trägen vinner.
I butiken finns det ingen kvar. Men får hoppas du har rätt att dom kanske kan lösa genom att skicka från annat håll.
 
J jojjo76 skrev:
I butiken finns det ingen kvar. Men får hoppas du har rätt att dom kanske kan lösa genom att skicka från annat håll.
Du har inga andra Lidl i närområdet? Själv har jag sex stycken :rolleyes:
 
  • Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Nära å nära. Har 1,5 mil till den närmaste och 12-13 mil till till den näst närmsta
 
Det är lite intressant med Lidls sätt att ha varor bara ett kort tag och sen bara ge pengarna tillbaka vid fel. Det är ju konsumentköplagen som gäller och det betyder att du har rätt att kräva reparation eller omleverans. De kan dock komma undan om det är orimligt dyrt att leverera en likvärdig vara, tex om man måste importera ett enstaka exemplar. Men om de inte vill leverera en liknande vara utan bara häva köpet kan du kräva skadestånd för att kunna köpa en liknande vara på ett annat ställe om det är dyrare. Just med batteriverktyg är det ju dock intressant vad som är en likvärdig vara. Har man köpt in sig i ett system så är ju en såg utan batteri från en annan tillverkare tämligen värdelös. Skulle vara intressant att se en rättslig tolkning av det scenariot.
Tycker du ska försöka kräva en likvärdig vara av Lidl, med hänvisning till konsumentköplagen och om de vägrar anmäla till ARN.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Har inte köpt något lidlverktyg på länge men förr stod det ett telefonnummer längst bak i handboken som man skulle ringa vid garantifall.
 
  • Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Mikael_L
P pyro skrev:
Tycker du ska försöka kräva en likvärdig vara av Lidl, med hänvisning till konsumentköplagen och om de vägrar anmäla till ARN.
Mja, i och för sig håller jag ju med dig en del.
Men å andra sidan tycker jag det lite hör till spelet när man köper billiga saker lite på chansning, att man får räkna med att det inte alltid är så bra.
Så jag skulle nog vara nöjd med pengarna tillbaka - jag ...
 
  • Gilla
Jensa86 och 1 till
  • Laddar…
Jag hade en tigersåg som la av efter 6 månader för ett par år sen. Kontaktade supporten och det kom ett bud och hämtade sågen. Tog ca en vecka så kom det en ny såg med bud, hur smidigt som helst. Felet på sågen var att ett drev gav upp så endast motorn gick och sågbladet stod still. Utbytessågen fungerar fortfarande. :D
Hur det fungerar idag vet jag inte men det finns ett kontaktformulär på hemsidan.

https://kundportal.lidl.se/SelfServ...6.1677702576.1587111693-1163615476.1587111693
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
D da98jpn skrev:
Ja nästan läge för det, oklart om jag har kvittot kvar. Men har för mig att dom inte var så griniga på det
Var förbi lidl idag och fick som av en händelse med mig rondellen... :)
Provade mitt "konstiga" batteri och i rondellen så fungerar det perfekt, inga tendenser att inte starta när man vill. Det är ju visserligen en annan typ av start knapp. Får kanske köpa ett 4Ah batteri och se om det fungerar...
 
Tule54 Tule54 skrev:
Jag hade en tigersåg som la av efter 6 månader för ett par år sen. Kontaktade supporten och det kom ett bud och hämtade sågen. Tog ca en vecka så kom det en ny såg med bud, hur smidigt som helst. Felet på sågen var att ett drev gav upp så endast motorn gick och sågbladet stod still. Utbytessågen fungerar fortfarande. :D
Hur det fungerar idag vet jag inte men det finns ett kontaktformulär på hemsidan.

[länk]
Då ska jag prova det först innan jag åker in till butiken
 
  • Gilla
22efw och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.