... är nu startat.

Har gett dem chansen att lämna genom att lämna öppet så att det blev ljus i brevlådan. Har skakat lådan för att göra tillvaron otrevlig. Hjälpte väl lite grann... Nästa aktion blev vittlök, gav inget som helst resultat. Nu har tålamodet trytit och jag duschade med ättika. Gav död och förödelse...

Bild på slagfältet:
Grön brevlåda med texten "INGEN REKLAM TACK" monterad vid en häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inuti en brevlåda med vitlöksklyftor och döda insekter från bekämpning med ättika.
Skapa konto

Nån som har nåt bra tips?

myrr d dödar dom

Du har buskarna väldigt nära. Kan det göra att de lättare tar sig till brevlådan?

De gillar inte vitpeppar heller..

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
F freddan83 skrev:
myrr d dödar dom
Kan instämma med att myrr tar livet av dem.

Förra sommaren så hade jag en syrenbuske som kryllade av dem. Det kom in en och annan i entreplan och källare. Ute på altanen kunde man knappt vara. Allt man lyfte på kryllade av dem.

Jag strödde ut myrr vid mina källarfönster och syrenbusken. Efter 5-10 min så blev de små jävlarna helt tokiga (skulle jag också bli av nervgift). De kröp/sprang upp och ner för hela fasaden. Tvestjärtsapokalypsen hade kommit.

På eftermiddagen när jag beskådat kaoset på fasaden så gick jag ner i källaren. Där möttes jag av ett slagfält av bibliska proportioner. Det var kadaver över hela golven. Hundratals!!
Det tog mig en timme innan jag sopat upp alla. Efter det så tätade jag fönstrena rejält.

Detta året är det inte lika många. Men det är ett bra antal ändå. Företaget som tillverkar myrr hade nog gått plus även om de bara hade mig som kund.

• Haha
  • Gilla
Jättefranskan och 1 till
  • Laddar…
Ska skaffa myrr. Ska även rensa upp så den inte står mitt i häcken. Tillsvidare har jag tömt en burk vitpeppar i brevlådan, får se vad det ger för resultat. Kanske att man nyser när man läser posten ... ;0)

• Gilla
Beretic
  • Laddar…
Gör stora hål i botten eller baksidan, beroende på vilket som är lättast. Limma fast plexiglas över hålen. De små rackarna gillar inte att det kommer in ljus.

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Efter två dygn med botten täck av vitpeppar kan jag konstatera att inga tvestjärtar finns på botten. Men ca 20-30 i locket... som ramlar ner när man öppnar och de ser ut att ha det otrevligt därnere. Så kriget går vidare. Håltagning och insläpp av ljus är nästa anfall.

Stickan56
K Klicka skrev:
Du har buskarna väldigt nära. Kan det göra att de lättare tar sig till brevlådan?
Absolut, börja med att klippa rent runt POST-lådan.
Brevlådorna får Postnord sköta själva. :D

Stickan

Igår rensade jag runt brevlådan och hade i lite myrr. Kollade idag och såg inga tvestjärtar. Får se om det håller i sig

Svart stålställning med en grön brevlåda vid en trädgårdsgång med nyrensade buskar och en husentré i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.