K
Dörrprojektet från Blocket står i vägen för garageväggen som skall putsas om inför portbyte V32, så det blev en kroppslig paus från bygga uteplats till att slipa klart dörren och stryka första strykningen.

Trodde jag hade köpt opigmenterad olja, men visade sig att det var en rostbrun blask i Hagmans burken.. Torrhalt 44%, var nästan som vatten.. Olja vet jag inte hur mycket den innehöll, haha.

Nåja, dörren vart mörkare än jag föreställt mig, men blir nog bra..

Såhär såg dörren ut när jag hämtade den
Träytterdörr med glasrutor efter första strykningen av rostbrun olja, stående inne i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter cirka 20h slipning såg den ut såhär.
Slipad trä ytterdörr med fönster mot garagevägg, renoveringsspill på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter första strykningen vart den såhär.
Träytterdörr med mörkare rostbrun finish efter slipning och oljning, står mot betongvägg vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Nageek och 13 till
  • Laddar…
Rensat hängrännorna. Det var hög tid, för det såg ut som vattenfall när man tittade ut genom fönstren. Visst regnade det ganska mycket, men inte SÅ mycket. Har galler som ska hindra all skit från att ta sig ner i stupröret, börjar bli dags att sätta in "darth vader" (renstratt lövis) som jag köpte i våras så jag kan plocka bort gallren som sätter igen så otroligt snabbt.
imgres
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Lagt några brädor på golvet.

Delvis lagt laminatgolv i ett rum med verktyg och en svart hund som ligger på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nageek och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
För snart 10år sen grävdes dagvatten och dränering om och isär, där och då råkade skopisen peta till fasaden och en liten bit av panelen försvann.. "det fixar jag sen.." och nu när frun fått upp farten på rödförgspenseln blev det "sen" igår.. :oops:
[bild]

Hade en förhoppning att panelen inte var fäst upptill under de 2 vita liggande, men så enkelt fick det ju inte gå.. :rolleyes:
[bild]
Lyckades få loss den yttre hel och lossa den undre så pass att jag lyckades bryta bort panelen. :cool:

[bild]
Fick tillbaka allt helt och idag när jag jobbade målades den lilla väggen medans jag var på jobbet :love:
Fotas för försäljning i veckan eller? :D
(Det är väl då man gör de sista små detaljerna) :D

Bra jobbat iaf!
 
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt lite med gillestugan mellan ölen.

Går inte fort men lite var dag.
Renoveringsarbete i gillestuga med träpanelväggar och nybonat trägolv, pågående arbete synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 2 till
  • Laddar…
Sänker marknivån i krypgrunden. Snart är det bara kullen i mitten kvar som jag har sparat för att inte rampen ska bli för brant.


Krypgrund med sänkt marknivå och en kulle mitt i rummet, grävmaskiner i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Längs ytrerkanterna är det sten i storleken 8-28 cm och innanför är det stenhård lera som måste luckras upp med tryckluftspaden innan man kan gräva.
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Sänker marknivån i krypgrunden. Snart är det bara kullen i mitten kvar som jag har sparat för att inte rampen ska bli för brant.


[bild]

Längs ytrerkanterna är det sten i storleken 8-28 cm och innanför är det stenhård lera som måste luckras upp med tryckluftspaden innan man kan gräva.
Inget gymkort för dig? (y);)
 
Efter denna bilden så är allt snor-grönt borta från huset. Äntligen!
 
  • Renoverat hus utan gröna alger, stegar framför, svartvit vägg och trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 10 till
  • Laddar…
Tapetserat och lagt parkett. Imorgon bygger vi sängen.:D
Hörn i rum med nylagd parkettgolv och väggar tapetserade med blå och grå mönstrad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 14 till
  • Laddar…
AXS
Satte fönster. På bild det största 2 meter brett och 1,3 meter högt.

6 fönster, 3 personer, 4 timmar.
Stort fönster i en byggnad under konstruktion, omgivet av träd och arbetsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerat två meter brett fönster i en träkonstruktion med utsikt över en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Fotas för försäljning i veckan eller? :D
(Det är väl då man gör de sista små detaljerna) :D

Bra jobbat iaf!
Nejdå, men det som är gjort är gjort (även om det tar närmare 10år...)
Skönt att få bort gamla surdegar och kunna känna ett inre lugn för en stund ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Nejdå, men det som är gjort är gjort (även om det tar närmare 10år...)
Skönt att få bort gamla surdegar och kunna känna ett inre lugn för en stund ;)
Kan vara värt att göra en lång lista och sedan skjuta på ett kommande projekt ett par månader tills listan är klar. Jag gjorde det och trots att det bara var små grejer så gjorde det en enorm skillnad och vi trivs bättre än någonsin i huset. Prickade av runt 30-40 punkter under 4 månader :)
 
  • Gilla
  • Älska
Nageek och 11 till
  • Laddar…
Mycket dålig planering av vädergudarna! Blev isolering, plast och gles en av sommarens soligaste dagar... Slapp iaf pressening för fönsterna idag, trevligt!
 
  • Uppförande av isolering och plast på en solig dag i en byggnad under konstruktion med öppna träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Har också valt att spara innan gymkorten, ialla fall ett par dagars underhållning

ska bli altan men fick sänka marknivån först
Tre olika skottkärror fyllda med jord på en sänkt markyta framför en trädgård under förberedelse för altanbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd marknivå framför ett hus i förberedelse för byggnation av altan med tvätt på torklinan i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Edit. Förebild
Hus med trädgård innan omvandling till altan, sänkt marknivå synlig vid grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nageek och 3 till
  • Laddar…
Lite mer panel :)
 
  • Pågående arbete med att sätta upp ytterpanel på ett hus, en stege synlig innanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.