Immobil Immobil skrev:
Trimmat plommonträdet
[bild]
och även den lilla björken blev friserad.
[bild]
Vänta lite här nu, kan man formklippa ett plommonträd? :surprised: Tjusigt, måste generera kommentarer från förbipasserande? :p
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vänta lite här nu, kan man formklippa ett plommonträd? :surprised: Tjusigt, måste generera kommentarer från förbipasserande? :p
Visst kan man det. Många stannar upp och kollar på det.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Får plommonen samma form som trädet nu då? :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
KjellTimell och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Får plommon samma form som trädet nu då? :crysmile:
Tyvärr inte. :D
 
M Mawe85 skrev:
Byggt en pergola på tre dagar.

[bild] [bild]

[bild]
Snyggt, vad har du för dimensioner på pergolan samt på virket?
 
Krilleman
Fräsgubben har varit på plats idag och fräst tre stubbar. 900:-/st efter RUT, värt var enda krona!

Kalasbra kille, lyhörd och intresserad. Bor ni runt Märlardalen så är han varmt att rekommendera!!!

Person i skyddsutrustning övervakar en Vermeer stubbfräs som bearbetar stubbe på gräsmatta. Dust uppstår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Logotyp för "Fräsgubben" med avbildad stubbfräsning mot solnedgång, på en fordonsskylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
S Sotvispen skrev:
Snyggt, vad har du för dimensioner på pergolan samt på virket?
Tack!
Stolparna är 95 mm
Bärlina 195*45 mm
Ribborna (överst) 145*45 mm
 
  • Gilla
aurtoro
  • Laddar…
Plockat 2 liter sniglar idag, precis som igår och i förrgår och...
 
  • Ledsen
JanneJanne123
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Plockat 2 liter sniglar idag, precis som igår och i förrgår och...
Är det stora geografiska skillnader på detta problem eller kan det skilja från trädgård till trädgård? Mina föräldrar på västkusten plockar ca 300 sniglar/kväll medan jag i Östergötland får leta länge om jag ska hitta en.
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Är det stora geografiska skillnader på detta problem eller kan det skilja från trädgård till trädgård? Mina föräldrar på västkusten plockar ca 300 sniglar/kväll medan jag i Östergötland får leta länge om jag ska hitta en.
Vi har ovanligt mkt i Göteborgstrakten i år. Våran tomt är byggkaos iaf så bryr mig inte så mkt men det kryllar av dom
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Är det stora geografiska skillnader på detta problem eller kan det skilja från trädgård till trädgård? Mina föräldrar på västkusten plockar ca 300 sniglar/kväll medan jag i Östergötland får leta länge om jag ska hitta en.
Vi har bara några enstaka hos oss så det är nog mer som spelar roll än öst/väst ;)
 
Kört några soplass, ett med säckar från trädgården.. det andra med grenar/träd som vi kapat.

Har dessutom stöttat upp lite träd :)

Ett ungt träd stöds av tre träpinnar och band utomhus för bättre tillväxt och stabilitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


..nu ska det (persikoträd) väl växa rakt även i stormarna härnere!

Körsbärsträdet, plommonträdet och tre stycken eukalyptusvide har också fått band/stöd/pinnar (y)
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vissa plockar sniglar, andra plockar bär. :oops: Krusbär och röda vinbär idag. Vi tog krusbären lite prematura eftersom vi ska göra saft på dem och föredrar lite syrligare variant. :)
Vid förra årets plock satt jag på en stol som sjönk längre och längre ner i jorden...(höggravid, yngsta dottern fyller 1 nästa vecka). Skål fylld med omogna krusbär redo för att göras om till syrlig saft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skål med röda vinbär och några krusbär, redo för att göras till saft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Vilken läcker färg krusbärssaften fick, trots att de inte var så röda/blåa. :love: En glasflaska fylld med ljusröd krusbärssaft på ett köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
För fem år sedan köpte vi häcksax. Tog tjugo minuter innan jag klippte av sladden.

Sedan dess har jag alltid varit observant på sladden. Tills jag idag råkade blinka medan jag klippte sidan av häcken...

Avklippt elektrisk sladd med exponerade koppartrådar framför en häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
em72 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.