Känns nog som en omöjlighet....
 
Jag tror också att det är omöjlig att fixa.
Hur man än vrider och vänder på det, så kommer klipparen gå motsols längs kabeln för att ladda. Det betyder att du inte kan vända laddaren.
 
Kommer inom kort byta ut min worx från 2015, modellen som klarar 1000kvm. Är det mest ekonomiskt för mig att försöka sälja den med allt i ett kitt eller tror ni att jag gör en bättre deal på Tradera och sälja saker löst?

Den är fullt fungerande med ny frontsensor och nytt batteri i år. Vad kan man få för den? Vill inte bli stående med den för att jag begär för mkt på tex blocket.
 
Badkarl Badkarl skrev:
Jag tror också att det är omöjlig att fixa.
Hur man än vrider och vänder på det, så kommer klipparen gå motsols längs kabeln för att ladda. Det betyder att du inte kan vända laddaren.
Har du testat? Byta plats på kablarna i laddstationen bara. Jag blev lite nyfiken, är ej hemma och kan testa själv. Vill minnas att jag läst att den följer signalens riktning i kabeln, men jag kan minnas fel så klart.
 
Lentomannen Lentomannen skrev:
Har du testat? Byta plats på kablarna i laddstationen bara. Jag blev lite nyfiken, är ej hemma och kan testa själv. Vill minnas att jag läst att den följer signalens riktning i kabeln, men jag kan minnas fel så klart.
Japp, jag har testat. Funkar inte.
 
  • Gilla
Lentomannen
  • Laddar…
Badkarl Badkarl skrev:
Japp, jag har testat. Funkar inte.
Alright. Gott.
 
Har precis köpt sommarstuga och fick köpa en redan installerad Worx Landroid av tidigare ägare. Hade väldigt gärna kopplat den till telefonen, men serienumret som finns på baksidan av klipparen är utnött... Den tidigare ägaren hade det såklart inte uppskrivet heller. Är det kört eller kan man hitta numret på annat sätt?
 
Fanns det wifi i klipparna år 2015 ? Jag har en känsla av att det inte gjorde det. Vilken mjukvara har den installerad nu ?
 
R
Nej, ingen wifi i de tidiga modellerna
 
H Hejsansvejsan skrev:
Har precis köpt sommarstuga och fick köpa en redan installerad Worx Landroid av tidigare ägare. Hade väldigt gärna kopplat den till telefonen, men serienumret som finns på baksidan av klipparen är utnött... Den tidigare ägaren hade det såklart inte uppskrivet heller. Är det kört eller kan man hitta numret på annat sätt?
serienumret är inristat i locket ovan display/knappsats.
 
M mrdn skrev:
serienumret är inristat i locket ovan display/knappsats.
Aha, tyckte inte jag såg något där! Men ska dubbelkolla det helt klart. Kom också att tänka på att jag är osäker på om min modell är från 2015 eller 2014 (läste inte trådnamnet så noga), är det samma för tidigare modeller också kanske?
 
Nicke Nyfiken
Det finns inga modeller med uppkoppling 2015 eller tidigare.

Men om du uppger modellnummer så slipper vi gissa. Serienumret är ointressant för att avgöra om det finns uppkoppling.
 
Minns inte modellen nu, kollar nästa gång jag kommer ut i stugan! Men det står i manualen till klipparen hur jag kopplar upp den till appen så det lär ju funka till den modellen jag har.
 
Nicke Nyfiken
Okej så du vet redan att det finns uppkoppling.

Då har du bara hamnat i fel tråd och därav förvirringen.
 
Jag har en wg794e med firmware 0.92 som larmar för ”Skiva block” nästa hela tiden. Jag har bytt till nytt batteri samt plockat isär motorn och smörjt kullagren. Den går alltid igång om jag petar lite på skivdisken vid uppstart. Någon idé vad man kan göra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.