Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det är dags för en grästrimmer, duger DUR181 för en villaträdgård på 1050m2? Gillar det kompakta och lätta formatet jämfört med DUR189 och den nya DUR190
Om du inte redan fått det svaret, så har jag en 181, kommer "aldrig" mer köpa en trimmer som har motorn där nere, tyngdpunkten blir helt fel så den är tung att använda en längre tid
 
Finns det ens en batteridriven trimmer med motorn någon annanstans än nere? Alla makita har motorn nere fast jag tror DUR190 motorn är lite kompaktare. Om man lägger batteriet lite högre upp bör balansen bli bättre
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Finns det ens en batteridriven trimmer med motorn någon annanstans än nere? Alla makita har motorn nere fast jag tror DUR190 motorn är lite kompaktare. Om man lägger batteriet lite högre upp bör balansen bli bättre

.....se mitt tidigare inlägg ang. DUR369. Glömde skriva att det också var en överaskning, nu satt motorn inte längre nere utan i klumpen brevid batterierna...
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Två Makita 18V sladdlösa verktyg, en borrskruvdragare och en slagdrivare, på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ny Makita sladdlös borrmaskin på ett trägolv, vilket antyder nyligen levererade byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två paket har dykt upp senaste veckan, nu borde jag klara mig ett tag.
 
  • Gilla
kristofer12345 och 8 till
  • Laddar…
Snyggt. Vart handlade du?
 
P pianist skrev:
Snyggt. Vart handlade du?
Skruvdragare och mutterknack från verktygsvaruhuset och proppmaskinen från en bror som fick med den i ett paket men inte har någon nytta av den.

Någon som har koll på vilken storlek på macpac proppen levereras med? Har någon som ligger sen gammalt och tänkte köpa en lös insats till den.
 
J jonko skrev:
Skruvdragare och mutterknack från verktygsvaruhuset och proppmaskinen från en bror som fick med den i ett paket men inte har någon nytta av den.

Någon som har koll på vilken storlek på macpac proppen levereras med? Har någon som ligger sen gammalt och tänkte köpa en lös insats till den.
Dom brukar passa i 3:an
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Dom brukar passa i 3:an
Attans, är rätt säker på att det är en 2:a jag har..
 
J jonko skrev:
Attans, är rätt säker på att det är en 2:a jag har..
Kan funka beroende på hur inlägget ser ut. Med min dhr202 måste jag ta av extrahandtaget om den ska få plats i en 2:a, och det orkar man ju inte varje gång.
 
P Prodigys skrev:
Kan funka beroende på hur inlägget ser ut. Med min dhr202 måste jag ta av extrahandtaget om den ska få plats i en 2:a, och det orkar man ju inte varje gång.

Är det inte värre än så så är det lugnt för mig, på 202:an jag hade på gamla jobbet plockade jag av handtaget direkt och sen låg det nog i förrådet de kommande 7 åren..
 
Tjena ! Är på väg att köpa en grästrimmer. Har några makita maskiner sen innan och är väldigt nöjd med dessa så det blir såklart samma märke även på trimmern. Dom jag har funderat på är 189 och 187 men är mest sugen på 189 då den har böjt rör och går att höja/sänka skaftet på så även grabben kan köra någon som har erfarenhet av dessa maskiner ?
 
Vad ska du ha den till då? Putsa lite runt buskar eller slå högt gräs i dikesrenen? För småputs räcker 18 V-maskinerna men lite högre tätare gräs kräver 36 V för att få maskiner som orkar.
 
Ska ha den till att putsa runt hus, staket å rabatter. Tänkte först köpt en 181 som jag fick provköra hos svärmor, den fungerade över förväntan men blev lite jobbig att gå med efter en stund pga att den är väldigt framtung. 187/189 känns mer ”mittbalanserad” iaf om man ser på utformning. Sen är det väl förmodligen lite bättre kvalité på dom sistnämnda för dom är ju ändå dubbelt så dyra. Har iaf sett att det är metallväxel istället för plast som på 181an
 
A
Testade mig på Makita nu istället för min vanliga Bosch samling.. det gick sådär.. höll inte ens till att skruva ett tralldäck.. men har nog fått ett måndagsex.

Köpt på Jula! Inte wish
 
  • Ledsen
  • Gilla
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
B
Pal92 skrev:
Testade mig på Makita nu istället för min vanliga Bosch samling.. det gick sådär.. höll inte ens till att skruva ett tralldäck.. men har nog fått ett måndagsex.

Köpt på Jula! Inte wish
Nej, den där var ju tänkt att användas till Mission Impossible, nu har du nog sabbat inspelningen av näst film.
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.