Oldboy Oldboy skrev:
I princip en planta..., men det är rosor på båda sidor om, och bakom, och överväxta meterhöga "stubbar" av en Schersmin som tvärdog helt opåkallat förrförra året.
Grovt ögonmått säger ca 2-3m diameter och närmare 2m i höjd. Den är väl någonstans mellan 10-15 år.
En mkt bra ros på det hela taget. God doft, rikblommig, frisk, stor och rejäl, tät, har aldrig kinkat.
Tack, bra att veta. Har fått ett litet skott av något som ev. Kan vara Blush Damask. Den har ännu inte fått sin slutliga placering. Då vet jag att den behöver mycket plats! Tack!
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Igår och idag har jag suttit "sandvakt" i sandlådan. Minstingen har fått vara med för första gången och hon fick godkänt, inte så mycket som hamnade i munnen. :crysmile: I övrigt är det så varmt att man orkar ingenting... vattna är väl det jag har gjort. Och plockat de första jordgubbarna och smultronen. :love: En hand som håller mogna jordgubbar och smultron med leksaker i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
harry73
Jag byggde upp barnens studsmatta på nytt.
Nu kan de kombinera den med bärplockningen
Stomme av studsmatta uppbyggd bredvid buskar i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Fortsatt med gången, helt fel dag temperaturmässigt för kroppsarbete...
Nybyggd gång med grus och stenkanter bredvid en trappa och hus, vänstra delen endast uppställd sten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Är alltså den högra delen jag har satt idag, den vänstra är bara uppställd :D
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Och idag var det dags för andra sidan. Fortfarande lite för varmt för att vara bra stensättarväder.
Pågående stensättningsarbete vid trädgårdsgång med grå stenkant, grus, bredvid trätrappa och grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Och idag var det dags för andra sidan. Fortfarande lite för varmt för att vara bra stensättarväder.
[bild]
Looking good (Gillar snirkliga gångvägar, så det känns extra spännande när den svänger därborta mellan husen), vad blir det på mitten.. mer stenar eller grus? :)
 
JanneJanne123
Tanken är att det ska bli gårdsgrus, men vi har inte bestämt vilken fraktion ännu. Bor i ett stort egnahemsområde byggt på 30-talet och där passar grusgångar väl in i den äldre stilen.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Tanken är att det ska bli gårdsgrus, men vi har inte bestämt vilken fraktion ännu. Bor i ett stort egnahemsområde byggt på 30-talet och där passar grusgångar väl in i den äldre stilen.
Blir nog jättefint!
 
Satt upp fågelnät kring jordgubbarna med hjälp av Rättviksknuten
Jordgubbsland skyddat med grönt fågelnät uppsatt på bågar över betongkant i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kollat in våran blandning av höns. Hedemoran, den svarta, är bra mycket större!
Hedemora-höna med kycklingar och ett staket skyddat med fågelnät på en lantgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och hjälpt en liten krake, talgoxeunge, som trillat ur sitt bo och låg på rygg. Pillade in den i hålet och hoppas den klarar sig.
En hand som håller en ung talgoxe med delvis utvecklade fjädrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Satt upp fågelnät kring jordgubbarna med hjälp av Rättviksknuten
[bild]
Kollat in våran blandning av höns. Hedemoran, den svarta, är bra mycket större!
[bild]
Och hjälpt en liten krake, talgoxeunge, som trillat ur sitt bo och låg på rygg. Pillade in den i hålet och hoppas den klarar sig.
[bild]
Andra kullen ungar? "Mina" blåmesar har flyttat hemifrån för länge sen.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Andra kullen ungar? "Mina" blåmesar har flyttat hemifrån för länge sen.
Vet faktiskt inte men man måste hjälpa till!
 
Planterat 109 thuijor åt en vän, varmt vart det!

Personens leriga ben och fötter efter plantering av thujor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rad av nyplanterade thujor längs en gräsmatta med bostadshus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rad av nyplanterade thujor längs en trädgård med färgglada bostadshus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
  • Wow
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Vi har sett till att det kom lite regn genom att dels förvattna och dels plocka fram den nyinköpta begagnade kompostkvarnen...
 
Idag har jag rensat ogräs och därefter planterat en hel radda växter som svärmor kom dinglande med, både självuppdrivna och köpta perenner. Rodgersia, jättedaggkåpa, malva, fältvädd, drakmynta och många fler.
Tagit bort duken över vårt nysådda gräs. Väldigt fläckigt uppvuxet... svärmor tycker att vi ska avvakta och låta det ta sig, maken vill ha en mer offensiv approach och kompletteringsså på direkten. Vad tror ni?
Fläckigt nytt gräs med bar jord och växter i bakgrunden i en trädgård, avgränsat med rosa och vit band.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsmark med nysått, fläckigt gräs och växter vid ett grönt staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fläckigt gräs med ojämn tillväxt och bar jord nära ett staket och gröna buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fler bilder kommer, men nu fick jag söka mig inåt när himlens portar öppnade sig. :dizzy:
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.