Katarsis Katarsis skrev:
Jag hade ursprungligen tänkt göra som du gjort men sen har jag ändrat mig flera gånger. Ska gå ut idag och klura lite när det finns tid.
Det är nog FRIS du menar när du säger ram.
Med tanke på att Jonas P även har en sten kant runt poolen så hade jag nog sätt 2st som fris i ditt fall.

Kul tråd att följa, keep it up
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
S JockeEinarson skrev:
ardex
Vilken version?
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Det är nog FRIS du menar när du säger ram.
Med tanke på att Jonas P även har en sten kant runt poolen så hade jag nog sätt 2st som fris i ditt fall.

Kul tråd att följa, keep it up
Ja det är så jag menar. Det lutar åt att sätta en eller två frisar och sen lägga resterande i poolens längdriktning.

Kul att tråden uppskattas.
 
Det blir nog så här. Med fris närmast poolen.

Om jag väljer detta alternativet så har jag satt bärlinan I fel höjs.
 
  • Trädäck under konstruktion nära en pool med synliga bärlinor och nylagda plankor i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PearlhouseJam
  • Laddar…
Annars så här
 
  • Byggnation av trätrall intill en grund med vita isolerblock, oavslutad trall med synlig sandig mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
S JockeEinarson skrev:
Ojämnheterna syns kanske inte alls, men känslan av att veta att de finns......
Jag vet, det gör ont även om andra tycker att det blev bra.
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Det blir nog så här. Med fris närmast poolen.

Om jag väljer detta alternativet så har jag satt bärlinan I fel höjs.
Gillar idén även om genomförandet har en del att önska.
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Annars så här
Nope. Poolen är en egen del och ska inte följa den bortre terassen.
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Nope. Poolen är en egen del och ska inte följa den bortre terassen.
Jag uppskattar feedbacken. Det lutade starkt åt det hållet redan men du tippade över mig. Jag tenderar att gå och klura länge för att hitta bästa och snyggast möjliga lösning. Det blir nästan alltid bra men det kan ta lång tid i anspråk.

Här är en grej jag donade med för att slippa jobbiga sladdar som ligger på diskbänken.

Uttag under bänken, gummibussning och sen får man sätta nya stickkontakter efter att sladden är genomdragen.
 
  • Elektrisk kabel med gummibussning går genom bänk för att dölja sladdar i kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
em72 och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Jag uppskattar feedbacken. Det lutade starkt åt det hållet redan men du tippade över mig. Jag tenderar att gå och klura länge för att hitta bästa och snyggast möjliga lösning. Det blir nästan alltid bra men det kan ta lång tid i anspråk.

Här är en grej jag donade med för att slippa jobbiga sladdar som ligger på diskbänken.

Uttag under bänken, gummibussning och sen får man sätta nya stickkontakter efter att sladden är genomdragen.
Det gäller att släppa problemet och låta det undermedvetna komma på något, kan ta dagar, veckor eller ännu längre. Därefter ska man förstå varför, typ däcket hör till poolen.

Sladdar är av ondo. Inte ovanligt att jag kortar av dem eller byter till en mjukare variant. Enklast är sladdställ, vet inte hur många 150 mm kablar jag införskaffat till olika apparater.

Eluttag ska finnas överallt oavsett om det är ute eller inne.
 
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
Linern skulle vara klar igår och vi ha den dagen efter. Idag fick jag veta att den är försenad och beräknas levereras den 15/6.

Där sprack det att kunna bada till midsommar. Kan iofs bada i kallt vatten.
 
Poolstore sa att dom kan ha en hemma på 48h om du accepterar flygfrakt.....:)
 
MathiasS MathiasS skrev:
Poolstore sa att dom kan ha en hemma på 48h om du accepterar flygfrakt.....:)
Det fanns I butik här i stan men de var ganska dyra, fanns inte i den färg vi vill ha och vad ska jag med två liners till?
 
  • Gilla
Daniel.L
  • Laddar…
Skojade bara, tänkte att om tid planen var viktig så finns det en lösning men en väldigt dyr sådan.
 
Katarsis Katarsis skrev:
Vilken version?
Ardex F5, Fiberarmerad Fasadspackel, det är otrolig ligg lättarbetat!! Säck av ARDEX F5 fiberarmerad fasadspackel framför byggmaterialhyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.