Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Limmet smälter ihop plastdelarna så de ska absolut inte röra sig om limmet verkat.

Kommer inte ihåg, men jag har ett svagt minne av att jag limmat om någon del då jag blev tvungen att ändra på konfigurationen när jag bytte pool. Kopplingen är tjock och stark, slangen mer vek. Har ett svagt minne av att jag fick loss slangen, slipade lite i kopplingen och kunde därefter limma dit en annan slang.
Det låter bra. Jag blev bara lite nojig.
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
Vad sägs om att du tar en Smartstore förvaringslåda och klipper ena gaveln på, och sedan lägger över inloppet och sedan dammsuger upp allt vatten innanför. Då har du en torrdocka för ett packningsbyte.....

Skulle iaf vara kul att se om det funkar att torrlägga.
jag tycker ärligt talat att det inte ens låter som en bra idé i teorin. Rucka det minsta på den och man har in en jäkla massa vatten. Då tror jag mer på en plugg i inlopper, dränera slangen bakvägen nere vid VP och limma in en ventil.
 
Tycker det låter som en grym ide som du ska testa. Detta är ju inte för att montera en ventil på baksidan utan för att kunna byta packningen utan att tappa ur mer än 50 liter. Vattentrycket kommer hålla den på plats.
 
  • Gilla
Bowser
  • Laddar…
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Dagens verk.
Sandlåda för vuxna?
 
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Det låter bra. Jag blev bara lite nojig.
Bättre det är slarvig. Antar att denna koppling hamnar inte bara under sand, utan även trall?

Se till att du gör det vi diskuterade i tråden om för en vecka sedan, se till att slangarna ligger högt i sanden så att de kan sjunka en del om sanden senare sätter sig.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Bättre det är slarvig. Antar att denna koppling hamnar inte bara under sand, utan även trall?

Se till att du gör det vi diskuterade i tråden om för en vecka sedan, se till att slangarna ligger högt i sanden så att de kan sjunka en del om sanden senare sätter sig.
Jag har grävt fram den nu.

Så här såg det ut innan. Kul att stå på poolkanten och böja sig ner och gräva.
 
  • Grävd jord uppstaplad vid poolkanten och trädgårdens staket, med en gul slang och svart tyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det blir trall också.
 
Jonas Persson
Förstår jag konstruktionen rätt så kommer sanden vara orörd då trallen sitter fäst i poolen och huset och därför inte får några krafter från däcket. Det blir ypperligt (y)
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Förstår jag konstruktionen rätt så kommer sanden vara orörd då trallen sitter fäst i poolen och huset och därför inte får några krafter från däcket. Det blir ypperligt (y)
Du har helt rätt.

Poolen får även agera stöd för huset så det inte sätter sig nu när all lera är borta. :p
 
Vad tror ni om att foga Thermoblocken med silikon?

Jag har en del skarvar som inte är helt täta men det är bara ett par milimeter glipa.

Det är nästintill omöjligt att få in fogskummet där och om det åker in så följer det med ut igen när jag tar bort överflödet.
 
Näe. Fogskum och låt det torka klart innan du skär bort överflödet. Jag har en smal pip till min fogpistol?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Näe. Fogskum och låt det torka klart innan du skär bort överflödet. Jag har en smal pip till min fogpistol?
Okej. Får åka och handla.
 
Trevligt väder att jobba ute. Om det inte syns på bilden så regnar det.

Nu har vi en linerlist i varje fall.
 
  • En pågående utomhusrenovering under regn med synlig linerlist och byggmaterial utspridda på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis konstruerad grund för pool med linjerlist installerad under regnigt väder, verktyg synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Katarsis Katarsis skrev:
Trevligt väder att jobba ute. Om det inte syns på bilden så regnar det.

Nu har vi en linerlist i varje fall.
Har du dränhål i hörnen på plattan?
 
F fsn skrev:
Har du dränhål i hörnen på plattan?
Inte än än ska slipa och Spackla den först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.