Jonas Persson
Samma tänkte jag, men tvärt om. En huv som får ett glapp på kanske två, tre millimeter och som går ner närmare decimetern på utsidan av dräneringsröret.
 
  • Gilla
Katarsis och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]
En sån blir perfekt.
 
Vad säger ni angående att det inte är gummipackning mellan unionskoppling och bräddavlopp/sandfilter?
 
Det beror på vad du menar. Hur ser kopplingen ut. Unionen har alltid en oring mellan delarna. I övrigt är det det ju antingen gängor som ska tätas (se inlägg ovan) eller ände som limmas.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Det beror på vad du menar. Hur ser kopplingen ut. Unionen har alltid en oring mellan delarna. I övrigt är det det ju antingen gängor som ska tätas (se inlägg ovan) eller ände som limmas.
Då stämmer det.
 
MathiasS MathiasS skrev:
När man bygger yrkesmässigt tror jag faktiskt man återfyller dagen efter. Enligt boken ska man vänta en månad. Så, nånstans däremellan blir bra....

Första linern höll 8 år men redan för ett par år sedan fick jag med ungarnas hjälp 31 små små hål i den, som lagades. Sedan klantade jag till det under en period och körde med för högt pH en höst och då gick ytskiktet på linern, så den var nästan vit nu när jag tog bort den. Så, egentligen hade den funkat ett tag till men eftersom jag hade en extra (första linern hade en missfärgning så fabriken gjorde en till) så tyckte jag det var dags för ett byte.
Proffs bygger vår pool och de låter betongen brinna i 4 veckor.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
F
jag har problem med ett läckande inlopp. Jag kommer inte ihåg hur det såg ut. Skulle du inte kunna ta en bild på ditt ingjutna inloppsrör och dysan som sen skruvas invändigt?
 
rostfritt?
 
F
MathiasS MathiasS skrev:
rostfritt?
plastic... Astral
 
F fsn skrev:
jag har problem med ett läckande inlopp. Jag kommer inte ihåg hur det såg ut. Skulle du inte kunna ta en bild på ditt ingjutna inloppsrör och dysan som sen skruvas invändigt?
Inga problem.
 
F fsn skrev:
jag har problem med ett läckande inlopp. Jag kommer inte ihåg hur det såg ut. Skulle du inte kunna ta en bild på ditt ingjutna inloppsrör och dysan som sen skruvas invändigt?
 
  • Vit keramikkopp på en svartvit underlägg på ett marmorbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spole med vit elektrisk kabel mot marmorbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit plastdonutformad byggkomponent med guldfärgade skruvar på marmorbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en vit plastgänga med svarta tätningar, troligtvis en del av VVS-utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en vit plastspackel med gummipackning för installationsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inlopp
 
  • Rörinlopp i en blåaktig betongvägg med tydliga rostfläckar runt öppningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Katarsis Katarsis skrev:
Inlopp

Gracias.. den sätter du bara med lite gängtejp eller? Hoppas verkligen inte mina är limmade för då åker Hilti TE-52 fram så får vi se hur kul det är att byta ett ingjutet inlopp. Nån skall ju göra det med. Byter jag så blir det Pahlens rostfria men jag kommer att vända ut och in på allt innan det blir betongbilning.
 
F fsn skrev:
Gracias.. den sätter du bara med lite gängtejp eller? Hoppas verkligen inte mina är limmade för då åker Hilti TE-52 fram så får vi se hur kul det är att byta ett ingjutet inlopp. Nån skall ju göra det med. Byter jag så blir det Pahlens rostfria men jag kommer att vända ut och in på allt innan det blir betongbilning.
Inga problem. Var och hur läcker den?

Jag vet inte ens om det behövs tejp. Jag provmonterade den och med packning mellan stängd med handkraft fick jag knappt loss den igen.
 
  • Gilla
fsn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.