Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S Stadsfiskalen skrev:
Uppenbarligen stämmer min tes, om att lågbegåvade personer hänger här.
Med andra ord anser du dig själv som lågbegåvad?
 
  • Haha
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
S Stadsfiskalen skrev:
Är det roligt att se ett stressat djur på en djurpark menar du? Uppenbarligen stämmer min tes, om att lågbegåvade personer hänger här. Du är nog den största idioten på detta forumet.
Tja, dina inlägg i den här tråden är ju knappast någon att hänga i granen, så minus gånger minus blir plus, antar jag?
 
Måste finnas enklare sätt att gå ur ett forum än att förolämpa övriga medlemmar för att bli bannad
 
  • Gilla
  • Haha
J Vos och 8 till
  • Laddar…
Fadai
Tror det är dax att stänga tråden snart, innan folk mördar varann.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Jag, du och vi utgör själva grunden till att ägarna kan plocka miljoner. Absolut grymt bra forum, men va fan...en ekonomisk räddningsinsats:rofl:
Precis, användarna är guld, men de rester, artiklar och annat som levereras av de som lever på intäkter från forumet håller knappast en kvalitet som berättigar någon marginal alls. Från min synvinkel skulle byggahus bli betydligt bättre om de delarna upphörde.
 
  • Gilla
Hochiha och 3 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Nu känns det som att du är ute och cyklar ordentligt. Hur lurar de folk menar du? Det här forumet är guld värt för oss som snickrar och fixar och bygger hus men kanske inte känner någon eller har farsan kvar i livet osv. Har lärt mig hur mycket som helst genom det här forumet.

Tycker inte att jag märker så mycket gnäll från företagare, typ elektriker och rörmokare som grinar när folk skriver hur man gör olika saker. Kanske det du menar modereras?
Finns många exempel på hur de luras.
Tex så, frånluft värmepumpar, detta är byggahus text om hur de funkar
" Frånluftvärmepumpen anpassar automatiskt effekten efter husets värmebehov och sänker värmekostnaderna med omkring 50-70 procent. "

70 % alltså!! Detta är rena falsarier, det är bara att räkna på kyleffekten så inser man att detta är omöjligt. Och valet av värmesystem är en av de större investeringarna man gör i sitt hus.
 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
C Calore skrev:
Jag vet givetvis inte allt om alla och jag generaliserar såklart.

Låt mig säga så här, vilka tror ni varit dem som bidragit till att mkt kunskap finns här ? Är det kunder eller installatörer som delat med sig av kunskap som sedan gjort att många här lärt sig mkt?

Jag vet vad jag tror.
Och jag vet vad jag tror - nämligen att det nog varierar väldigt mycket. Finns ju proffs, som har stora kunskaper inom ett visst ämne och det finns amatörer med kunskap/ erfarenheter av ett flertal olika ämnesområden. En bergsprängare kan ju ha ett helautomatiserat hus, en målare kanske är ej hejare på att renovera gamla hus eller varför inte en balettdansare, som har gjutit hela grunden till sin villa. Att en person, som jobbar på lantmäteriet även har stora kunskaper av hur man bäst planterar tujor eller murar en stenmur, kan ju också vara sant.
Att folk är anställda i stora eller små företag, har eget företag eller är kunder till företag, ger ju bara att olika sidor kommer fram i olika frågor.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Jag vill nog ha lite mer fakta varför detta om hjälp ekonomiskt.
På pappret ser det verkligen inte ut som det skulle gå dåligt, men är det verkligen så att det behövs pengar för att kunna driva Byggahus vidare så hjälper jag gärna till.
 
Redigerat:
  • Gilla
Robert63 och 4 till
  • Laddar…
Klart man bidragit med en peng!
 
Hade gärna gjort det om det inte fanns dessa trådar som INTE handlar om husbyggen mm som bara innehåller en massa troll. T.ex.Covidtråden. En del Jävla galningar som hittat en plattform att sprida sin skit i. Hets mot folkgrupp sköter forumet skapligt men lite smygnassar sticker fram ibland men det kan man leva med. Ta bort "övrigt som inte passar i annan tråd"
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Finner det lite absurbt att gå ut med håven, då det är aktieägarnas ansvar att se till att ett kapital finns för att driva ett företag vidare om det blir en nedgång i inkomsterna. De är totalt och har fullt ansvar för ett företags ekonomi. Se bara vad som händer nu i dessa tider, företag går under och det är inte bra för dessa. Många företag har ni inställt utdelning på aktier, det får väl även ägarna till BH göra. sen ska det finnas en buffert på alla företag för sämre tider om det kommer och inte plocka ut så mycket som möjligt från företaget när det verkar generera vinst av större format. Finns ingen buffert får nog ägarna ta sitt ansvar och vända på madrassen och betala från eget kapital och inte försöka gå med håven, så att företaget överlever.
 
  • Gilla
Okarlsson och 1 till
  • Laddar…
C Calore skrev:
Modereringen är väldigt dålig. Staffan och gänget får skriva vad som helst. Säger man emot, då stänga man av från dem tråden.
Kan till viss del hålla med, på forumet finns det ett antal X favoriter ( varför förstår jag inte ) då detta ska vara ett oberoende forum som inte ska favorisera någon, och som till viss del hålls bakom ryggen av Marlen och andra som ska komma in till försvar för det som favoriterna skriver, samt tillrättavisa det någon skrivit. Det är inte bra med sådan kultur på ett forum.
 
  • Gilla
tompax2 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
J jonaserik skrev:
Kan till viss del hålla med, på forumet finns det ett antal X favoriter ( varför förstår jag inte ) då detta ska vara ett oberoende forum som inte ska favorisera någon, och som till viss del hålls bakom ryggen av Marlen och andra som ska komma in till försvar för det som favoriterna skriver, samt tillrättavisa det någon skrivit. Det är inte bra med sådan kultur på ett forum.
Känner inte igen mig i den beskrivningen alls och inget jag sett något spår av. Detta trots att jag inte alltid delar synen på modereringen, men den är för det mesta konsekvent. 100% går aldrig och det säger jag som gammal moderator på en annan, stor sida.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Känner inte igen mig i den beskrivningen alls och inget jag sett något spår av. Detta trots att jag inte alltid delar synen på modereringen, men den är för det mesta konsekvent. 100% går aldrig och det säger jag som gammal moderator på en annan, stor sida.
Det finns visst favoriter. Staffan2000 är den största av dem alla, han måste vara Marlen själv eller en av hennes nära vänner. Han får säga vilka oförskämdheter som helst , när jag säger samma sak till honom, pang portad i den tråden.

Han gillade inte VVS-facit, facit blev avstängd från forumet men när folk blev arga på det så fick denne komma tillbaka igen .
 
MultiMan
@Staffan2000 Är rak och ärlig, nästan brutal ibland men han går inte särskilt ofta över gränsen, enligt de regler som finns, enligt min uppfattning. Läser många av hans inlägg.
 
  • Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.