MathiasS MathiasS skrev:
Kämpa på. Jag prickade iaf in rätt dag för att sätta liner....

[bild]
Frun kom hem från Göteborg klockan sju. Natta barnen och sen montera blocken, armera sista lagret, stämpa kortsidorna samt pussla ihop en landgång. Nu ska det gjutas :love:
 
  • Gilla
crazytok och 5 till
  • Laddar…
Naja, naja, naja.
 
  • Man arbetar på grundkonstruktionen för ett byggprojekt med isolerblock och träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
Ser att slangen för belysningen kommer ut på toppen. Det blir väldigt nära poolkanten och där har du inte mycket plats nedåt, typ tjockleken på trallen.

Jag skulle plocka ut slangen 2-3 dm ner på väggen.
 
  • Belysningsslang som kommer ut nära kanten på en trall med uppsatt lamparmatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Belysningsslang som kommer ut ur vägg vid trall, med begränsat utrymme på grund av poolkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Katarsis
  • Laddar…
Jonas Persson
Fler bilder
 
  • Close-up av två genomföringar i ett trästycke, en med kabel och en kopplad till rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggmonterad Pahlen tillbehörsplatta på träpanel med fyra synliga skruvfastsättningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
wrang och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ser att slangen för belysningen kommer ut på toppen. Det blir väldigt nära poolkanten och där har du inte mycket plats nedåt, typ tjockleken på trallen.

Jag skulle plocka ut slangen 2-3 dm ner på väggen.
Tack för tipset. Jag tänkte göra så tidigare och frågade här angående det men det måste ha blivit något missförstånd.
 
Redigerat:
Vad gör man när det spricker på utsidan?
 
  • Gilla
jonny olsson
  • Laddar…
Håller sig lugn och stagar upp med skivor och reglar
 
  • Träreglar som använts för att staga upp en hörndel av en byggnad under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
På grund av haveriet la jag i en hel del betong för hand för att inte riskera något.

Nu är det färdigt och det känns väldigt skönt.
 
  • Grunden till ett byggprojekt med nylagt betong och träformar på en byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
byggarätt och 11 till
  • Laddar…
Det viktigaste när man jobbar är att ha bra verktyg.
 
  • Grön barnspade i färsk betong på en vit isoleringskant vid ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
JustDoIt och 14 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Katarsis Katarsis skrev:
Tack för tipset. Jag tänkte göra så tidigare och frågade här angående det men det måste ha blivit något missförstånd.
Så hur blev det? Ser ingen slang på bilden. Bara en spade:p
 
  • Gilla
Bowser
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Så hur blev det? Ser ingen slang på bilden. Bara en spade:p

Där ser du den. Jag stressade ut och gjorde det fem minuter innan betongen kom, tur att fogskum härdar snabbt. :rofl:
 
  • Grund av hus under konstruktion med trästommar och fogskum innan betonggjutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Puh, var orolig att du stod ute och slet hela dagen för att sedan när du var klar se mitt inlägg.

Ett gott dagsverke mao, nu är det bara nerförsbacke - bräder, jord mm går alltid att byta och det är inte lika stressigt....


Tills frågan kommer, "-När kan vi bada pappa?"
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Puh, var orolig att du stod ute och slet hela dagen för att sedan när du var klar se mitt inlägg.

Ett gott dagsverke mao, nu är det bara nerförsbacke - bräder, jord mm går alltid att byta och det är inte lika stressigt....


Tills frågan kommer, "-När kan vi bada pappa?"

Tack för omtanken. Guld värt att ha erfarna rävar med ögonen öppna här.
 
Jonas Persson
Räv och räv, snart hör du också till den skaran.

Btw, hur tänker du göra med inloppen? De sitter nere i schaktet och det blir svårt att få fram slangen dit. Kommer du att gräva bredvid så att de får en vågrät anslutning?
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Räv och räv, snart hör du också till den skaran.

Btw, hur tänker du göra med inloppen? De sitter nere i schaktet och det blir svårt att få fram slangen dit. Kommer du att gräva bredvid så att de får en vågrät anslutning?
Jag är nog en räv redan haha. Blir sjukt besatt av saker. Ibland är det renoveringar. Har totalrenoverat två hus sen 2016.

Jag har teknikrummet och värmepumpen precis bakom inloppen. Jag hade nog tänkt att bara dra dem rakt bak och upp med en lång böj. Om jag drar dem vågrätt hamnar jag en meter under teknikrummet. I värsta fall har jag 90° böjar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.