W Willewonka skrev:
Alla 3 om det finns. Men främst 2 och 3.
Betalar självklart för frakt isf.
Det finns 4 storlekar.
Har eventuellt 2 st 4:surprised:r hemma som jag inte använder. Helt nya.
Kollar när jag kommer hem om några dagar.
 
C Chentin skrev:
Det finns 4 storlekar.
Har eventuellt 2 st 4:surprised:r hemma som jag inte använder. Helt nya.
Kollar när jag kommer hem om några dagar.
Juste. Nja 4 är inte inte aktuellt. 1-3 för mig
 
På tal om makpac, vad och hur förvarar ni i era lådor?
 
Jag har byggt två större arbetsbänkar där jag har gjort fack som rymmer 8 makpac strl 4 (Eller fler mindre).
Har maskinerna i utdragbara lådor istället och har makpac:arna som förvaring till allt möjligt annat.
 
  • Gilla
Brainarp
  • Laddar…
B Brainarp skrev:
På tal om makpac, vad och hur förvarar ni i era lådor?
Förra våren hittade jag en Makpac 3 på fyndet på en bygghandel i närheten för 200 kr. Den har jag haft en DHS680 löst i. Förra veckan beställde jag en ny Makpac 3, samt inlägg till cirkelsågen och ett inlägg till DJV181'an jag köpte för ett par veckor sedan.

Skruvdragarna och tigersågen har jag i andra Makita-lådor. Ska nog köpa en till Makpac 3 och skicka ner skruvdragarna i den snart. Inlägget som låg i mitt Makpac-fynd råkar passa de två maskinerna rätt väl.
 
  • Gilla
Brainarp
  • Laddar…
Jag fick en Makita trimmer som heter dur365uz i present i höstas.

Gräsklippnings säsongen var slut här och jag öppnade inte lådan för att sätta ihop den förän nu i veckan.

Av alla annonser jag sett så verkar det som att det ska följa med trimmer huvud och lite olika klingor.

Allt jag hade i min låda var en klinga

Och när man väntat så länge med att öppna lådan så är det ju inte lönt att börja fråga efter den nu.

Är det någon som vet var jag kan köpa en sådan lös?
 
  • Gilla
M95
  • Laddar…
Verktygsvaruhuset.se har nog. Det finns det mesta till makita och snabba som attan är de på att leverera (y);)
 
  • Gilla
Forestgrove
  • Laddar…
engs
Köpte 2 x 2Ah batterier till min 18V dragare resp. borrmaskin. Väldigt vad lätta de blir.
Även nytt kompakt bältesclips så de kan stå på batteriet men missade klicka i 2, alltid är det nått...

Tänker ha de gamla 4Ah främst för trädgårdsmaskinerna istället.

Nyinköpta 2Ah batterier, bältesclips och verktygstillbehör på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Intressant design på tigersågsbladet
 
engs
För lecablock/lättklinker.
 
Jag behöver skaffa ett par nya batterier. Har ett gäng gamla 3Ah batterier i varierande förfall. Vad bör jag köra för att få ut mest ork ur tigersåg och cirkelsåg och var ska jag köpa dem?

Min analys är att den snabba urladdningen genererar en massa värme som får batteriet att krokna. Vilket batteri tål mest värme?
 
T toolman77 skrev:
Jag behöver skaffa ett par nya batterier. Har ett gäng gamla 3Ah batterier i varierande förfall. Vad bör jag köra för att få ut mest ork ur tigersåg och cirkelsåg och var ska jag köpa dem?

Min analys är att den snabba urladdningen genererar en massa värme som får batteriet att krokna. Vilket batteri tål mest värme?
Tänk på att om du har äldre maskiner behöver du modda dessa lite för att fysiskt få dit nyare batterier.
 
Blir det stor skillnad på maskinerna i combokit 6038 och 5032? Kör idag 6038 på jobbet men fått byta till en 484 när min 482a gav upp (luktar fult och glappar/fastnar i körläge) men jag kan inte påstå att jag känner skillnad på dragare. Men skulle önska lite mer pulver i handklingan och proppmaskinen /Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.