richardtenggren
Ser inte mycket ut för världen ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ser inte mycket ut för världen ;)
Nä, men med tanke på att vi ska köra det med skottkärra längst upp på tomten (hela tomten sluttar) så är vi tacksamma för det. Uteplatsen kommer att bli 10 kvm så vi snackar pytte.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nä, men med tanke på att vi ska köra det med skottkärra längst upp på tomten (hela tomten sluttar) så är vi tacksamma för det. Uteplatsen kommer att bli 10 kvm så vi snackar pytte.
Jag skottkärrade ut 26+16 m3 typ ;)

Men man blir alltid förvånad hur små högarna ser ut när de väl har tippat ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag skottkärrade ut 26+16 m3 typ ;)

Men man blir alltid förvånad hur små högarna ser ut när de väl har tippat ;)
Bra motion dock. Padda har vi bokat på fredag så morgondagen får gå åt att turas om att köra, mannen och jag. :p
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag skottkärrade ut 26+16 m3 typ ;)

Men man blir alltid förvånad hur små högarna ser ut när de väl har tippat ;)
Det är så sant! Jag tyckte jag beställde skitmycket jord till pallkragarna första gången vi skulle fylla på dem (ett lass med lastbil). Han backade ner.. tippade av.. och jag stod bara o stirrade på högen och tänkte "det där räcker ju inte" (innan han tippade var tanken "va fan ska jag lägga all den där jorden.. ") :thinking:;)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Idag har ljungen Erica x darlayensis darleyljung fått sin vårfrisyr och nu är alla ljungplantor klippta. Den har varit otroligt vacker i år, blommat mer än två månader i sträck och haft mängder med insektbesök.

Vårfriserad Erica x darlayensis darleyljung med lila blommor i en stenig trädgård med grönskande växter och ett träskjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Beskurna grenar av lila darleyljung i en svart hink.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Rensat mer gatsten :sweat:
 
  • Nyröjd gång med gatsten vid husvägg, intill en rabattkant av sten och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Kapat till och bankat ner fästen till de ståendes vattenutkastarna.
Rörtänger och hammare på gräsmark, använt för montering av fästen till vattenutkastare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vattenledning och fäste installerade i ett dike med synlig jordprofil och vegetation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svårt att ta en helhetsbild på grund av det fenomenala vädret :D
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Rensat mer gatsten :sweat:
En fråga, ur ogrässynvinkel och estetik förstår jag gatstenarna där.. men går ni där? (ginar) .. ser ganska smalt ut om man säger som så :) eller är det enbart snygghetsfaktorn :)
 
Har gett potatisen lite kärlek och plockat bort lite ogräs En välskött köksträdgård med rader av unga potatisplantor, nyligen rensad från ogräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
8 maj mailade jag denna snickaren och bad om ett prisförslag på en altan. Den 14e kom han och tittade och mätte. Den 15e fick vi offerten och tackade ja och idag började de bygga. Hade nog blivit klart denna veckan om det inte varit långhelg.
(Första firman som var här och tittade för 6 veckor sen har inte ens hört av sig med prisförslag än. Så sugna var de).
Brukar ju inte handla om det. Snarare att duktiga snickare brukar vara uppbokade flera månader fram. Min köksbyggare som även gör en del snickarjobb har sex månaders kö...

Vilket även resulterar i att han många gånger när det är kö tar de roligaste jobben först :)
 
Stickan56
F faf skrev:
[bild]
Jagat vitlök, tyvärr strök en gnagare som underminerat hela pallkrageodlingen med :cry:

Samt hafskopplat bevattningen, lämpliga kopplingar och gängtätning tog slut men nu dör inte trädgården i alla fall
[bild]

Samt köpt ett billigt växthus att avhärda förodlingen i, för nu är lysrören i topp och man behöver machete för att vattna de innersta...
Sen råkade det bli inköp av massa trevliga växter till nya delen i trädgården, så nu står sammanlagt ett par hundra :oops: växter och väntar på utplantering.
Du måste ha missförstått.
Det är inte rör du skall odla i trädgården. :rofl:

Stickan
 
  • Gilla
faf
  • Laddar…
Grävt klart, lagt markduk och börjat lägga på lite grus. Imorgon ska vi hyra padda och fortsätta. Nygrävd grund med markduk och en hög med grus, redo för paddning nästa dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd yta med markduk och ett lager grus framför ett staket och hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd yta med markduk och ett lager grus, redo för att paddas, med en hög jord till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Ett välfärdigt staket byggt av metallstolpar och nät med klättrande växter i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Helt klart nöjd med resultatet.
Bara fem till att få klara.
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
En fråga, ur ogrässynvinkel och estetik förstår jag gatstenarna där.. men går ni där? (ginar) .. ser ganska smalt ut om man säger som så :) eller är det enbart snygghetsfaktorn :)
Katten är den enda som går där, kanske grabben. En vuxen kan knappt gå där. Men oavsett så kan man ju inte ha ogräs växandes ur stenläggningar och asfalteringar. Huset är bebott ;)
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.