MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag har jag varit övervakare/nyfikenienstrut/kaffeservitris åt 2 pigga käcka snickare som ska "ge" mig den där altanen som maken och svärfar i Norrland skulle ha byggt om inte corona stövlat in och förstört planerna. Underbart att se proffs som jobbar nästintill ljudlöst, problemfritt och med ett leende. :D[bild]
Då fick du ju tag på snickare väldigt snabbt ;)
 
8 maj mailade jag denna snickaren och bad om ett prisförslag på en altan. Den 14e kom han och tittade och mätte. Den 15e fick vi offerten och tackade ja och idag började de bygga. Hade nog blivit klart denna veckan om det inte varit långhelg.
(Första firman som var här och tittade för 6 veckor sen har inte ens hört av sig med prisförslag än. Så sugna var de).
 
Framsidan av komposten uppe. Sedan började det regna.

Kompostområde med öppen träkonstruktion, tom kratta och skottkärra på mullig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
S
F fiskbuggaren skrev:
Framsidan av komposten uppe. Sedan började det regna.

[bild]
Gigantisk.
 
S sinuslinus skrev:
Gigantisk.
Är det värt att göra är det väl värt att överdriva, eller?
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Gårdagens projekt:
Ett hus med nylagt avlopp och en igenfylld dike, trädgårdsredskap synliga på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avloppsarbete i trädgården med synligt dike och jordhögar nära ett svart timmerhus och redskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dragit sista biten avlopp och fyllt igen ett antal meter dike.

Får se om jag lyckas ta bild på kvällens projekt innan det blir för mörkt.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Nu kanske jag är lite off-topic här men jag är alldeles sprallig över min blivande altan och vill nu inte tabba mig det första jag gör. Därför undrar jag: kan man ha urnor på trädäck eller kan man få fula "ringar" eller fuktfläckar under? Inomhus har jag golvväxter på olika typer av "blomvagnar"/plastbrickor med pluppar under, ska man ha samma sak utomhus? Kolgrill, kan man ha det på altanen eller är det att utmana ödet. Tänker inte på brandrisken i första hand utan risken att det blir fula märken av smågnistor, kolspill osv. Hjälp mig, hur ska jag ta hand om min nya fina bebis... i trä..? :crysmile:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nu kanske jag är lite off-topic här men jag är alldeles sprallig över min blivande altan och vill nu inte tabba mig det första jag gör. Därför undrar jag: kan man ha urnor på trädäck eller kan man få fula "ringar" eller fuktfläckar under? Inomhus har jag golvväxter på olika typer av "blomvagnar"/plastbrickor med pluppar under, ska man ha samma sak utomhus? Kolgrill, kan man ha det på altanen eller är det att utmana ödet. Tänker inte på brandrisken i första hand utan risken att det blir fula märken av smågnistor, kolspill osv. Hjälp mig, hur ska jag ta hand om min nya fina bebis... i trä..? :crysmile:
Det är ju bara byta några brädor om något händer
 
Talvan Talvan skrev:
Det är ju bara byta några brädor om något händer
Jo visst, men om man kan förhindra att något händer den första veckan så känns det som att det vore en fördel...
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jo visst, men om man kan förhindra att något händer den första veckan så känns det som att det vore en fördel...
Nej jag tycker du ska njuta utan att tänka, var fri
 
Kolgrill funkar utmärkt på en träaltan utan att lämna märken men kan även tipsa om att tappade hamburgare gör det:rolleyes:
Se till att du har en ordentlig askkopp under grillen.
 
Talvan Talvan skrev:
Nej jag tycker du ska njuta utan att tänka, var fri
:cool::beer:(y) Jag hajar.
 
  • Älska
Talvan
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Kolgrill funkar utmärkt på en träaltan utan att lämna märken men kan även tipsa om att tappade hamburgare gör det:rolleyes:
Se till att du har en ordentlig askkopp under grillen.
Ska hälsa maken detta. :crysmile: (och om nån vänlig själ kunde berätta hur man citerar många i samma svar så vore jag väldigt tacksam. :sweat:)
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ska hälsa maken detta. :crysmile: (och om nån vänlig själ kunde berätta hur man citerar många i samma svar så vore jag väldigt tacksam. :sweat:)
(y)
För att citera flera så gå till första inlägget och klicka svara sen trycker du på X gå till nästa inlägg och klicka svara, båda inläggen ligger då som citat.
 
tttomten tttomten skrev:
(y)
För att citera flera så gå till första inlägget och klicka svara sen trycker du på X gå till nästa inlägg och klicka svara, båda inläggen ligger då som citat.
Tack!! :love:
 
  • Gilla
  • Wow
tttomten och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.