tttomten tttomten skrev:
Men nu är det någon som klagar, markägaren (kommunen), så då bör dom väl agera? Det tycker i varje fall jag.
Inte bara bör agera, de är skyldiga att agera.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Alla ursäkter för omänsklighet håller inte!
Om byggnadsnämnden inte aktivt söker upp regelbrott varför behöver de agera när ingen klagat?
Anser du att det är rätt att begå brott så länge ingen ser?
 
R roli skrev:
Du svarade inte på min fråga, vad du grundar ditt påstående på att kommunens handläggare är "rättshaverister".
Blir det inget svar denna gången heller så kommer du och dina inlägg att betraktas som "trollinlägg" från min sida.
Kommunens handläggare utser personer de tycker är ”speciella” till rättshaverister !
Det tycker jag gör dessa handläggare till rättshaverister!
Sedan ägnar sig handläggare åt att försöka trigga utsatta med olika rundor av förfrågningar till den utseddes grannar..
ledande frågor typ upplevs huset med tre våningar för högt och är ni medvetna om att tomtgränsen avviker så anmäl vederbörande....
Jag kan inte se det som annat än brottslig anstiftan!

Utöver rena påhitt så kan handläggare skapa falska bygglovsansökningar som de avslår men visar upp för grannar och uppmanar dessa att processa!

De tar helt falska konstruktioner på allvar och öppnar ärenden som någon illvillig skickat in!

Under tiden roar sig hela avdelningen med whiskey i låda som byggmästare mutat med och publicerar närbilder på den påstådda rättshaveristens bygge med söndertrampade installationer av olovliga handläggares besök ( hemfridsbrott)

Murar för rosor mitt på en tomt hos en rättshaverist kontrollmäts till 126 cm och ges anmodan om rivning
Bara för skojs skull dvs ingen anmälan
 
När kommer källorna till dina påståenden?
 
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 2 till
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Anser du att det är rätt att begå brott så länge ingen ser?
Nej självklart inte men om ingen har olägenhet av det anser jag att man bör kunna se genom fingrarna
 
B byggarätt skrev:
Det finns mängder med lantmäteriproblem med fastigheter och vidriga människor utnyttjar detta till att stjäla mark och att bruka annans mark !
Fortfarande hävdar jag att samhället ska skydda de som upplever besvär och inte som idag brottslingarna
Men om kommunen (samhället) inte agerar vid ett svartbygge är det just brottslingen de skyddar, vilket du tycker är fel. Ändå tycker du de inte borde ingripa bara för att det inte gör någon förnär? Hur får du ihop det?
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Är det bara jag som tycker @byggarätt låter som en typisk rättshaverist?
 
  • Gilla
kashieda och 14 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det bara jag som tycker @byggarätt låter som en typisk rättshaverist?
Ja du verkar vara just en sådan anstiftare till rättshaveri som jag pratade om...
Själva ordet rättshaveri är intressant kan det uppstå utan två parter?
 
M MetteKson skrev:
Men om kommunen (samhället) inte agerar vid ett svartbygge är det just brottslingen de skyddar, vilket du tycker är fel. Ändå tycker du de inte borde ingripa bara för att det inte gör någon förnär? Hur får du ihop det?
Får ihop vad?
Svartbygget uppstår i Tranås först när personen uppmärksammade byggnadsnämnden och ingen hade klagat!
Jag menar att är bygget inte till någons nackdel och ingen klagar legalisera o skit i saken

Tyvärr finns det rättshaverister på kommunerna som vill se blod flyta
 
B byggarätt skrev:
Ja du verkar vara just en sådan anstiftare till rättshaveri som jag pratade om...
Själva ordet rättshaveri är intressant kan det uppstå utan två parter?
Det behövs ingen motpart för detta beteende, även om en motpart säkert kan göda beteendet
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rättshaverist
 
  • Gilla
byggarätt
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Kommunens handläggare utser personer de tycker är ”speciella” till rättshaverister !
Det tycker jag gör dessa handläggare till rättshaverister!
Sedan ägnar sig handläggare åt att försöka trigga utsatta med olika rundor av förfrågningar till den utseddes grannar..
ledande frågor typ upplevs huset med tre våningar för högt och är ni medvetna om att tomtgränsen avviker så anmäl vederbörande....
Jag kan inte se det som annat än brottslig anstiftan!

Utöver rena påhitt så kan handläggare skapa falska bygglovsansökningar som de avslår men visar upp för grannar och uppmanar dessa att processa!

De tar helt falska konstruktioner på allvar och öppnar ärenden som någon illvillig skickat in!

Under tiden roar sig hela avdelningen med whiskey i låda som byggmästare mutat med och publicerar närbilder på den påstådda rättshaveristens bygge med söndertrampade installationer av olovliga handläggares besök ( hemfridsbrott)

Murar för rosor mitt på en tomt hos en rättshaverist kontrollmäts till 126 cm och ges anmodan om rivning
Bara för skojs skull dvs ingen anmälan
Det där påståendena få du gärna presentera källor på.

Vet du över huvud taget vad som ingår i en handläggares uppdrag och vad de har för lagar och riktlinjer att förhålla sig till....? Jag får intrycket av att du har väldigt livlig fantasi och inte är så mycket för fakta.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Hahahahahahaha du gör verkligen skäl för ditt namn...
Ska jag namnge kommuner och peka ut kommuntjänstemän?
Jag vill påstå att dessa övergrepp ligger mest i hur processerna kring bygglov ser ut
Sedan har mobbare och slappa sk smidiga fritidsledare gjort resten...
Om du har bevis för att kommuntjänstemän både tar emot mutor, dricker whisky på arbetstid och begår hemfridsbott, tycker jag absolut att du bör göra en anmälan.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
B b8q skrev:
Om du har bevis för att kommuntjänstemän både tar emot mutor, dricker whisky på arbetstid och begår hemfridsbott, tycker jag absolut att du bör göra en anmälan.
De har dessutom sålt mark som kommunen fått donerat med markutbyte som lurar skattebetalare till privatpersoners projekt...
Dessa händelser är bara toppen av ett isberg av korruption i kommunernas handläggning av bygglov och markanvändning
 
M MetteKson skrev:
Det där påståendena få du gärna presentera källor på.

Vet du över huvud taget vad som ingår i en handläggares uppdrag och vad de har för lagar och riktlinjer att förhålla sig till....? Jag får intrycket av att du har väldigt livlig fantasi och inte är så mycket för fakta.
Mina bekanta arbetade åt kommunen upptäckte ritningar på rena påhittade projekt med tillhörande foton och uppsatta där handläggarna på kommunen fikade samt på internwebben med rubriken Olov Svennssons bygge på blablavägen
 
B byggarätt skrev:
De har dessutom sålt mark som kommunen fått donerat med markutbyte som lurar skattebetalare till privatpersoners projekt...
Dessa händelser är bara toppen av ett isberg av korruption i kommunernas handläggning av bygglov och markanvändning
Då ska du definitivt anmäla. Hur har du fått del av all denna information?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.