Sm3ll my Fing3r Sm3ll my Fing3r skrev:
Halloj
Har en L1200 som jag införskaffat för 3v sedan, den gör lite spontana stopp som @Jenny1983 nämner vilket kan vara lite störande. MEN den största irritationen är att den klipper "Dåligt".
Har klippt alltså i 3v 3,5h/dag och inget på Helgerna.
och det är många fläckar av oklippt gräs på min gräsmatta som är bara 500kvm....(+några biytor).

Hade en Worx WG791e i 5år innan, som inte hade detta problem.

Har senaste firmware DY02271.bin

Ska jag bara öka arbetstiden ?
eller är det ett känt fel?

MVH
David
Öka arbetstiden. Jag har M800 och kör 8 timmar per dag på 500 kvadrat tomt ungefär. Då klipper den hela tomten. Granne som har en Gardena samma storlek på tomt kör 10 timmar per dag.
 
Ursäkta att jag lägger mig i diskussion men dom tar inget ansvar för sin produkt. Skickade in min innan garantin gick ut och får som svar att Man inte får rengöra den med vatten. Mitt fel med andra ord. Fuktig trasa vet inte jag vad det betyder i så fall. Fick lösa ut den mot en avgift och en förklaring att den är inte värd att reparera. 5000 kronor rätt i bingen. Jag är definitivt inte glad över deras bemötande. Har sparat mailkonversationen, jag frågar och dom svarar inte på frågorna jag ställer.
 
OK tack @Chris8 ska prova detta.

@Kahari Ja det är ju tyvärr så med det mesta, om det går att komma undan ansvar så försöker de flesta göra det.
Det där med fukt har man hört från många olika produkter.... Vem har bevisbördan ?
 
Jag tog isär hela klipparen. Finns inte ett uns av vatten i den, ingen oxid. Jag har jobbat ett tag med varor med elektronik. Klipparen är ren invändigt. Lösa anslutningar och en del andra saker fanns visserligen. Ingen aning hur dom såg att min klippare hade ett dåligt moderkort. Teknikern sa det enligt mail som jag fick.
 
Så här svarar dom på ett antal frågor som jag inte fick svar på.

service.se

ons 6 maj 14:22 (för 8 dagar sedan)
cleardot.gif
cleardot.gif
till mig
cleardot.gif









Hej, vår tekniker har kommit fram till att det är minst ett moderkort som behöver bytas i din klippare.

Det kostar 1697:-. Sedan tillkommer arbetstid och fraktkostnad på det. Men det kan vara fler saker som behöver bytas ut men det vet man inte förrän moderkortet är bytt så man kan få igång klipparen och testa den.

Då den är tvättad har den ingen garanti kvar och när vi byter ut delar på tvättade klippare så lämnar vi ingen garanti på varken den utbytta delen eller på hur länge klipparen kommer att fungera innan något annat går sönder. Det händer ofta att hjulmotorerna går sönder på tvättade klippare samt klippmotor och när dessa går sönder är det inte sällan att de skadar moderkortet.



Därför råder alltid teknikern kunderna att inte reparera klipparen för det blir för kostsamt och osäkert.

cleardot.gif


Med Vänliga Hälsningar/ Best regards



Helena Törneklint Jansson

Service & supportteam



Åkermansväg 2-4| Box 125, SE- 241 38 ESLÖV| Ph. +46 451 381 980 | www.grouw.se

 
Här ett annat svar.

Hej!

Det låter ju otroligt att jag tvättat av gräsklipparen efter säsongen med vatten när den klippt blött gräs i både regn och sol.

Felet är alltså mitt för att jag tvättat av den med diskborste,svamp och vatten?

Hur rengör man er gräsklippare?

Det känns som ett felaktigt beslut. Ni säljer en produkt som inte klarar av vatten?

Bara några frågor som jag önskar svar på.

Hälsningar Christer


Den tis 14 apr. 2020 kl 09:54 skrev service.se <service.se@schou.com>:

Hej Christer,

Våra tekniker har kontrollerat din klippare och tyvärr kommit fram till att den har blivit tvättad med vatten.

Det har trängt in vatten i klipparen när detta har skett och skadat flera komponenter.

Detta täcker inte garantin. Delarna som behöver bytas och arbetstiden överstiger klipparens värde så vi rekommenderar inte att den repareras.

Om du vill att vi skickar klipparen i retur till dig i befintligt skick kommer vi att debitera dig för frakten.


Med Vänliga Hälsningar/ Best regards



Helena Törneklint Jansson

Service & supportteam



Åkermansväg 2-4| Box 125, SE- 241 38 ESLÖV| Ph. +46 451 381 980 | www.grouw.se

 
Gröna lampan blinkar på min nya M800 men det verkar fungera precis som den ska.
Hittar kabeln och följer den hem, provade att kasta om kablarna men då stannade klipparen
Kanske skulle ha startat om klipparen?
Vad är senaste FW?
 
Min m800 blinkade också lampan på..det var min slinga som låg förnära grannens slinga, det måste vara 60cm mellan slingorna annars blinkar den. Jag fick flytta in min slinga längre in på min trädgård, en dyrare klippare kan man ändra sling frekvens på, men det går tyvärr inte på grown.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
C costia skrev:
Min m800 blinkade också lampan på..det var min slinga som låg förnära grannens slinga, det måste vara 60cm mellan slingorna annars blinkar den. Jag fick flytta in min slinga längre in på min trädgård, en dyrare klippare kan man ändra sling frekvens på, men det går tyvärr inte på grown.
Finns ingen annan slinga, möjligen att det kan finnas en elkabel...

Hur vet man om nåt stör då?


Verkar inte som om den går ifrån laddplattan heller
 
Skärmavbild av en app som visar status för en robotgräsklippare, inklusive laddningsstatus och kontroller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så ser det ut i appen när klipparen står på ladd, tycker det borde vara grönt på gräsklippare i stationen?
 
Skärm med appinformation visar uppkoppling till gräsklippare och mjukvaruversioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska prova att uppdatera imorgon
 
Klipparen gav sig ut i morse på klippning och körde ca 2timmar och sen gick den in för ladd.
Märkligt att det ska varna för slingan när den funkar som den ska?
 
Min varnade oxå, som sagt men detta blinkande indikerar tydligen på att slingan inte är jättebra signal. Pröva att lägga en liten slinga mitt på trädgården och koppla in laddstationen på den. När jag gjorde de så blinkade den inte.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Nån som vet varför den stannade här?

Robotgräsklippare stoppad nära en träbänk och gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marinese
  • Laddar…
Har tyvärr inget svar på frågan...men min stannade oxå slumpvis. Någon felkod?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.