S Svaard skrev:
Okej, hmm har grannen robot?
Isf vad är avståndet?


Böjen borde kunna göra att roboten strular just där bara. Men den strular på fler ställen?

Går kabel nära nån kraft kabel?
Nix ingen granne har en robot, alla kör med hederligga bensinluktande Klippos :). Klipparen har aldrig kommit i närheten av skarvarna så har inte sett att det skulle vara problemet heller. Mig veterligen ligger där ingen kraftkabel i närheten. Men om det skulle vara en kraftkabel som är problemet så kommer jag aldrig kunna ha robotgräsklippare?

Börjar bli frustrerad på den här och undrar om problemet skulle lösas om man gick upp en prisklass...
 
C costia skrev:
Min robot var förnära grannens, men då blinkade min station. Men som föregående skrivit stannar den på samma ställe eller är det olika?
Den stannar på olika ställen, ibland supernära laddstationen och framförallt stannar den uteslutande på "raksträckor". Här är ett exempel på där den stannade i morse, ingen konstig vinkel på något sätt. Och den stannar helt slumpmässigt i olika delar av trädgården. Det som är gemensamma faktorn är att den stannar i princip efter 30 sekunder max när jag gör "testet" för att den ska köra hem.

ZLQJteY.jpg
 
Känns som att det är något fel på din klippare, du har ingen du känner som har en robotklippare? Isf kunde du pröva din slinga fast med en annan klippare. Jag hade min grouw i 2 månader innan jag tröttnade på att den stannade ca 6ggr om dagen på olika ställen mitt på trädgården utan några som helst orsaker, plus att den gick över gränskablen flera gånger och klippte i sten/grus. Jag lämnade tillbaka min. Och köpte en gardena. Bästa köpet jag gjort! Användes resten av sommaren ca 3 månader utan ett enda stopp! Använde förövrigt samma slinga som till min grouw, fick bara komplettera med en guide kabel.
 
Har du uppdaterat mjukvaran?
 
Y yeehaa skrev:
Den stannar på olika ställen, ibland supernära laddstationen och framförallt stannar den uteslutande på "raksträckor". Här är ett exempel på där den stannade i morse, ingen konstig vinkel på något sätt. Och den stannar helt slumpmässigt i olika delar av trädgården. Det som är gemensamma faktorn är att den
stannar i princip efter 30 sekunder max när jag gör "testet" för att den ska köra hem.

[bild]
Y yeehaa skrev:
Den stannar på olika ställen, ibland supernära laddstationen och framförallt stannar den uteslutande på "raksträckor". Här är ett exempel på där den stannade i morse, ingen konstig vinkel på något sätt. Och den stannar helt slumpmässigt i olika delar av trädgården. Det som är gemensamma faktorn är att den stannar i princip efter 30 sekunder max när jag gör "testet" för att den ska köra hem.

[bild]
Vad är det för material på rabattavgränsaren? Ser ut som metall, kanske kan vara ett problem isf. Sen är den kantiga svängen på kabeln inte optimal, ska vara runda mjuka svängar. Hoppas det löser sig!
 
S Svaard skrev:
Har du uppdaterat mjukvaran?
C costia skrev:
Känns som att det är
S Svaard skrev:
Har du uppdaterat mjukvaran?
Yes jag uppgraderade i morse men samma fel kvarstår :(
 
C Chris8 skrev:
Vad är det för material på rabattavgränsaren? Ser ut som metall, kanske kan vara ett problem isf. Sen är den kantiga svängen på kabeln inte optimal, ska vara runda mjuka svängar. Hoppas det löser sig!
Jag provade att sätta på programmet "start" och då klipper den utan problem och kör på alla dessa kniviga ställen utan att fastna. Så det känns inte som att det är något fel på kabeldragningen, för då skulle den väl ha fastnat under klipprogrammet också? Rabattavgränsaren är i metall men den fastnar inte enbart kring den.

Snart åker jag och lämnar tillbaka den här då det verkar vara fel på den....
 
Hade du uppdaterat mjukvaran?
 
Jag lägger också en slant på rabattsvgränsarna faktiskt. Kan absolut vara en störningskälla.

Ta med roboten till ett annat område och lägg ner en temporär slinga och testa.
 
Y yeehaa skrev:
Den stannar på olika ställen, ibland supernära laddstationen och framförallt stannar den uteslutande på "raksträckor". Här är ett exempel på där den stannade i morse, ingen konstig vinkel på något sätt. Och den stannar helt slumpmässigt i olika delar av trädgården. Det som är gemensamma faktorn är att den stannar i princip efter 30 sekunder max när jag gör "testet" för att den ska köra hem.

[bild]
Haft precis samma strul med en för 1200 m2. Konstiga stopp, rymningar mm. Den fick åka på reparation till Danmark. Ska starta den inom kort så att den kan utvärderas. Om fortsatt strul blir det reklamation.
 
Tänkte ge er en uppföljning. Jag var i kontakt med serviceavdelningen och fick tipset att prova en mindre slinga mitt på gräsmattan för att se om samma fel inträffade eller om det var något som störde. Men exakt samma fel händer med testslingan så det blir till att lämna tillbaka klipparen imorrn och köpa en annan modell. Ska nog gå upp en prisklass så jag slipper mer strul....
 
Y yeehaa skrev:
Tänkte ge er en uppföljning. Jag var i kontakt med serviceavdelningen och fick tipset att prova en mindre slinga mitt på gräsmattan för att se om samma fel inträffade eller om det var något som störde. Men exakt samma fel händer med testslingan så det blir till att lämna tillbaka klipparen imorrn och köpa en annan modell. Ska nog gå upp en prisklass så jag slipper mer strul....
Bla detta....
 
G goisare skrev:
Har laddat hem den på USB men displayen står det bara configuration waiting....
Vad gör jag för fel. Har ett USB på 4gb
Hej! Undrar hur det har gått? Har nämligen precis samma problem, mitt USB är på 1 GB och jag har formaterat (ej snabb) till FAT32. Har även testat ett annat USB som är på 8 GB men inte heller det fungerar, står samma sak på dispalyen: Configuration WAITING...
 
F FrökenTina skrev:
Ojdå, tack för svaret
Hej! Undrar hur det har gått? Har nämligen precis samma problem, mitt USB är på 1 GB och jag har formaterat (ej snabb) till FAT32. Har även testat ett annat USB som är på 8 GB men inte heller det fungerar, står samma sak på dispalyen: Configuration WAITING...
 
Jag skaffade grouw m900 nyligen, och när jag laddade ner firmware så fick jag fel firmware via länken, då stod det bara configuration waiting, men när jag fick rätt hoppade den igång direkt, då hade jag provat flera usb minnen. Vad heter filen du försöker med?
 
  • Gilla
ziah75
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.