G Gud_ skrev:
Här finns iallafall potential för att bygga något som passar tråden skulle jag tro.
Läge att köpa upp för att skrota.
 
Mikael_L
Ring och meddela att ifall han slår sönder grejerna, tar bort annonsen och betalar dig 123kr så slipper han bli polisanmäld. :rofl:





Ja, jag är medveten om att en polisanmälan inte är fruktbar ... ;)
 
T toolman77 skrev:
Ohhhh jag ser framför mig en hane - hane, 32 till 16 med "dödshandske" i båda ändarna!

Men om man gillar industrinostalgi så är skåpen rätt fina att bygga annat av, nyckelskåp eller liknande
Me dom pryttlarna blir det 25-16...:geek::beer:
 
S spendera skrev:
Hittade denna installation på en Sushirestaurang. Locket är fastskruvat för extra säkerhet, undra hur inkoppling och dragavlastning ser ut där bakom.[bild]
I bästa fall är jorden inkopplad...
 
Fotografen Fotografen skrev:
I bästa fall är jorden inkopplad...
Den låg på lämplig höjd också, ca: 7dm från golvet, perfekt för mindre barn att dra i och leka med.
 
T
Inte värst, men jag kopplade in en lampa vår trappa och insåg att den nedre brytaren inte hade någon vidare effekt. I övre strömbrytardosa låg två lösa vita fk, till strömbrytaren hade nåon kapat en brun från en annan fas som egentligen gick till ett vägguttag och kopplat in. Från nedre strömbrytaren gick två gröna ut, och bytte färg till vitt i dosan ovanför. Eftersom övre brytare satt rakt över den dosan kopplade jag in de två vita och trodde allt var klart. Men icke...

Förmodligen gjordes något när köket renoverades -07 av tidigare ägare. Jag skiter i om den som kopplar har behörighet eller inte, bara det blir rätt. På samma sätt blir jag lika förbannad om det blir fel. Nu måste jag riva en vägg eller gå upp för en trappa för att släcka när ungarna lämnar tänt, vet inte vilket som är jobbigast...
 
Tror gör man i kyrkan ;)
 
B barrington skrev:
Förvisso inte en fast installation, men jag kan inte låta bli att skicka bilden.
Notera hur smart dom löst att hålla grenkontakten ovan vattnet

(Nej, det är inte jag eller någon jag känner på bilden...)
Skulle tro att dom kan komma ifrån Holland om man kollar vad dom dricker för öl:)
 
harry73
P Peter_JP skrev:
Skulle tro att dom kan komma ifrån Holland om man kollar vad dom dricker för öl:)
Bilden är ju 12 år gammal och då fanns det fortfarande 12v i hollands elnät.


Eller så ville de bara göra en rolig bild
 
harry73 harry73 skrev:
Bilden är ju 12 år gammal och då fanns det fortfarande 12v i hollands elnät.


Eller så ville de bara göra en rolig bild
12 i holländska elnätet?? Förklara gärna.
 
harry73
Ja alternativet är ju att de inte överlevde bilden och det gjorde de bevisligen, eller så gjorde de bara en rolig bild och var den inte spänningssatt.
 
harry73 harry73 skrev:
Ja alternativet är ju att de inte överlevde bilden och det gjorde de bevisligen, eller så gjorde de bara en rolig bild och var den inte spänningssatt.
Ok. Så pga ölflaskan är bilden tagen i Holland och pga att de levde tillräckligt länge för att ta bilder fanns det endast 12 volt i Nederländerna??
 
E
Lite "kul" att en oskalad kabel som ser ut så här invändigt ändå kan ge ett mätresultat på >999MΩ vid 500V.
 
  • Hand håller en oskalad elektrisk kabel med synliga ledare och hög resistans.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C cpalm skrev:
Ligger 10 st "new old stock" på Tradera nu: [länk]
Även: [länk]
Tja... Nya? Oanvända... Kanske
Vad är det för årsmodell på dessa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.