13 599 läst · 26 svar
14k läst
26 svar
Våga bygga Älvsbyhus?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 649 inlägg
Det första tillval jag skulle föreslå är bergvärme. Men det får man kanske inte med Älvsbyhus?
Det går att välja. Om man enkelt vill jämföra tex värmekälla (standard och tillval), isoleringstjocklek mm finns det en funktion här på byggahus som är bra. Många tillverkare i budgetsegmentet har husbyggare på hemsidorna alt redovisar tillvalen med priser så man kan jämföra på ett ungefär.
Den viktigaste frågan är om man är nöjd med det tillverkaren erbjuder eller inte. Som Johannes nämnde bygger man nog bara en gång så är det något eller några krav som inte uppfylls av tillverkaren är det bra att ta sig en rejäl funderare. De allra flesta här inne är ändå nöjda med sina val av leverantör och har då valt bort andra tillverkare för att de inte uppfyllde kraven. Det är bra att kolla omdömen från de som bor i husen, sen är det ens egna preferenser som bestämmer om det duger. Alla stora tillverkare levererar överlag jämn och god kvalitet utifrån sitt marknadssegment.
Byggde med Älvsbyhus 2017 och har om några dagar bott i huset i 3 år.
vi är mer än nöjda, vi byggde ett 1 1/5 plans hus från gamla sortimentet som vi inredde själva.
Man får väldigt mycket hus för pengarna men tycker det är tråkigt att takkupan blivit väldigt mycket mindre på dom nya husen.
på dom gamla som vi har har takkupan 3 fönster så ev allrummet blir ganska stort med riktigt takhöjd.
Att ta bort 1,10 meter vore en katastrof för rumskänslan.
vi är mer än nöjda, vi byggde ett 1 1/5 plans hus från gamla sortimentet som vi inredde själva.
Man får väldigt mycket hus för pengarna men tycker det är tråkigt att takkupan blivit väldigt mycket mindre på dom nya husen.
på dom gamla som vi har har takkupan 3 fönster så ev allrummet blir ganska stort med riktigt takhöjd.
Att ta bort 1,10 meter vore en katastrof för rumskänslan.
Det Älvsbyhus gör det gör dom bra. Hög kundnöjdhet för branschen, flera år på sistone nummer ett.
Har gått runt i deras fabrik i Älvsbyn och det var imponerande. Kort tid från byggstart till tätt hus gör också att problen orsakade av dåligt väder minimeras.(Tätt hus första dagen!).
Har gått runt i deras fabrik i Älvsbyn och det var imponerande. Kort tid från byggstart till tätt hus gör också att problen orsakade av dåligt väder minimeras.(Tätt hus första dagen!).
Vi byggde med Älvsbyhus 2003 och bor fortfarande kvar i huset och är nöjda. Nu har vi bestämt oss för att bygga ett fritidshus och då har vi återigen valt Älvsbyhus. Om man hittar en modell vars planlösning man gillar och man tycker att lösningarna för kök och badrum är ok så är det inga problem att välja Älvsbyhus.
Men man måste vara medveten om att de inte har oändligt med tillval och att man inte kan ändra planlösningen.
Men man måste vara medveten om att de inte har oändligt med tillval och att man inte kan ändra planlösningen.
Jag krokar på här med mitt första inlägg på detta forum
Jag och och min fru funderar på att bygga ett nytt hus och vi har fastnat för modellen Linnea från Älvsbyhus.
Vi skulle dock gärna vilja se ett hus i verkligheten och då gärna ett som inte är ett visningshus.
Finns det möjligen någon här som byggt ett Linnea, eller liknade modell, i Västerbotten och som kan tänka sig att låta oss få kika lite?
Mvh
Daniel och Tania
Jag och och min fru funderar på att bygga ett nytt hus och vi har fastnat för modellen Linnea från Älvsbyhus.
Vi skulle dock gärna vilja se ett hus i verkligheten och då gärna ett som inte är ett visningshus.
Finns det möjligen någon här som byggt ett Linnea, eller liknade modell, i Västerbotten och som kan tänka sig att låta oss få kika lite?
Mvh
Daniel och Tania