Då va fönsterbrädan hel igen, helt ok lagat, orkade inte blanda någon färg till sprickan så blev bara en bas färg, och 3x 1m glasfiber armeringar
Reparerad fönsterbräda i betong med basfärg utan matchande färg på sprickan, stärkt med glasfiber.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lagad fönsterbräda med basfärg och glasfiberarmering på ett verkstadsbord med verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reparerad betongfönsterbräda med basfärg och synlig armering, utan blandad anpassad färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Vad gäller mitt anhåll till cirkelsågen så tog det en stund innan jag fattade vad som kunde vara konstigt.
Jag har inga hämningar vad gäller hur jag monterar det. Jag fäster det på ett sätt som passar bäst för stunden.
Och ofta har jag det ”felvänt” eftersom jag gillar att hålla vänsterhanden på anhållet med tummen på plattan. Men som sagt, det beror på vad jag sågar och hur allt stöttas och fästs.

[bild]
Så här ser mina anhåll ut till mina cirkelsågar. Konstruktionen innebär att anhållet kan köras intill klingan och du kan klyva istort sett hur smalt som helst. Med ditt anhåll kan du inte klyva smalare än vad sulan på sågen är bred.
 
  • Handritad skiss av ett justerbart anhåll för cirkelsågar som tillåter klyvning av smala materialstycken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lugnt. Om jag vänder det åt ”rätt” håll kan jag få anhållet att gå ända in till klingan.
För bara ett par dagar sedan trimmade jag ned ett limträ så det blev en aning smalare.
Den bit jag kapade bort använder jag nu för att röra om färg med.

Närbild av sticksåg med anhållet inställt nära sågklingan på ett trähantverksprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trimmat limträbit som används för att röra om färg, intill sågklingan på en uppvänd cirkelsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Det här såg man inte komma när klockan ringde 6:15 imorse... Men solen tittade fram och möjlighet till lite flex fanns så.. :cool:
Nymonterad salning och foder runt en dörrkarm, i ett rum med vitmålade väggar och tydlig solbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad dörr med salning och foder i ett renoverat rum med arbetsverktyg och skor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så, efter en 4år typ, salning och foder på plats! (y)
 
  • Gilla
  • Haha
claym och 18 till
  • Laddar…
Fortsatt med mitt utekök...
En delvis byggd träutekök med bänkskiva och diskho på en trädäcksterrass med vit sittsoffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående uppbyggnad av ett utekök med öppna trädörrar, diskbänk och verktyg på en träterrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 16 till
  • Laddar…
Bygger ett växthus.
 
  • Nybyggt växthus med glasväggar bredvid en vit husvägg i kvällssol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående konstruktion av ett växthus med träram och verktyg utspridda på gruset framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 30 till
  • Laddar…
V verktygsgurun skrev:
Bygger ett växthus.
Jättefint!
Plåttak? :)

Funderade ni nått på väggen ni byggde mot, hur den ska klara lite extra fuktpåvetkan? Vi ska oxå bygga mot en befintlig logvägg och haft lite diskussioner om saken..vi har själva plåtfasad på ”den sidan” - så själva stänkande av vattnet ser vi inte nå problem med.. men vill inte att extra fukt ska krypa in i konstruktionen bakom.. (har putsad naturstenmur längst ner och plåtfasad från typ 70 cm o uppåt .. därimellan är det ju en liten svaghet i täthet..)
 
Snigla Snigla skrev:
Jättefint!
Plåttak? :)

Funderade ni nått på väggen ni byggde mot, hur den ska klara lite extra fuktpåvetkan? Vi ska oxå bygga mot en befintlig logvägg och haft lite diskussioner om saken..vi har själva plåtfasad på ”den sidan” - så själva stänkande av vattnet ser vi inte nå problem med.. men vill inte att extra fukt ska krypa in i konstruktionen bakom.. (har putsad naturstenmur längst ner och plåtfasad från typ 70 cm o uppåt .. därimellan är det ju en liten svaghet i täthet..)
Ja det är bandtäckning i mattsvart plx. Huset jag byggt mot är en murad o putsad ekonomibyggnad och är inte oroad för fukten. Hade tänkt glastak först eller GOP's skyroof men ändrade mig då jag tror det blir alldeles för varmt och vill inte krångla med skuggväv eller dylikt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
V verktygsgurun skrev:
Ja det är bandtäckning i mattsvart plx. Huset jag byggt mot är en murad o putsad ekonomibyggnad och är inte oroad för fukten. Hade tänkt glastak först eller GOP's skyroof men ändrade mig då jag tror det blir alldeles för varmt och vill inte krångla med skuggväv eller dylikt.
Svart tak är utomordentligt för värmen, men man slipper ”brännan”, de mesta man odlar vill ha värmen och ljuset.. men inte nödvändigtvis direkt solljus (mer än några timmar). Så det där blir nog perfekt! :D(y)

Hade funderat på kanalplasttak själv, för ljuset (men inte direkt sol), men ditt tak så tjusigt ut.. och vi har svart plåttak ovan på logbyggnaden .. hmm tåls o tänka på! :thinking:

..skulle rekommendera er att tänka på takfläkt oxå (y) (även om ni inte sätter det direkt, fundera på var ni skulle kunna installera den om det behövs). Den kan lösa många små odlingsrelaterade problem faktiskt :) (ventilationen är ju alla växthus stora akilleshäl)
 
  • Gilla
verktygsgurun
  • Laddar…
Projekt måla om hus

Håller nu på att byta ut lite ruttet virke, men idag får sambon och dottern börja måla framsidan av huset.
Man skymtar nya färgen nere på väggen
 
  • Husfasad under ommålning med ställning och stege, del av väggen nymålad i en ljusare kulör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det här såg man inte komma när klockan ringde 6:15 imorse... Men solen tittade fram och möjlighet till lite flex fanns så.. :cool:
[bild] [bild]
Så, efter en 4år typ, salning och foder på plats! (y)
Varför ska det alltid ta sån jäkla tid med att slutföra sina projekt till 100% :D
 
E Ender skrev:
Varför ska det alltid ta sån jäkla tid med att slutföra sina projekt till 100% :D
Vadå slutför? Tillhör inte det den här delen när man .. hmm.. ska sälja? :thinking::oops:
 
  • Gilla
  • Haha
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Avslutat projekt gästtoalett.

Renoverad gästtoalett med havstema tapet, vit toalettstol och handfat med korg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad gästtoalett med blått skåp, guldarmatur, växt och tapet med havsmotiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
reik och 17 till
  • Laddar…
M Mawe85 skrev:
Avslutat projekt gästtoalett.

[bild]
[bild]
Snyggt! Ovanligt och mysigt (y):)
 
En vägg klar, nu kan jag börja flytta över sakerna och gå på nästa vägg
Nyrenoverad vägg i garage med verktyg och material utspridda på golvet framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
F.Taleman och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.