Hej MariaiÖstergötland, gräsmattan så ju lite tråkig ut, inga gullvivor eller maskrosor som vi brukar ha.
Fajta inte ogräset gör det till din vän i stället, mycket mindre jobb.
 
  • Gilla
Huggmejsel
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Hej MariaiÖstergötland, gräsmattan så ju lite tråkig ut, inga gullvivor eller maskrosor som vi brukar ha.
Fajta inte ogräset gör det till din vän i stället, mycket mindre jobb.
:crysmile: på baksidan av huset har vi kirskålodlingen. Lille hamstern kan äta tills han storknar om han vill.
 
Har också en hamster, Lina heter hon. Hon älskar solrosfrön och vitkål. Har nog aldrig provat med kirskål.
 
D09
Kört ett varv med röjsågen för att få ner sly m.m innan det blir ett problem.

Passade på att uppdatera mig på ena hörnet av tomten nere i terrängen :)

Tog en stunds letande innan jag insåg att den var precis framför mina fötter.

Pinsamt om man skulle snubblat på den ;)
 
  • Skogsmark med löv, kvistar och en röjsåg som ligger på marken nära en öppning i terrängen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Solskiftet och 2 till
  • Laddar…
Nästan klar med trappan. Ska fundera lite på vilken modell av räcke som passar bäst innan jag fortsätter.

Nybyggd trätrappa utan räcke vid ett bostadshus med verktyg och byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd trappa i trä med ofärdigt räcke ute på en altan med udsikt över ett fält och skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ofärdig trätrappa utan räcke med skruvbänkar längst upp, omgiven av natur och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
niklasn och 2 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Nästan klar med trappan. Ska fundera lite på vilken modell av räcke som passar bäst innan jag fortsätter.

[bild] [bild] [bild]
Snygg trappa, ser ut som en trappa jag skulle ha snubblat både uppför och nerför i (jag är värdelös på att hantera trappor så det säger egentligen ingenting om din trappa). (y);)
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Har idag släpat ner högar med ris till garaget, i väntan på att maken ska köra det vidare till tippen. Sen tänkte vi i samråd plantera 3 bergbambu vi köpte igår, men grannen på andra sidan tomtgränsen bestämde sig för att glida ner i bubbelbadet precis när vi stod med spaden i högsta hugg och ingen av oss ville nog egentligen ha publik. Bergbambun får bo kvar i sina krukor tills imorgon. :crysmile:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Titta, det fanns ett trädäck där under smutsen!

Delvis rengjort trädäck med högtryckstvätt, skurborste och en slang bredvid husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Idag kom bambun ner i jorden äntligen. Har även ägnat en orimlig mängd tid och energi åt att dra rötter under en tidigare stenläggning (stenplattorna har fått flytta på sig). Nu hoppas vi på lite gräsmatta där istället. Nyplanterad bambu i hörn av trädgård, avlägsnade rötter, förberedd yta för gräsmatta, trädgårdsverktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyförberedd trädgårdsyta med jord och gräsrester, redo för gräsplantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyplanterad bambuväxt i jord med synliga rötter och jordklumpar, intill en nyligen preparerad yta för gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
P
Idag har vi gjort klart för att så gräs. Eventuellt kanske det ska på lite säckjord för att gräsfröna ska få lite lättare att ta sig. Förberedd jord i trädgård redo för grässådd med skottkärra och säckjord i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag kom bambun ner i jorden äntligen. Har även ägnat en orimlig mängd tid och energi åt att dra rötter under en tidigare stenläggning (stenplattorna har fått flytta på sig). Nu hoppas vi på lite gräsmatta där istället. [bild] [bild] [bild]
Myllar du inte ner gräsgröna? :thinking:
 
Har slitit som en djur idag. Har kört runt 15-20 skottkärror med jord till grannskapets kompost, grävt för plintar, fått ner rör till pollarna och gjutit plintarna. Verkar som jag köpt lite för smala rör så vi får se om skruvarna till pollarna rostar igenom. Framtidens problem :)
 
  • Uppgrävd jord vid en gräsmatta intill en garageuppfart, verktyg och material för gjutning synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En uppfart med verktyg, en skottkärra och gjutna plintar i marken framför ett hus och holkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävt område vid uppfart med plintar och rör i marken, nära en garageentré och häck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Myllar du inte ner gräsgröna? :thinking:
Jo.. efter att jag tog bilden.
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har slitit som en djur idag. Har kört runt 15-20 skottkärror med jord till grannskapets kompost, grävt för plintar, fått ner rör till pollarna och gjutit plintarna. Verkar som jag köpt lite för smala rör så vi får se om skruvarna till pollarna rostar igenom. Framtidens problem :)
Vad ska du ha i plintarna?
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad ska du ha i plintarna?
Pollare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.