K Kjell_G skrev:
Hur har det gått?
Ingen backup blev inläst men solens upp/nedgång ställde in sig på rätt tid efter några timmar så nu funkar belysningsstyrningen igen.
Kan skapa nya rum men dom försvinner om Bridgen blir strömlös och loggen visar fortfarande databas fel.
Inget svar på Nexa supporten heller, 10 dagar sedan jag kontaktade dom första gången... börjar bli trött på Nexa nu...
 
  • Ledsen
Kjell_G
  • Laddar…
Någon som har en fungerande Bridge just nu eller har hört nåt från supporten?
 
Allt utom loggen har fungerat under en vecka i min Bridge+ och idag fick jag mail från support att dom fixat loggen. Kollade nyss och nu är allt OK igen.
 
  • Gilla
one-
  • Laddar…
Inte haft nå problem på flera år (tvi tvi). Man har dock vänt sig med att det tar nån dag innan klockan justeras vid sommartid/vintertid.
 
Jag instämmer med @Stingray468 , jag har också klarat mig väldigt bra nu ett par år.
 
För mig har det strulat från första stund. Största problemet just nu är att vissa Automationer inte syns i listan i Appen. De fungerar fortfarande men går inte att ändra. Anmält till Nexa support men inte fått svar än. Någon som har/haft samma problem?
 
Vet inte om man har slagit i huvudet, men körde Nexa Bridge plus när den kom för 433 och Zwawe men va så mkt problem att jag bytte till Vera.

Då jag verkligen tappat allt sug för programering och fixande så har jag lessnat, både för att det krävs mer kunnskap och att jag aldrig hittat något program med snyggt gränssnitt, så nu köpte jag Nexa X och google assistent.
Nexa har snyggt gränssnitt enkel programering, nu återstår bara å se om jag kastar den i väggen eller om jag kan få allt å fungra som jag vill.

Nackdelen är att Nexa inte har stöd för IP Cam som var en anledning varför jag också bytte.
 
Någon som har erfarenhet av använda WMR-2300 monterade i äldre dosor av metall, kopplat till nexa bridge x? Hur är mottagningen?
 
Mailade supporten för ca 10 dagar sen, men inget svar... samtliga scenarion borta sedan en tid, dessutom verkar det ligga fel datum. Mina tempgivare ser ut så här, nån som vet om det går att ställa datumet själv på nåt sätt? Skärmdump av en app som visar temperaturavläsningar med felaktiga datum för olika platser som ute och växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Verkar ta lång tid att svara för dom. Vad kör du för temp givare och vilken Bridge?

Bytt från Bridge + till X. Då har man inte lagt in stöd för tex Claes Ohlsons tempgivare utan valt att bara supporta sin egen. Tråkigt då jag har 8st och man tycker ju att nya X bör stödja allt som gamla Bridgen gjorde.
 
Har den svarta varianten som har några år på nacken, Nexa+ tror jag den heter. Så jag har inte bytt. Kör Nexas egna tempgivare.
 
gol gol skrev:
För mig har det strulat från första stund. Största problemet just nu är att vissa Automationer inte syns i listan i Appen. De fungerar fortfarande men går inte att ändra. Anmält till Nexa support men inte fått svar än. Någon som har/haft samma problem?
Fick så småningom svar och hjälp med detta. Känd bugg i Android-appen som resulterar i att automationer aldrig dyker upp om dessa läggs i default-mappen. Så det är väldigt viktigt att man alltid tilldelar automationen en egenskapad mapp när man skapar den. Nexa hjälpte till att flytta över de osynliga automationerna till en ny mapp. Märkligt att de inte fixar denna typ av grova fel i Appen.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Hej. Har för mig att Bridge+ kunde man se batteri nivåer på sina Zwave produkter hur mycket batteri det är kvar?

Hittar inte denna info i Bridge X och har mailat Nexa, men fortf inget svar efter 9 dagar.

Någon som vet om man kan få fram denna info? Jag fick en notis när det var 15% kvar i en Fibaro smoke sensor.

Nägon som vet om man kan få en Google Home att berätta om något är fel? Tex om man har ett senario att tvätten är färdig, kan man då på något sätt skicka kommando till Google Home Speaker: "Tvätt Klar"?
 
Ytterligare ett fel som dykt upp.

Helt plötsligt när någon Z wave produkt indikerar och kör en automation så krachar Appen.

Ex Fibaro Rök detektor, Vatten sensor eller en magnet kontakt. Oavsett automation eller ikke så krashar Appen. Dock så körs senariot och i vissa senarion hinner skicka notis, andra inte.

Har startat om Bridge ett antal gånger samt testat att excl och inkl sensorer utan resultat.

Någon som har / haft samma problem. Detta startade igår.
 
Någon som vet om man kan ställa om datumet i bridgen på nåt sätt? Min bridge tror att vi är mitt i vintern, soluppgång 8:48 o solnedgång 15:17... scenarierna funkar inte jättebra om inte rätt datum o tid fungerar:sweat:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.