T
Hittade en bild på hur uteplatsen såg ut när vi flyttade in :)
 
  • Ett enfamiljshus med en oinredd uteplats, nyklippt gräsmatta och en del buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En uteplats vid ett hus med nybyggd trädäck och gräsmatta under en klar himmel med moln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Första regnet sen jag vänt på hela trallen (var rillat innan, skrivit om det tidigare här i tråden) och det finns inte en droppe vatten på golvet, ösregnade för 3 timmar sen.
Trall i trä på uteplats torr efter regn, möbler och blomkrukor, grön trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 11 till
  • Laddar…
Jag passade på att njuta av fågelkvitter och en allmän lugn stund när brunnsborrarna var här idag...

 
Hörselskydd med inbyggt fågelkvitter då? ;)
 
  • Haha
vcx
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hörselskydd med inbyggt fågelkvitter då? ;)
Haha, exakt! Sen körde dom inte full gas hela tiden, och det rätt skönt att se någon annan jobba för en gång skull... :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Är du suicidal?

Visst är det kul att ha rätt men är det verkligen rätt tillfälle, bara för att få ha rätt? Nej, rätt tillfälle är nästa gång du vill göra något för att förbereda för framtiden. Det är då du tar fram detta och påpekar hur framsynt du var.
Det här var nog ett av de sämsta råden jag fått här faktiskt. Tog till mig vad du skrev och planerade att ha detta som ess i rockärmen för att motivera inköpet av en tombola, vilket gick fint då det dök upp en begagnad proffstunna i bra skick på blocket. Drog mina argument och använde essen och fick klartecken att köpa. Perfekt (y).

Säljaren var lite seg så det drog ut lite på tiden och under tiden fixar frun så vi får låna en tombola istället av en arbetskamrat till henne. Olämpligt nog ringer säljaren precis när hon stolt berättar om sin bedrift. Så det var ju bara att tacka nej till blocket-tombolan...

Senare visar det sig att låne-tombolan är sönder så vi inte kan använda den. Så nu står jag här utan egen tombola, utan några sparade ess i rockärmen och fick inte njuta av att få rätt.

Tack så jäkla mycket @tommib ! :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
oestlund och 5 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Idag har jag och snart 12-åringen dragit nätverkskabel till hans rum eftersom han upptäckt att det var "för många millisekunder" på nätet. Två CAT6 i samma 16-flexslang var bara att glömma, men som tur hade "någon" förberett med inte bare en utan två slangar upp till dosan när vi satte in golvvärme för 10 år sen. Nu kom de till användning :D.

När det begav sig skakade frugan mest på huvudet åt all slang som jag drog ut i alla rum jag kom åt. I kväll tänkte jag bjuda henne på ost och vin och fråga lite försynt om det trots allt ändå inte var ganska smart det där för 10 år sen. För när allt kommer omkring tycker jag vansinnigt mycket om när jag får rätt till slut :D :crysmile:
Och de säger att kvinnor är ”långsinta”.... (kommer ihåg saker under lång tid) :surprised:;)
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Kört färgprover tillkommande husfasad.

Får man experternas utlåtanden? :D
Den gula som liggande/stående panel och den gröna till knutar, foder mm
[bild]
Har Alcros Säv 102 och Djurgårdsgrön på knutarna så jag röstar för.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Som vanligt inga stora projekt. Rensade ett förråd så det är mer lättåtkomligt och lättare att sopa golvet vid behov. Tidigare låg saker intryckta på ledig plats blandat med flyttlådor.
Passade på att kapa ett papprör och göra hållare för häcksaxar å grejer. Satte även upp hyllor som inte syns på bild. Och fixade ett par vägguttag på utsidan så behovet av långa förlängningssladdar minskar.

Rensat förråd med tomma hyllor och ordnade förvaringsytor, vägg med hängande verktyg ej synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Organiserat förråd med trädgårdsredskap i hemmagjorda hållare av papprör och en ny installerad väggkontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Har Alcros Säv 102 och Djurgårdsgrön på knutarna så jag röstar för.
Desto mer Vi tittat så har den gröna känts för mycket babygrön.
Vi har tagit en herrgårdsgrön nu, känns betydligt bättre

Två träplank i olika gröna nyanser lutade mot ett husvägg intill ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Är den vänstra Djurgårdsgrön/Alcro?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Är den vänstra Djurgårdsgrön/Alcro?
Den vänstra är sjögräs, beckers
 
Ok den vi har ligger lite mittemellan dessa.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ok den vi har ligger lite mittemellan dessa.
Kollade den Djurgårdsgrön också, den är fin. Har ni den på enbart knutarna eller hela huset?

Edit: va inne och kollade på dina bilder. Snyggt
 
P Pappa1986 skrev:
Desto mer Vi tittat så har den gröna känts för mycket babygrön.
Vi har tagit en herrgårdsgrön nu, känns betydligt bättre

[bild]
Den vänstra gröna ser ut som färgen vi valde på golvet i köket (y) betyder ju att det är en fin färg! ;)

Edit: Skulle jag valt en till ett helt hus.. skulle jag dock gått upp ett snäpp! Men kanske inte så mörk som den högra på din bild. Har ni sett den på ett ”riktigt hus” (inte bara provbit)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.