W Willewonka skrev:
Någon som köpt?
Har inte 18v, utan har 10,8v.
Kort sagt, helt klart värt pengarna. Den åker fram med ett nöje när bollar, cykeldäck behöver pumpas. Riktigt smidig!
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
Aha! Den ser riktigt intressant ut, måste man ställa in tryck i förväg eller går man på känsla?
 
Det går både och (vad jag har upplevt, har inte läst manualen ) när man slår på den, så är den nollställd och då ser man trycket i däcket.
 
W Willewonka skrev:
Någon som köpt?
Jag fick hem min igår.
Nu är alla bollar och däck här hemma välpumpade :cool:

Hade tänkt fylla hydroforen men får kanske tänka om.
Dels måste man hålla inne knappen hela tiden och utöver det kan man "bara" köra pumpen i 5 minuter innan den måste vila i 5 minuter.
Jag ska ge det ett försök om någon dag och återkommer med rapport.
 
Vad tror ni om cirkelsågen DHS680Z ? Har bara 2 Makita maskiner hemma än så länge men de är så bra så jag funderar på att kanske gå med i den här klubben ;). har 2 batterier så köper cirkelsåg utan.
 
F Farligkorv skrev:
Vad tror ni om cirkelsågen DHS680Z ? Har bara 2 Makita maskiner hemma än så länge men de är så bra så jag funderar på att kanske gå med i den här klubben ;). har 2 batterier så köper cirkelsåg utan.
köp, den är grym
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
F Farligkorv skrev:
Vad tror ni om cirkelsågen DHS680Z ? Har bara 2 Makita maskiner hemma än så länge men de är så bra så jag funderar på att kanske gå med i den här klubben ;). har 2 batterier så köper cirkelsåg utan.
Jag köpte mig en sådan förra året och jag är nöjd. Jag har aldrig ägt en cirkelsåg tidigare så jag kan inte jämföra den mot någon annan. Den kan ha det lite tungt ibland när jag ska klyva reglar men det är absolut värt att ha en batteridriven såg ändå tycker jag. Skönt att inte behöva tänka på att dra fram ström dit man ska såga med den. Tröttnade faktiskt på en gammal Black & Decker-sticksåg med sladd förra helgen och åkte och köpte mig en DJV181Z.
 
F frollic123 skrev:
köp, den är grym
Forestgrove Forestgrove skrev:
Jag köpte mig en sådan förra året och jag är nöjd. Jag har aldrig ägt en cirkelsåg tidigare så jag kan inte jämföra den mot någon annan. Den kan ha det lite tungt ibland när jag ska klyva reglar men det är absolut värt att ha en batteridriven såg ändå tycker jag. Skönt att inte behöva tänka på att dra fram ström dit man ska såga med den. Tröttnade faktiskt på en gammal Black & Decker-sticksåg med sladd förra helgen och åkte och köpte mig en DJV181Z.
Najs, men då blir det nog en sån. Finns nån styrskena att rekommendera som passar? Kommer nog köra en vanlig planka när jag kapar rent trall men för eventuella framtida bruk.
 
Instämmer om 680. Köööööp

//AA
 
DHS680Z :love:
 
F Farligkorv skrev:
Najs, men då blir det nog en sån. Finns nån styrskena att rekommendera som passar? Kommer nog köra en vanlig planka när jag kapar rent trall men för eventuella framtida bruk.
Gött! Jag ser att fler rekommenderar den också, så det blir nog ett väldigt bra köp.

Det ska finnas en skena som fungerar med hjälp av någon adapter vill jag minnas. Jag var inne på att köpa den ett tag med det blev aldrig av. Jag har hittills bara använt mig av den lilla svarta prylen som hänger med, för att hålla ett bestämt avstånd.
 
När vi ändå är inne på cirkelsågar...
Någon som kört med dhs660? Har ju så gott som samma spec som 680 men den stora skillnaden är batteriets placering?
Min första tanke när jag såg den va att de måste kännas som en jäkligt stadig maskin iom att tyngpunkten hamnar längre ner mot arbetsstycket?
(Inte för att cirkelsågar brukar uppfattas som vingliga men ändå)
Alla åsikter är välkomna. Har insett att de börjar bli dags för både en stick- och en cirkelsåg. Så man slipper springa och låna farsans hela tiden, som dessutom är med sladd
 
R R.Andersson skrev:
När vi ändå är inne på cirkelsågar...
Någon som kört med dhs660? Har ju så gott som samma spec som 680 men den stora skillnaden är batteriets placering?
Min första tanke när jag såg den va att de måste kännas som en jäkligt stadig maskin iom att tyngpunkten hamnar längre ner mot arbetsstycket?
(Inte för att cirkelsågar brukar uppfattas som vingliga men ändå)
Alla åsikter är välkomna. Har insett att de börjar bli dags för både en stick- och en cirkelsåg. Så man slipper springa och låna farsans hela tiden, som dessutom är med sladd
Jag tror att den största skillnaden är att den typ är spegelvänd. Så skyddet för klingan får du dra upp på höger sida om sågen de gånger du vill göra det manuellt.
 
P
R R.Andersson skrev:
När vi ändå är inne på cirkelsågar...
Någon som kört med dhs660? Har ju så gott som samma spec som 680 men den stora skillnaden är batteriets placering?
Min första tanke när jag såg den va att de måste kännas som en jäkligt stadig maskin iom att tyngpunkten hamnar längre ner mot arbetsstycket?
(Inte för att cirkelsågar brukar uppfattas som vingliga men ändå)
Alla åsikter är välkomna. Har insett att de börjar bli dags för både en stick- och en cirkelsåg. Så man slipper springa och låna farsans hela tiden, som dessutom är med sladd
Jag har en 660 och gillar den inte.. 680n är mycket starkare så en sån kommer jag byta tilbaka till. (hade en innan jag bytte till 660)
Nu vet inte jag om ja fått en defekt maskin men den orkar knappt igenom 2tum4, den bara slår ifrån, kör jag extremt lungt då går de, där va 680n tvärtom, orkade allt .. sen är det lätt att man kniper sig när man ska sätta in batteriet då batteriets botten nästan tar i sulan så kan man få sig ett par blånaglar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.