Lill72 Lill72 skrev:
Målat tak i trappen, tar väggarna nästa helg.
Skulle vilja ha nån annan färg än vitt på väggarna men det är så meckigt och svårt att nå att måla just i trappen. Får bli vitt igen.
[bild]
Hur har du nått att maskera tex? Vi har samma dilemma. Har en ful strukturtapet i trappan men det är ju hur högt som helst. Målaren skulle ha 17.000 (!) för att tapetsera och vi snackar kanske 2 rullar tapet så det är inte mycket väggyta. :sweat:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hur har du nått att maskera tex? Vi har samma dilemma. Har en ful strukturtapet i trappan men det är ju hur högt som helst. Målaren skulle ha 17.000 (!) för att tapetsera och vi snackar kanske 2 rullar tapet så det är inte mycket väggyta. :sweat:
Ja, fönstret ska maskeras igen, hängde för en plast när taket målades men när det är dags för väggarna måste fönstret maskas noggrannare. Det svåraste är att måla snickerierna runt fönstret sedan. Vi var lite smidigare och några år yngre när vi gjorde det sist :pTrappräcket skruvar vi ner.
 
Färdigställt planket!
Nybyggt mörkbrunt träplank på en grön gräsmatta med hus och blå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ett nybyggt, mörkgrått träplank i en trädgård med gräsmatta och utemöbler framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Färdigställt planket!
[bild]
Vilken sned tomtgräns ni har, vad hände där?
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vilken sned tomtgräns ni har, vad hände där?
Tomten är min på båda sidor! Planket byggde jag för att få ett "rum" i trädgården istället för känslan av en fotbollsplan.
En lyx att ha stor trädgård. :D
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Tänkte väl, ser lite skumt ut med bilderna men det ser säkert fint ut i verkligheten.
 
En halvfärdig inglasad uteplats med trästomme och stora fönster, kamin tänd, kvällsljus syns utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4 av 4,5 skivor kom på plats idag. Nästan hunnit med enligt plan i helgen. Så att tända ett ljus i kaminen och njuta av en kvällskaffe och vara lite nöjd över sig själv känns gött.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Försökt bygga ihop denna. Får fortsätta imorgon. Gera taklister är enklare :crysmile:
 
  • Stomme av omonterad studsmatta framför en grön träbyggnad, arbete pausat, med skymt av trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Försökt bygga ihop denna. Får fortsätta imorgon. Gera taklister är enklare :crysmile:
Byggde också studsmatta i helgen. Lade säkert tio timmar på den...
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Försökt bygga ihop denna. Får fortsätta imorgon. Gera taklister är enklare :crysmile:
Ja det är sannerligen ett iq-test och studsmattan vinner varje gång. :crysmile:
 
nikasp
Alltid lite tid för sånt pappa/jag tycker är kul men började med stomme till lekstuga idag. Ska göra så man enkelt kan demontera golvplatta, väggar och tak den dagen det är färdiglekt. Knepigt läge uppe i en slänt och inget man når med kranbil (förutom att det kostar pengar). Blir två fönster och spikreglar osv men har inte hunnit tänka ut det än.

Stomme till en framtida lekstuga under konstruktion på en träterrass med klämmor som håller samman träreglarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av stommen till en lekstuga med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 5 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Färdigställt planket!
[bild]
Behöver man bygglov för ett sådant plank mitt ute på tomten.?
 
raveper raveper skrev:
Behöver man bygglov för ett sådant plank mitt ute på tomten.?
Min tolkning är att jag inte behöver bygglov!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Min tolkning är att jag inte behöver bygglov!
Du kan ju betrakta det som en jätte-smal friggebod så är du fri från bygglov. Det går säkert att förvara en bit tandtråd eller en tändsticka under planket, förlåt friggeboden, så då är det ju uppenbarligen ett förråd av någon sort och inte ett plank.;)
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.