Tackar, får ta en sväng förbi och kolla i morgon då.
 
Ibland finns produkter kvar i butiken i en vecka eller två efteråt.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Inte säkert det är maskinen det är fel på.. klöv du eller kapade? Hade du en klinga anpassad för ändamålet?
bra fråga! Ja jo när du säger det så klöv jag när det gick illa. Laddade batteriet och provade igen, då gick du bättre, men den gången kapade jag. Är det mycket lättare att kapa? Använde det 18 tandsbladet sågen leverades med.
 
nimhed nimhed skrev:
Att köpa en billig batterimaskin och förvänta sig att den ska klara 30mm bänkskiva i ek, bok eller annat hårt träslag är nog lite väl optimistiskt.

Gissar att det finns dyrare batterimaskinen som också hade haft problem med det. Då måste man kanske upp till milwaukee för att det ska funka.
Intressant. Vad ska man då kunna använda en son här till isåf? :)
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Köpte deras paket med luftpumpar idag. Fungerar bra men laddaren var avsedd för engelskt eluttag så kolla innan ni kör hem om ni har långt att åka.
 
Kollade min laddare nu (hade laddat med en av mina tidigare 20V laddare från Borrmaskin). Min var Svensk plugg, dock var ena stiftet på kontakten rejält böjt så borde egentligen reklamera - men dom har nog inga fler kvar så struntar nog i det
 
Har nu fått testa cirkelsågen till att bygga ett räcke till altanen och måste säga att jag är sjukt nöjd med den. Den klarar det jag tänkte att den skulle och är smidig och lätt. Fantastiskt skönt med sladdlös cirkelsåg
 
  • Gilla
Lime113 och 1 till
  • Laddar…
Lilk Lilk skrev:
Köpte cirkelsågen men den kändes otrolig vek och stannade flera gånger i en 30mm bänkskiva som min milwaukee sticksåg åt till frukost skrattandes. Batteriet var laddar vid leverans, fast kanske inte fullt (?) eller kan man ha bättre tur med 4ah batteriet alt bättre klinga, någon som prövat? Eller ska man försöka lämna tillbaka "leksaken"?
Mvh Fredrik
Jag köpte cirkelsågen plus ett 4ah batteri och det är stor skillnad i kraften som den levererar (jämfört med det mindre 2ah batteriet). Att byta till en bättre klinga skadar inte heller :)
 
Sparkish Sparkish skrev:
Jag köpte cirkelsågen plus ett 4ah batteri och det är stor skillnad i kraften som den levererar (jämfört med det mindre 2ah batteriet). Att byta till en bättre klinga skadar inte heller :)
Var det så gott som standard mått på klingan?
 
150x16x1,6 har jag för mig. Finns inte jättestort utbud vad jag kunnat se
 
Alright! Ska pröva 4amp och ser om det gör skillnad. Har idag kapat en del med 2ah batteriet i samma hårdträ som tidigare omtalat. Gick helt ok. Var nog bara så att det fabriksladdade batteriet inte gav nog med ström trots att det indikerade fullt. Är den än kraftfullare med 4ah ska vi nog ha rätt så lite att klaga på. Dock så verkar bladet vara extremt tunt, lätt att det böjer sig och sågar snett. Vilka blad / klingor uppgraderar ni med?
 
Har varit ute efter en snabbvinkel ett tag, kan inte fatta att jag missat denna!
Fick skynda mig till lokala Lidl idag, men tyvärr tomt, fanns dock en hel del annat!
Så... någon som ångrar sitt köp eller hittar någon som finns kvar i någon butik o kan tänka sig att skicka, hör gärna av er :rolleyes:
Vad gick den loss på?
 
Lexington Lexington skrev:
Vad gick den loss på?
Det var väl 49 Sek om jag inte minns fel... Även jag har letat - Slut, slut och slut... :(

Så pass att jag hovrade över köpknappen på en sån här bara för att... Men det blir nog en Hultafors när jag snubblar över en sån.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Kommer väl kanske på nytt om ett år...
(Köpte inte heller någon i tid :(
59kr var det
 
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
Inte direkt verktyg men dom har en induktionsplatta i nästa vecka för 399:- 2000w
Har den varit med förut så nån har provat den?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.