F Freiherren skrev:
Ja, jag vill också veta vartifrån jag inte ska beställa i framtiden.
Företaget heter expodul
 
Kikade en snabbis där. Nu vet jag inte exakt vilken vägg du köpte, men på dom flesta står det "Färg gummilist Svart alt. grå".

Så... Att få vit list är ju tämligen uppenbart att dom inte erbjuder. Och jag gissar på att du inte nämnde något om färg på listen vid beställning(dvs, att du ville ha grå list) och då fick du standard-listen, som är svart.

Slutsats: Ditt eget fel, imo.
 
  • Gilla
jogidlöf
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Kikade en snabbis där. Nu vet jag inte exakt vilken vägg du köpte, men på dom flesta står det "Färg gummilist Svart alt. grå".

Så... Att få vit list är ju tämligen uppenbart att dom inte erbjuder. Och jag gissar på att du inte nämnde något om färg på listen vid beställning(dvs, att du ville ha grå list) och då fick du standard-listen, som är svart.

Slutsats: Ditt eget fel, imo.
L Lucif3r skrev:
Kikade en snabbis där. Nu vet jag inte exakt vilken vägg du köpte, men på dom flesta står det "Färg gummilist Svart alt. grå".

Så... Att få vit list är ju tämligen uppenbart att dom inte erbjuder. Och jag gissar på att du inte nämnde något om färg på listen vid beställning(dvs, att du ville ha grå list) och då fick du standard-listen, som är svart.

Slutsats: Ditt eget fel, imo.
Kollade deras industriväggar. De hade bara svarta, och jag ville ha en vit. Därav skickade jag ett mail till företagen och frågade om de kunde fixa en vit vägg. Fick en offert på vita väggen med pris och en datoranimerad bild på väggen. I min offert står det ingenting om svarta lister.
 
Så här står det på deras industriväggar;
Glasväggen kan enkelt måttanpassas samt att du även kan välja mellan våra tre standardkulörer, vit, svart eller natur utan extra kostnad.

Och på teknisk info;
Färg gummilist Svart alt. grå
 
  • Gilla
jogidlöf och 5 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Så här står det på deras industriväggar;
Glasväggen kan enkelt måttanpassas samt att du även kan välja mellan våra tre standardkulörer, vit, svart eller natur utan extra kostnad.

Och på teknisk info;
Färg gummilist Svart alt. grå
Exakt. Svart alt grå på dem svarta industriväggarna. Det var därför jag mailade företaget och frågade om en vit industrivägg.
 
Men du frågade om en vit färg på väggen, vilket du fick. Du sa inte att du också ville ha dom gråa listerna ...
 
  • Gilla
jogidlöf och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Det finns till och med foton på en vit vägg med svarta lister. Sedan står det dessutom mycket tydligt att listerna är svarta eller grå, samt att aluminiumprofilerna finns i svart, natur samt vitt. Därför tar jag tillbaka mitt tidigare klagomål mot firman.
Ingen skugga skola falla över den.
TS! Du har helt enkelt varit slarvig i din beställning. Tag tacksamt emot de grå listerna och byt ut dem själv.

Staffan
 
  • Gilla
RoBo och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det finns till och med foton på en vit vägg med svarta lister. Sedan står det dessutom mycket tydligt att listerna är svarta eller grå, samt att aluminiumprofilerna finns i svart, natur samt vitt. Därför tar jag tillbaka mitt tidigare klagomål mot firman.
Ingen skugga skola falla över den.
TS! Du har helt enkelt varit slarvig i din beställning. Tag tacksamt emot de grå listerna och byt ut dem själv.

Staffan
Det får du göra om du vill.
Det där är något de måste lagt till efter att jag klagat. När jag diskuterat med företaget har de aldrig hänvisat mig till hemsidan där man kan välja mellan svart eller grå list. Tvärtom, när jag pratade med dem förklarade tanten att det var svarta lister som gällde. Fanns inget annat. Grått var inte ens ett val alltså. Men det verkar som att det har blivit ett val nu...

Nej, kommer inte ta emot dem gråa listerna.
 
Staffans2000
Aha!
Har de pånyttfödda lurifaxarna ändrat sidan efter ditt köp? Ja. Då får jag ta tillbaka mitt tillbakatagande.
Men likväl. Ansvaret är även ditt.
 
  • Haha
  • Arg
mikaelthe och 1 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Men du frågade om en vit färg på väggen, vilket du fick. Du sa inte att du också ville ha dom gråa listerna ...
Som jag svarade någon annan:

Det där är är något de måste lagt till efter att jag klagat. När jag diskuterat med företaget har de aldrig hänvisat mig till hemsidan där man kan välja mellan svart eller grå list. Tvärtom, när jag pratade med dem förklarade tanten att det var svarta lister som gällde. Fanns inget annat. Grått var inte ens ett val alltså. Men det verkar som att det har blivit ett val nu...
 
Redigerat:
Den här bilden som visar en detalj på vit vägg med svarta lister verkar ha varit upplagd september 2019. https://www.expoduluterum.se/wp-con...podul-uterum_industrivaggar_matt-1220x800.jpg

Har dock inte kollat igenom hela hemsidan efter fler exempel. Har även svårt att tro att företaget skulle bakdatera bilden då dem flesta har noll koll på allt gällande IT.

Ser ut som TS bara antagit saker och firman i sin tur har antagit att TS troligen redan gått igenom hemsidan och ville bara dubbelkolla om att väggen gick att få i vitt . Personligen hade jag bara accepterat de gråa listerna och lejat ut jobbet eller gjort det själv. Vet inte hur hela offerten såg ut, men där lär ju också gummilisten stå med någonstans. Nu har vi ju bara fått se den illustrerade bilden vilket känns lite suspekt med.
 
  • Gilla
Lucif3r och 2 till
  • Laddar…
R roserz skrev:
Som jag svarade någon annan:

Det där är är något de måste lagt till efter att jag klagat. När jag diskuterat med företaget har de aldrig hänvisat mig till hemsidan där man kan välja mellan svart eller grå list. Tvärtom, när jag pratade med dem förklarade tanten att det var svarta lister som gällde. Fanns inget annat. Grått var inte ens ett val alltså. Men det verkar som att det har blivit ett val nu...

Dom har ändrat på sin hemsida under fliken "teknisk data" med info om listernas färg.

Hur den såg ut 31/3: marshttp://webcache.googleusercontent.c...w.expoduluterum.se/produkt/industrivagg-1200/

Hur den ser ut idag: https://www.expoduluterum.se/produkt/industrivagg-1200/

Bildexemplet är dock samma.
 
  • Gilla
kebabensdag och 7 till
  • Laddar…
K kebabensdag skrev:
Den här bilden som visar en detalj på vit vägg med svarta lister verkar ha varit upplagd september 2019. [länk]

Har dock inte kollat igenom hela hemsidan efter fler exempel. Har även svårt att tro att företaget skulle bakdatera bilden då dem flesta har noll koll på allt gällande IT.

Ser ut som TS bara antagit saker och firman i sin tur har antagit att TS troligen redan gått igenom hemsidan och ville bara dubbelkolla om att väggen gick att få i vitt . Personligen hade jag bara accepterat de gråa listerna och lejat ut jobbet eller gjort det själv. Vet inte hur hela offerten såg ut, men där lär ju också gummilisten stå med någonstans. Nu har vi ju bara fått se den illustrerade bilden vilket känns lite suspekt med.
Du tror att jag startar en tråd bara för att vadå..? För att jag inte har något bättre för mig? Varför skulle jag ljuga vad som skrivits i offerten? Om jag går in på deras industriväggar, och inte hittar en vit, är det klart att jag mejlar företaget och frågar om en vit när jag vill ha en. Därav ska företaget VARA TYDLIGA med vad en vit industrivägg innebär.

Ska jag gå igenom deras fönster för att kolla deras lister? Jag var inte intresserad av ett fönster. Ska jag som konsument som inte har en ANING om hur man bygger en vägg eller vad man har runt glasen gissa mig fram?

Jag tycker att företaget borde varit mer tydliga att den vita väggen som även funkar som en inredningsdetalj i hemmet, kommer ha MYCKET SYNLIGA svarta lister.

Nu kan man välja grå lister. Men tydligen var jag ett miffo som klagade på svarta lister. En annan färg var inte ens ett alternativ! Snälla, lite känsla får man ha när man bygger en sån vägg. Man kan iaf googla och ta reda på hur en vit industrivägg ser ut. Jag fick hem ett stort fönster med spröjs och svarta lister.

När är ett företag går in och ändrar det man har skrivit på hemsidan, så betyder det mer eller mindre att de VET att man har tabbat sig. De kunde iaf erkänt det och sagt att de var dåliga med info. Men de beter sig som barnrumpor på hela företaget.

Så NEJ, jag ljuger inte om det står på min offert. JA, som företag har du som skyldighet att gå ut med all info som rör produkten du ska leverera till en kund.
 
  • Gilla
TreeView och 3 till
  • Laddar…
Fast du säger ju att det inte står något om listerna på din offert?
 
  • Gilla
Lövborgen
  • Laddar…
Guzzi Guzzi skrev:
Fast du säger ju att det inte står något om listerna på din offert?
Det gör ju inte det??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.