Uterum under konstruktion med nyligen installerade fönster och trästomme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått hjälp av släkt och grannen att sätta i fönster i uterummet. Det rör sig sakta framåt.
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Fyra år efter takbytet var det dags för behandling med grönfri. Otroligt vad grönt det hinner bli på så kort tid. Visserligen norrsidan men ändå.

jag behandlade en liten yta för en månad sedan och redan efter två dagar såg jag ett tydligt resultat.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Kopplat på vattnet i tvättstugan!
Nyinstallerade vattenledningar och anslutningar i tvättstuga med flexibla slangar och avstängningskranar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörinstallationer i en tvättstuga med kopparledningar och flexibla vita plaströr på en betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen installerade vattenanslutningar och avloppsrör på en tvättstugevägg med verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Grundat tak och väggar, 20 l färg senare ...

Nymålat rum med vita väggar och tak, måleriverktyg och skyddsplast på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
OSB-skivor monterade på ett renoveringstak i ett rum med hängande kläder och en stängd dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett renoveringsprojekt av ett korridortak med borttagna gipsplattor och synliga strömkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tagit bort trasiga takgipsen som satt under takpanelen och el. Montera osb skivor och imorgon är planen att få upp den nya färdigmålade takpanelen samt el.
 
G-83 G-83 skrev:
Fyra år efter takbytet var det dags för behandling med grönfri. Otroligt vad grönt det hinner bli på så kort tid. Visserligen norrsidan men ändå.

jag behandlade en liten yta för en månad sedan och redan efter två dagar såg jag ett tydligt resultat.
Du har inga före-/efter-bilder?
 
Tvättat brevlådan och fått bort alla tejpningar med namn. Har ni någon idé hur man kan fixa till solblekningen i lacken? Bilvax? Olja? Tips mottages :)
 
  • Nyputsad svart brevlåda med solblekta fläckar framför ett vitt hus och stengång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Började lägga nytt golv i köket i går kväll.
Nyinstallerat laminatgolv i kök med verktyg och ölburk på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
pennybridge och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tvättat brevlådan och fått bort alla tejpningar med namn. Har ni någon idé hur man kan fixa till solblekningen i lacken? Bilvax? Olja? Tips mottages :)
Polish eller rubbing borde ju funka.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Du har inga före-/efter-bilder?
Jag försökte men det var väldigt svårt att få bra bilder på svarta betongpannor i skugga. Det syns ingen skillnad på bilden och än så länge är dagen för kort för att solen ska nå dit.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Ikväll har jag småpillat med maskinerna och sånt.
Även blandare och ho är monterat.
[bild]
tjusigt! ..en fråga :)
Vad har du för bänkskiva under maskinerna, samma som bänken bredvid? Isf hur djup är den? Har samma planering som du (minus ett skåp).. och har fastnat lite på bänkskivor..

Har Ikeas akåpstommar och de har ju lömskt gjort att man behöver lite djupare bänkskiva (iaf om man vill ha lite överhäng) nuförtiden (gentemot deras förra stomme faktum).. så de andra företagens bänkskivor passar inte alltid så bra :/

(står dina skåp och maskiner emot väggen bakom? Några anslutningar som sticker ut där?) :)
 
När man är färdig med syllbytet får man äta glass. En gammal byggregel sedan vendeltiden...

Glasskål i förgrunden med sked och byggplats med pågående syllbyte i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Gnomeboy och 8 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
tjusigt! ..en fråga :)
Vad har du för bänkskiva under maskinerna, samma som bänken bredvid? Isf hur djup är den? Har samma planering som du (minus ett skåp).. och har fastnat lite på bänkskivor..

Har Ikeas akåpstommar och de har ju lömskt gjort att man behöver lite djupare bänkskiva (iaf om man vill ha lite överhäng) nuförtiden (gentemot deras förra stomme faktum).. så de andra företagens bänkskivor passar inte alltid så bra :/

(står dina skåp och maskiner emot väggen bakom? Några anslutningar som sticker ut där?) :)
Jag använde mig av samma bänkskiva som till "köksbänken" och den är 635mm!
Maskinerna står inte ända in så anslutningarna drog jag igenom skåpsväggen.
Tanken är att även ha bänkskiva uppe på maskinerna. Tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, tvättho, och bänkskiva. Rörledningar synliga, ingen bänkskiva på maskinerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Jag använde mig av samma bänkskiva som till "köksbänken" och den är 635mm!
Maskinerna står inte ända in så anslutningarna drog jag igenom skåpsväggen.
Tanken är att även ha bänkskiva uppe på maskinerna.[bild]
Ikeas bänkskiva då eller ? :)
Ser ut som om maskinerna passar på djupet trots att de inte stod helt emot (y)

..då borde våra klara det med (har sett att vissa modernare varianter har lite bulligare design.. som verkar göra dem lite djupare.. för de "sticker ut" framför skåpen..).. ska mäta en gång extra för jag vill verkligen inte att mina maskiner ska sticka ut utanför.. då får det bli 70 cm djup bänkskiva och alla skåp lite utdragna från väggen ist. :)

Men förhoppningsvis är det ungefär samma som ditt.. och då blir det kanoners! :)
 
Fario Fario skrev:
När man är färdig med syllbytet får man äta glass. En gammal byggregel sedan vendeltiden...

[bild]
Sådana där regler gillar jag.. :p
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.