Renoveringsprojekt med blottlagda väggstommar och utspridda byggmaterial samt en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jojo.. Riva det kan jag iallafall! :D
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Frilägger rörkrökarna bakom badrumsväggen. Kommer att byta ut dessa mot plaströr och sätta dit LK väggbockstöd! Förpackat LK väggbockstöd på en rörkrök-utsatt betonggolv med synlig träregel och spill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Exponerade gammaldags rörkrökar bakom en delvis öppnad badrumsvägg, klara för utbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal rörkrök bakom badrumsväggen som ska bytas mot plast och få LK väggbockstöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag håller på att bila upp runt den gamla avloppskröken som försvinner ner i golvet för att kunna lägga nya plaströr
till köket! Uppbruten betonggolv med gammalt avloppskrök, borrhammare och byggavfall runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På toaletten våningen under så kommer det att övergå till det gula gjutjärnsröret i väntan på nya rör i källargolvet. Avloppsrör som bryts upp i ett badrum, med synligt gammalt gult gjutjärnsrör och plats för nya rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag ratchade bilningen lite och presenterade rörkröken för slägghammaren Mjölner istället! :crysmile:
Betonggolv med ett hål och byggavfall, bredvid en slägghammare och borrutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 1 till
  • Laddar…
Ja mjölner är bra på gjutjärn.
Du använder väl mask? Det finns många gosiga ämnen i dom där rören.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Ja mjölner är bra på gjutjärn.
Du använder väl mask? Det finns många gosiga ämnen i dom där rören.
Nej ingen mask, jag har inte ens tänkt på vilka ämnen som finns i dom.. Slog å bilade lite om vart annat och det jag mest stött på är gjutjärn, betong och den äckliga rosten innuti!
 
Rör och byggavfall på betonggolv med orange plaströr i öppet schakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum under renovering med exponerat rörarbete och en del trasigt gipsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

-Färdig!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Nej ingen mask, jag har inte ens tänkt på vilka ämnen som finns i dom.. Slog å bilade lite om vart annat och det jag mest stött på är gjutjärn, betong och den äckliga rosten innuti!
Ja nu är du ju färdig så då kommer infon lite sent men jag menade inte järnet i rören utan det gosiga på insidan. Är inte så illa när det är kök men om det är wcavlopp så...:poop:
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Nu blev jag nyfiken, vilka farliga ämnen finns i ett gammalt gjutjärnsavlopp?.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Bajs?

//AA
 
  • Gilla
  • Haha
JA”Snabbe” och 1 till
  • Laddar…
Det egna avloppet är i huvudsak ens egen bakterieflora och kanske inte så trevligt, men farligt är det inte.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
S saiter skrev:
Bajs?

//AA
Skitfarligt!
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Det var ju mest bara rörkröken som satt kvar så det var inte så illa, däremot konstateras att nedre delen av böjen, innerhörnet så att säga hade tunnare gods än ytterhörnet. Ett resultat av rosten antar jag. När jag slog bort övre delen av röret så att bara den ingjutna delen var kvar i golvet så hängde rost ihop med gammal dynga och hår kvar så att hela insidan var full och inte gick att se igenom. Detta dammsög jag upp från ovansidan och det satt ihop i 30cm långa bitar. Dock har ju detta varit i friska luften sedan flera månader så det kändes inte så äckligt iallafall! (inte som källaravloppet som jag bytte i mitt förra hus..)
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Idag river jag ner fiberskivan från väggen där tv senare ska hänga. Detta för att underlätta eldragningar och även för att förstärka den så att apparaturerna hänger kvar
Renoveringsarbete i rum med träreglar synliga och en delvis nedriven vägg för eldragningar och förstärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En delvis riven vägg med exponerade träreglar och isolering, en stege framför och rivningsavfall på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tar ca en timme att riva en sån här bit vägg.. Skivan har liksom limmat sig själv i reglarna och spricker hellre i skikt än släpper igenom spikarna när jag bryter i den!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.