Det är det ingen som vet mer än allterco själva. Dom har bara gått ut med en lista om nya produkter och dess namn men inget mer ingående.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
R
Ok, synd.
 
leby leby skrev:
Precis så!
Hej,
Nu har jag kommit till installationsfasen. Både jag och min elektriker är osäkra på hur rörelsevakten skall kopplas till Shellyn för att Shellyn ska skicka en signal när rörelsevakten aktiveras.

Några tips?

/M
 
Byt elektriker...
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Byt elektriker...
Då jag är nöjd med honom i övrigt så är det kanske något överilat (Särskilt som han äntligen ska koppla in köket imorgon ;) )

Du har inte möjligtvis ett råd som faktiskt svarar på frågan?

/M
 
Det skall kopplas som en vanlig strömbrytare, så rörelsesensorn skall kopplas till SW.
 
  • Gilla
mgranbom
  • Laddar…
M mgranbom skrev:
Då jag är nöjd med honom i övrigt så är det kanske något överilat (Särskilt som han äntligen ska koppla in köket imorgon ;) )

Du har inte möjligtvis ett råd som faktiskt svarar på frågan?

/M
Vilken rörelsevakt har du köpt? (kanske står tidigare men har missat i så fall) Det funkar inte med alla, jag har med hjälp av el forumet här fått lösningen på mina som inte funkade.
 
Vad var det som inte funkade då? :thinking:
 
C crazytok skrev:
Vad var det som inte funkade då? :thinking:
Den slog inte till shellyn. Inget hände när sensorn aktiverades.
 
Hade varit intressant att veta vad för rörelsesensor det var som inte löser detta och varför..
 
Du kan ju söka upp tråden där leby höll på med problemet. Det beror i princip på hur Shelly är uppbyggda både interna matningen och hur ingången är utförd.

Rörelsevakter som har ett motstånd från utgående mot N tex för att undvika glimrande LED osv gör att signalen tolkas till både när reläet ligger till och från. Samma om man tex skulle koppla ingången till tändtråd någonstans efter brytare parallellt med last då kommer den inte trigga. I stort är ingången så högimpediv och känslig dessutom aktiv både mot fas och nolla att den bara ska likt i beskrivningar koppla mot ren kontakt och kort ledning.
 
Har en sådan här termostat till ett rums elektriska golvvärme hemma.
Vit termostat för elektrisk golvvärme monterad på kaklad vägg med reglage för temperaturinställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag är intresserad av att kunna mäta hur mycket den drar över dygnet och över tid.
Finns det någon Shelly jag kan ansluta bakom denna för att primärt kunna mäta förbrukningen bara?
(Om jag kan kontrollera den via Shellyn också är sekundärt till mätning av förbrukningen.)
 
Om den drar <16A så skall det gå bra med en Shelly PM.
 
  • Elektrisk kopplingsskema för termostat med anslutningar märkta NTC, L, N, och PE.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.