Jag har problem med min MAP (SPCK521) som svarar dåligt på knapptryck.Vet att fler haft problem med detta. Vad kan jag göra? Finns det någon uppdatering eller är det bara så att vissa paneler är sämre?
 
  • Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
H
M Mr L skrev:
Jag har problem med min MAP (SPCK521) som svarar dåligt på knapptryck.Vet att fler haft problem med detta. Vad kan jag göra? Finns det någon uppdatering eller är det bara så att vissa paneler är sämre?
Jag hade problem med min. Upptäckte felet när jag installerade den några månader efter jag köpt den.
Reklamerade den och fick en ny som funkar felfritt.
 
H Hellplant skrev:
Jag hade problem med min. Upptäckte felet när jag installerade den några månader efter jag köpt den.
Reklamerade den och fick en ny som funkar felfritt.
Okej, skall kolla med Ahlsell. Problemet är att jag haft den länge i låda så misstänker att garanti löpt ut sedan länge.
 
H
M Mr L skrev:
Okej, skall kolla med Ahlsell. Problemet är att jag haft den länge i låda så misstänker att garanti löpt ut sedan länge.
Tre års reklamationsrätt. Första sex månaderna måste den som sålde varan bevisa att felet inte fanns vid köptillfället, efter det är det upp till konsumenten att bevisa att felet fanns redan vid köptillfället.
Varan ska reklameras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Två månader eller mindre räknas alltid som inom skälig tid.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Det står inget alls om det och har aldrig behövt lägga en tanke på det för det har alltid bara funkat.
@gol kanske har någon koll?

Har du testat att köra utan routern för att se om det funkar?

Hej!

Bumpar tråden lite :)

Har precis samma fel här , ser att det blir errors på porten där larmet är inkopplat i switchen , porten står på auto , då blir det 10/10 halv duplex ,
Allt över 10 då blir det ingen länk , det enda jag kan ändra till som funkar det är
10 Mbps Full Duplex 10 Mbps Full Duplex Link Up
Ska testa att slå om till 10/10 full duplex o se om felen försvinner .

Någon andra tips ?
 
Mitt GSM modem började plötsligt larma med felkod E51. Någon som har en aning om vad det innebär?
har provat att googla på det, men hittar inte direkt något.
 
RilleRock
S spacemoose skrev:
Mitt GSM modem började plötsligt larma med felkod E51. Någon som har en aning om vad det innebär?
har provat att googla på det, men hittar inte direkt något.
"Modem Not Responding".
Kolla hur dioderna lyser på modemet och vad det betyder.
Har du inte kvar den manualen kolla på spcsupportinfo.com
 
Skulle vilja separera en friggebod från resten av huset för att kunna ha det larmat där ute konstant men inte inne i bostadshuset.

I friggeboden sitter en trådlös magnetkontakt och en ny flådig trådlös siren. Har råkat testa och det funkar som det skall vid vanlig tillkoppling.
Så jag tänkte såhär, om jag skapar 2 områden, ett för huset och ett för friggeboden. Den trådlösa sirenen är en extern siren i systemet och jag sätter därför extern siren till område 2 (friggeboden) och intern siren till område 1 (bostadshuset).

Kommer detta funka så att jag kan larma område 2 (friggeboden) och få det att tjuta därute enbart?
 
RilleRock
G Gilgo skrev:
Skulle vilja separera en friggebod från resten av huset för att kunna ha det larmat där ute konstant men inte inne i bostadshuset.

I friggeboden sitter en trådlös magnetkontakt och en ny flådig trådlös siren. Har råkat testa och det funkar som det skall vid vanlig tillkoppling.
Så jag tänkte såhär, om jag skapar 2 områden, ett för huset och ett för friggeboden. Den trådlösa sirenen är en extern siren i systemet och jag sätter därför extern siren till område 2 (friggeboden) och intern siren till område 1 (bostadshuset).

Kommer detta funka så att jag kan larma område 2 (friggeboden) och få det att tjuta därute enbart?
Ja.
 
M Mr L skrev:
Jag har problem med min MAP (SPCK521) som svarar dåligt på knapptryck.Vet att fler haft problem med detta. Vad kan jag göra?
Den jag har svarar ibland dåligt på vissa knappar. Det verkar hjälpa att inte trycka rakt på siffrorna utan dra lite över dem med fingret. Men det bästa är förstås om det går att reklamera den och få en som funkar.
 
RilleRock RilleRock skrev:
"Modem Not Responding".
Kolla hur dioderna lyser på modemet och vad det betyder.
Har du inte kvar den manualen kolla på spcsupportinfo.com

Visade sig vara sim kortet som slutat fungera. Kontantkort från Comviq som blev avregistrerades. Var nog ett tag sedan jag fyllde på kortet. Nytt kort och allt fungerar igen.
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Hej alla!
nu är det min tur att vända mig till er experter! Jag har sedan 2.5år tillbaks ett SPC 4320 system med K521 panel. Har hela tiden kört med fw 3.85 men nu var det dags att uppgradera till 3.11.1. Installationen gick successful sa den men sedan slutade det roliga. Nu kan jag inte längre accessa det hela via min webläsare. Systemet sitter i installatörsläge, det var ju där det lämnades när firmwareuppgraderingen skulle göras. Jag försöker logga in via panelen, men jag har ju givetvis tappat bort lappen med lösenordet för "Engineer". Hur gör jag för att komma ur detta? behöver jag göra en fabriksåterställning och ladda in system config filen igen, som jag faktiskt tog backup på. Går det göra en fabriksåterställning i installatörsläget? Tacksam för svar!

Andreas
 
  • Gilla
ksthen
  • Laddar…
W woofes skrev:
Hej alla!
nu är det min tur att vända mig till er experter! Jag har sedan 2.5år tillbaks ett SPC 4320 system med K521 panel. Har hela tiden kört med fw 3.85 men nu var det dags att uppgradera till 3.11.1. Installationen gick successful sa den men sedan slutade det roliga. Nu kan jag inte längre accessa det hela via min webläsare. Systemet sitter i installatörsläge, det var ju där det lämnades när firmwareuppgraderingen skulle göras. Jag försöker logga in via panelen, men jag har ju givetvis tappat bort lappen med lösenordet för "Engineer". Hur gör jag för att komma ur detta? behöver jag göra en fabriksåterställning och ladda in system config filen igen, som jag faktiskt tog backup på. Går det göra en fabriksåterställning i installatörsläget? Tacksam för svar!

Andreas
Prova http://SPC_IP:443
Kommer du in så går du till nätverksinställningarna och byter porten till 80.
 
Tack! nu kommer jag åt inloggningssidan!

Nästa problem är att lösa lösenordsfrågan för "Engineer" , gissar det får bli brute force metoden och testa igenom alla 10000 kombinationer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.