Tokslut Tokslut skrev:
...när hyllorna gapar tomma :surprised: Vågen når väl skogskanten i morgon :worried:I eftermiddags var det enbart en lätt förhöjt kundtryck i lokala Ican i utkanten av nollåtta

[bild]

Förlåt, bilden är inte från en Citybutik :oops:
Vad fasen, har ni lite pasta KVAR på hyllorna??? Hos oss finns varken pasta, ris eller lösviktspotatis.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Årsta är INTE city!
 
Tokslut Tokslut skrev:
Bilden lånad och var från en Ica i Årsta :giggle:
[länk]

Jag handlade min vanliga ranson +5% kanske igår (16-17:00) (Stockholms utkant / skogsbryn) och där var inga hyllor tomma (ICA Supermarket)
Samma här. Inga problem alls. Enda som är slut är handsprit. (och det är oändligt mycket bättre tvätta händerna med tvål)

Men så är det ju. Att preppa är att vara förberedd innan krisen (och det är nog folk ute på landet). Att tömma hyllor är inte prepping utan dålig planering :D
 
  • Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Årsta är INTE city!
Får väl erkänna att jag tog förgivet att det var likadant hela vägen in i city :oops::p

Skärmdump från diskussionsforum visar inlägg där en användare ber om ursäkt för felaktig bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
[QUOTE=" Allt är inte beroende på Corona heller, utan även Oljedumpningen av Saudi för att Ryssland inte ville minska produktionen, samt ränteläget i USA. Att herr Trump stängde gränsen mot Europa gjorde ju inte saken bättre.[/QUOTE]

Försöker du vara ironiskt eller varför nämner du bara säker som är direkt relaterade till Corona som inte vara beroende av Corona? Det var väl Corona som var anledningen att Saudi ville minska oljeproduktionen och också Corona som gjorde att USA sänker räntan och att Trump stänger gränsen eller är jag HELT förvirrad?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Årsta är INTE city!
Beror väl på vem du frågar, jag som är bonnläpp från norra norrland skulle nog tycka det efter att kollat på Maps var det ligger.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Beror väl på vem du frågar, jag som är bonnläpp från norra norrland skulle nog tycka det efter att kollat på Maps var det ligger.
City är ju dels innanförtullarna, men också vart det känns metro. Årsta är varken

Här skulle jag dra gränsen

Karta över Stockholm med markerad gräns för cityområdet inom tullarna, inklusive Årstabron.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ville_Vessla
  • Laddar…
Mats-S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
City är ju dels innanförtullarna, men också vart det känns metro. Årsta är varken
Här skulle jag dra gränsen
oj oj oj oj .... nu blir det livat. Det där är känsliga saker att tala om .... :crysmile:
Käppholmen och Söder ligger ju utanför din gräns :mad::rofl:
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Mats-S John Smith skrev:
oj oj oj oj .... nu blir det livat. Det där är känsliga saker att tala om .... :crysmile:
Käppholmen och Söder ligger ju utanför din gräns :mad::rofl:
:D Jag var också lite väl snäll mot solnahållet gränsen går tidigare mot vasastan
 
  • Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Det var en väldigt snäv beskrivning av city! Men jag håller väl i stort sett med dig.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag tycker väl iofs att det känns metro om man kan se flera bilar eller människor samtidigt ute på gatan. Här kollar vi ju ut genom fönstret och är brydd om det är nån okänd bil eller gångare. Stora händelser för oss.
 
  • Wow
Mats-S
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Jag tycker väl iofs att det känns metro om man kan se flera bilar eller människor samtidigt ute på gatan. Här kollar vi ju ut genom fönstret och är brydd om det är nån okänd bil eller gångare. Stora händelser för oss.
Metrokänslan är inte bara antalet fordon eller människor i rörelse det är också pulsen på stan. Det finns tex stora städer i tex USA utan någon som helst metrokänsla
 
Mats-S
Hudiksvall, är det city ;-) (Starta på 4min)

För om man drömmer om Paris
hamnar man på något vis
likförbannat i Hudiksvall.

Och man drömmer om en ny och fin Mercedes
och ett sommarhus i Portugal,
men man får en gammal Skoda
med en trasig växellåda
och en friggebod i allra bästa fall
 
Redigerat:
BirgitS
City brukar väl beteckna affärs- och kontorsområdet, dvs. ett ändå mindre område än det som Anders ritade upp, med norra gränsen i höjd med ung. Kammakargatan (Adolf Fredriks kyrka), inte Kungsholmen alls och mindre av Östermalm (absolut inte ut på Djurgården).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholms_city
Börjar man inkludera även bostadsområdena i Vasastan så får man börja prata om Innanför tullarna i stället.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.