Mikael_L Mikael_L skrev:
Men glad att det fanns JFB. :) :cool:
Jaa det var jag :)
 
hsd hsd skrev:
Definitivt inte gjort av elektriker
Borde polisanmälas..
 
B Besiman skrev:
Borde polisanmälas..
Kan vara så att metallröret som kabeln legat i rostat bort. Skulle måla om en vägg och det var inte mycket kvar av metallröret som kabeln gick igenom.
 
Inte dåligt att orka gräva minst 10 cm ner i backen! :crysmile::crysmile:
 
harry73
Ibland går ett eluttag sönder, och då får den till akuten för att bli omplåstrat
Eluttag fasttejpat med silvertejp på en träpanelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dubbeluttag där ena sidan är öppen och täckt med silvertejp på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nåt liknande har jag gjort någon gång tills dan efter typ, då jag kommit med rätt delar.
Nu minns jag inte riktigt tillfällena helt klart, men inte på en förskola i alla fall, utan kanske mer på en byggarbetsplats eller något kontor eller så. Och att faran i sig inte ens är så stor, så mitt extra skydd bara är lite hängslen till livremmen, som exemplet här i bild, det är faktiskt ganska svårt att komma åt något strömförande där av misstag, det är mest att petskyddet är borta.
Men som sagt, på en förskola hade jag tagit bort uttaget, kopplat ur det, isolerat av med wago och sen dit med uttaget igen för att hålla barnfingrar borta från det bakom. Ja om ja nu inte kunnat bytt det på stört då ...

Intressant att skylten anger att det är 230V.
Har dom andra spänningar i huset?
Får man ha annat än 230V till schuko?
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nåt liknande har jag gjort någon gång tills dan efter typ, då jag kommit med rätt delar.
Nu minns jag inte riktigt tillfällena helt klart, men inte på en förskola i alla fall, utan kanske mer på en byggarbetsplats eller något kontor eller så. Och att faran i sig inte ens är så stor, så mitt extra skydd bara är lite hängslen till livremmen, som exemplet här i bild, det är faktiskt ganska svårt att komma åt något strömförande där av misstag, det är mest att petskyddet är borta.
Men som sagt, på en förskola hade jag tagit bort uttaget, kopplat ur det, isolerat av med wago och sen dit med uttaget igen för att hålla barnfingrar borta från det bakom. Ja om ja nu inte kunnat bytt det på stört då ...

Intressant att skylten anger att det är 230V.
Har dom andra spänningar i huset?
Får man ha annat än 230V till schuko?
Sådant som visar på vikten av standardisering av materiel så att elektrikern alltid har några brytare och uttag i bilen/väskan.
 
harry73
Detta var ett patientrum på vuxenakuten, så ej dagis. Men förvirrade människor är inte ovanligt där
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Bjuder på en riktigt bra, “hantverkare” via Offerta.se anlitad...
 
  • Oskyddad elledning löper över ett golv skyddat med kartong under en byggprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slarvigt monterad eluttag på vit vägg med synliga skarvar och ojämn spackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med dåligt utfört reparation där spackling syns runt ett icke avslutat elektriskt uttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag hängande ur ett hål i väggen, tecken på slarvigt elarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person pekar på en dåligt installerad eluttag bredvid oisolerade kablar längs en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
fremax och 8 till
  • Laddar…
Vilken fantastisk skarvning!!
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
buffedelic buffedelic skrev:
Vilken fantastisk skarvning!!
Helt ny diskmaskin...
 
Mikael_L
harry73 harry73 skrev:
Detta var ett patientrum på vuxenakuten, så ej dagis. Men förvirrade människor är inte ovanligt där
Ja det är ju en miljö där man borde koppla ut ledningarna bakom ifall det inte går att åtgärda direkt.
Jag menar. så många sekunder tar det ju inte ...
 
buffedelic buffedelic skrev:
Vilken fantastisk skarvning!!
Vilken fantastisk sLarvning!! :cry:
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Multihantverkare?
 
  • Haha
Härryda2015
  • Laddar…
Rabatt på orange FK någonstans kanske. Kan själv behöva nån rulle :rofl:
 
  • Gilla
Ragnar_AT och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.