Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Martin_B
P Putte 9497 skrev:
Av alla som hittills dött i världen har dött av Corona och inte av en underliggande sjukdom?
Nja, inte riktigt, i vissa fall har de dött av att skratta ihjäl sig efter att ha läst dina inlägg.

www.worldometers.info arbetar just nu febril med att inkludera även den kurvan i alla sina grafer, "Death by Putte" kallas den.

CNN just nu: "The Putte death toll is continuously increasing at an exponential rate."
 
  • Haha
  • Gilla
guggen och 3 till
  • Laddar…
Martin_B
Gör man så gott man kan på högre ort för att det skall sprida sig så fort och effektivt som möjligt i Sverige eller? :D

"Minst ett specialchartrat ”Corona-flyg” med passagerare som varit på skidresa i norra Italien landade på Arlanda natten till söndag.
Men de runt hundra passagerarna – ett flertal kraftigt hostades – fick inga särskilda restriktioner när de landade och ”gick rakt ut”, kan Expressen berätta."


https://web.archive.org/web/2020031...orona-pa-planet-passagerare-slapptes-rakt-ut/
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Martin_B
S sinclairhacker skrev:
Och en förhoppning att fördröja det hela så mycket man kan , till sommaren, då viruset kanske inte trivs lika mycket, baserat på erfarenhet av hur virus sprids.
Stötte på artikeln som jag letade efter tidigare.

"It’s a ‘false hope’ coronavirus will disappear in the summer like the flu, WHO says"
“We hope it does. That would be a godsend,” said WHO’s Dr. Mike Ryan. “But we can’t make that assumption. And there is no evidence.”


https://www.cnbc.com/2020/03/06/its...pear-in-the-summer-like-the-flu-who-says.html
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Gör man så gott man kan på högre ort för att det skall sprida sig så fort och effektivt som möjligt i Sverige eller? :D

"Minst ett specialchartrat ”Corona-flyg” med passagerare som varit på skidresa i norra Italien landade på Arlanda natten till söndag.
Men de runt hundra passagerarna – ett flertal kraftigt hostades – fick inga särskilda restriktioner när de landade och ”gick rakt ut”, kan Expressen berätta."


[länk]
Så att säga de låter 100 tals smittade ta sig hit från Italien och samtidigt drar in flyg tillståndet för IranAir. Fy sjutton!
Hur kan man dra de ansvariga hos Folkhälsomyndigheten inför rätta?
Det är många som måste stå tillsvars för det här.
 
Martin_B
L Lars48 skrev:
Hur kan man dra de ansvariga hos Folkhälsomyndigheten inför rätta?
Det är många som måste stå tillsvars för det här.
Folkhälsomyndigheten gör så gott de bara kan enligt många här :D

Vänta bara tills dödsfallen drar iväg här och folk börjar se sina nära och kära försvinna, då blir det nog annat ljud i skällan.

Jag önskar inget annat än att siffrorna bara stannar upp och läget lugnar sig här - men jag blir ju något grymt förvånad om inte smittspridningen snart börjar synas i statistiken även här i Sverige. Nu tror jag det enbart handlar om någon enstaka dag.
Det är inte läge att bli sjuk med något som kräver vård på sjukhus just nu! Köerna lär bli enorma om vi får det som Italien har det.

Italien är allra värst drabbad i världen nu, bara Sydkorea kommer i närheten.
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
Undra när första fallen kommer i Dalarna
 
  • Gilla
Mach77777 och 1 till
  • Laddar…
Idag kommer troligen alla större evenemang stoppas då regeringen förväntas stoppa sammankomster med mer än 500 personer.
 
Enl rykten så sitter minst en person i hemkarantän i en dala kommun och ev en eller flera i en annan, men det är som sagt rykten på "byn"
Har alla län tillgång till test?
 
Även om man får en förkylning framöver med slemhosta, feber, huvudvärk etc så kan man räkna med att man drabbats av Corona. Testerna lär ebba ut när fler drabbas och om några månader kan vi se konsekvenserna av vår oro.
 
Mikael_L
harry73 harry73 skrev:
Själv skulle jag gärna uppgradera mitt immunförsvar med antikroppar mot coronasmittan. De kommer nog att vara bra nästa gång ett närbesläktat virus kommer förbi.
Sedan förstår jag att det inte är så lämpligt för visa befolkningsgrupper, men jag blir hellre smittat i år än om 20 år när jag kanske tillhör riskgruppen
Hur går det med detta då?
Har du lyckats än? ;)


Själv jobbar jag bara lite löst på projektet. Gruppen smittade verkar inte ha fått ordentligt fäste här än, och jag har liksom inte tid att hålla på och åka iväg för att lyckas. Men jag bidar min tid, jag antar att det poppar upp fler fall här i Uppland så att jag kan ordna det lokalt.
 
P Putte 9497 skrev:
Även om man får en förkylning framöver med slemhosta, feber, huvudvärk etc så kan man räkna med att man drabbats av Corona. Testerna lär ebba ut när fler drabbas och om några månader kan vi se konsekvenserna av vår oro.
Vi är redan där. Sjukvården i Stockholm testar inte längre för Covid-19 om man inte har allvarliga symptom. De beslutade detta igår.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Mycket bra att vårdpersonalen stannar hemma. Det är dock inte enligt rikets rekommendationer.
Nu är det ju så att alla drabbade i Värmland utom 3 hittills kommer från samma bussresa, så de som beordrats var hemma är anhöriga till de som var på den bussen, då risken att det blir fler smittade är mycket stor. Många av de dryga hundra som beordrats hemma har alltså en sjuk anhörig i hemmet och var redan i hemkarantän.
 
  • Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
Idag kommer sammankomster med mer än 500 personer att förbjudas. Så ingen publik på sportevenemang exempelvis.

Detta kommer att slå hårt på många idrottsföreningar.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Idag kommer sammankomster med mer än 500 personer att förbjudas. Så ingen publik på sportevenemang exempelvis.

Detta kommer att slå hårt på många idrottsföreningar.
Det är ju tur att du vet allt före alla andra:D
 
P Putte 9497 skrev:
Det är ju tur att du vet allt före alla andra:D
Regeringen säger att de snabbt kommer att besluta när FHM begär.

FHM säger att de kommer att begära detta idag. 1+1=2
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.