NyaTorpane NyaTorpane skrev:
är det en gcm10 eller 12? mitt tips är att inte sälja den lilla sågen. Den stora tröttnar man väldigt fort på att flytta. Blir väldigt tungt om du frågar mig.
Det blev en GCM 12 så rätt så rejäl maskin :)
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Det blev en GCM 12 så rätt så rejäl maskin :)
Nöjd? Står i valet och kvalet över denna...
 
F Fluxor skrev:
Nöjd? Står i valet och kvalet över denna...
Än ja men endast hunnit med några få kap. Tar mycket plats och rejält mycket tyngre än min tidigare 8" såg. Så den är primärt stationär.
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Än ja men endast hunnit med några få kap. Tar mycket plats och rejält mycket tyngre än min tidigare 8" såg. Så den är primärt stationär.
Den verkar trevlig. Blir nog en sån.
 
Alltid trevligt att hämta ut paket en fredagseftermiddag! Två öppna verktygslådor med trädominoer och en domino maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire och 14 till
  • Laddar…
Dagens loppisfynd. Tor patenthammaren är lite kul, fylld med stålkulor i huvudet för mindre rekyl. Hyveln med snedstält E A Bergstål tror jag kommer göra sig bra i störlådan :)
Tor patenthammare och en snedställd E A Berg hyvel på ett bord med ritningar och andra verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Eller snarare i en ny vänster-stötlåda för hyvelstålet är vinklat fel för en högerlåda inser jag nu .
 
Redigerat:
  • Gilla
snuttekudden och 5 till
  • Laddar…
Blev en elektrisk handhyvel. Black & Decker modell äldre.
 
  • Äldre Black & Decker elektrisk handhyvel placerad på ett träbord med sladd och ett metallstycke bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en Black & Decker elektrisk handhyvel, modell och specifikationer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
ullberg
lövblås, bra tryck och klart jobbigare för armen än jag trodde det skulle vara...

Lövblås på gräsmatta, verkar tung och kraftfull baserat på användarens upplevelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Nu kan jag riva med stil. Så fort rivningslovet är check.
En röd och svart Hilti rivningsverktyg SR 4-A22 på trägolv redo för användning efter rivningslov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikssonandreas och 8 till
  • Laddar…
Japp, den är skitbra för kantputs på tomten. Irriterande till allt annat, men det den ska göra gör den bra. Kalaspris!
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Väldigt positivt överraskad över den här rullkniven jag köpte på vinst o förlust. Slajsar genom 4mm läder som om det vore mjukost, klart värd sina 69.90:-

Rullkniv på ett stycke tjockt, brunt läder på en neutral bakgrund, demonstrerar verktygets skärförmåga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 6 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Japp, den är skitbra för kantputs på tomten. Irriterande till allt annat, men det den ska göra gör den bra. Kalaspris!
Vad får du för driftstid på den där?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Vad får du för driftstid på den där?
Jag kollade på denna och insåg att jag kommer klarar mig galant på lilla batteriet

 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vad får du för driftstid på den där?
Jag kan nog kantrimma tomten 2-4 gånger på ett AK10 tror jag. Det tar aldrig slut på en omgång så jag hinner ofta köra annat eller ladda batteriet innan jag kör igen. Har häcksax och miniblås i samma serie - saxen är riktigt bra, blåsen är bara för finlir på släta ytor, inte för gräsmattan.
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.