Sågat till lite bitar och provat ut uppställningen av hallbänken.

Delvis monterad hallbänk i trä med hyllor under och matchande överliggande väggskåp, på en grå klinkergolv framför en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Efter att ha klarat av en nästan sex timmars båtresa så blev det lite takjobb!

(Kan vara en av mina sämsta bilder faktiskt)
vad är det för sorts tak? :)
 
Snigla Snigla skrev:
vad är det för sorts tak? :)
Det är denna från Byggmax.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Golvet på plats.
 
  • Nylagt laminatgolv med dammsugare och förlängningssladd på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Passade på att skruva upp lysrörsarmaturerna i svarvrummet innan jag åkte till jobbet i morse.
Så nu är det klart för inflyttning och sedan en permanentning av elen när jag kännt in placeringen av maskinerna.

Lysrörsarmaturer installerade i ett trärums tak med vita och träfärgade väggar, en grön dörr och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lysrörsarmatur uppskruvad i taket av ett svarvrum med träväggar och en trädörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lysrörsarmatur uppskruvad i taket av ett svarvrum med trätak och delvis skalade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Efter en paus i bygget av mini-toaletten så har mattan kommit på plats och väggbeklädnad är snart klar. Lite lister och småpill kvar innan inredningen ska monteras.
Halvfärdig minitoalett med geometriskt mönstrad matta och vita väggbeklädnader samt några liggande lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har länge varit lite skeptisk till termostaten i duschblandaren, tycker varmvattnet tagit slut orimligt fort och frun har ”gnällt” om att vi har för lite varmvatten. Men jag har viftat bort det med att det bara blir billigare så. Men så skulle jag duscha idag, och ja...


Hur som helst så har vi varmvatten i duschen nu :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 12 till
  • Laddar…
Fördelen med att vara småbarnsförälder är att man plötsligt vaknar vid 4.00, så man hinner med en timmes grejande innan man åker till jobbet. Idag blev svarvrummet svarvrum på riktigt då Lunan släpades på plats. För att den inte skulle känna sig ensam fick den sälskap av King kong och Sjöberg.
Ska se om jag kan lyckas möblera in en liten slip också vad det lider. Nu blir det nog inte så mycket gjort igen, övertid på jobbet och papparollen tar mycket tid från hobbysnickrandet.

Svarvrum med en svarv, arbetsbänk och verktyg, ordnat i en rymlig verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nyorganiserat svarvrum med en arbetsbänk, träväggar och dörrar i ett hemmabygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svarvrum med trägolv, Lunan maskin i centrum, arbetsbänkar och pelarborrmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MTech och 7 till
  • Laddar…
Fas två av Operation Furusanering inleddes ikväll med att köra slipmaskin. Nu ska även trappstegen till övervåningen få färg.
Slipmaskin placerad på trätrappa som förberedelse för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
(be)Fodrat fönstren, satt golvsockel samt spacklat muren (som aldrig tycks bli tillräckligt bra)!
 
  • Renoverat rum med nyligen fodrade fönster och satta golvsocklar, spacklingsarbete pågår vid muren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Får ändå räknas som husgöra. Fick leverans med all tappn och golvvärme som jag baxadenin i förrådet tills det skall monteras
 
  • Leverans av byggmaterial med förpackningar märkta Duravit och Uponor staplade i ett förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Nerrivning av insidan ytterväggen är klar. Så åkte iväg till lokala bygghandel och fyllde släpet med reglar, osb, gips och isolering.

Byggmaterial såsom OSB-skivor, reglar och isolering upplagda i ett garage, redo för väggrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Smällde upp ena varvet med reglar
Isolerad yttervägg under renovering med synliga reglar och brun isolering, kabel dragen över reglarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan plast, och sen nästa vända med 45mm reglar. Snart kan man dra slang till uttag och nätverk och sen i med mer isolering och på med osb och gips.
 
  • Renoveringsprojekt med nyuppsatta reglar och isolering i en vägg, verktyg och stege syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsfas med nerriven yttervägg, nyuppsatta reglar och isolering, innan installation av el och nätverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Absolut. Nu kör jag avfuktaren ihop med värmaren för att få ut all vätska som kom ihop med leveransen. Våtrumsgipsen och vindskivorna utgår jag från att dom tål lite fukt. Och den egentliga anledningen till varför det kom tre bilar på en gång är att om gipsen I värsta fall skulle rycka så är inte det hela världen. Det var Mao Ett väldigt fördelaktigt pris. Jag var där idag och kollade till och det var nu helt torrt under pressen och satte även frigolit på kanterna så det inte är vassa hörn som kan ta sönder 650gr pressen. Det är 3st buntar virke I botten och sedan resten gips. 4st buntar med formplywood ligger under en annan press.
Hur har det gått? Stockholm har ju haft en fuktig vinter som få... Jag har sett algpåväxt på saker som legat i mitt kallisolerade garage på grund av fuktigheten...
 
Appendix Appendix skrev:
Hur har det gått? Stockholm har ju haft en fuktig vinter som få... Jag har sett algpåväxt på saker som legat i mitt kallisolerade garage på grund av fuktigheten...

Än så länge går det vara bra. Jag satte faktiskt på fläkten idag för att få runt lite värme men just nu när det så otroligt fuktigt så är det förrädiskt. Då kostar jag hellre på att ha en värmare igång för att slippa daggen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Än så länge går det vara bra. Jag satte faktiskt på fläkten idag för att få runt lite värme men just nu när det så otroligt fuktigt så är det förrädiskt. Då kostar jag hellre på att ha en värmare igång för att slippa daggen.
Skönt att höra :) Det verkar vara väldigt olika hur det slår med beroende på täckning/byggnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.