Hej,
Jag har precis köpt några trådfri och stött på en utmaning som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Jag har några lampor med två ljuskällor i och både kontrollen och appen (även Homekit) hanterar dessa ljuskällor separat. Jag vill ju kunna styra lampan och alla ljuskällor som sitter i tillsammans.
Går det?
Tack!
Jag har precis köpt några trådfri och stött på en utmaning som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Jag har några lampor med två ljuskällor i och både kontrollen och appen (även Homekit) hanterar dessa ljuskällor separat. Jag vill ju kunna styra lampan och alla ljuskällor som sitter i tillsammans.
Går det?
Tack!
Förstår hur du menar och det är så det funkar för mig just nu också. Däremot skulle jag vilja allokera två ljuskällor till en lampa med ett namn. På bilden nedan skulle jag till exempel vilja ha en lampa som heter Kökslampa och styra den och inte två ljuskällor som det är nu.BirgitS skrev:
Tack för svar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 077 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 077 inlägg
Ett tips är att endast låta en app sköta allt, du kan stöta på mycket problem annars.
T.ex. så använder jag endast Ikeas app för att lägga till nya saker. Den används aldrig för någonting annat.
Alla namn, rum/grupper, scener, timers, regler m.m gör jag i homekit. Funkar klockrent.
Edit: Ikeas app används för att knyta fysiska knappar till lampor/uttag med på de saker jag vill ha det.
T.ex. så använder jag endast Ikeas app för att lägga till nya saker. Den används aldrig för någonting annat.
Alla namn, rum/grupper, scener, timers, regler m.m gör jag i homekit. Funkar klockrent.
Edit: Ikeas app används för att knyta fysiska knappar till lampor/uttag med på de saker jag vill ha det.
Bra! Jag löste problemet som startade tråden genom att gruppera lampor.R RalleB skrev:Ett tips är att endast låta en app sköta allt, du kan stöta på mycket problem annars.
Liknande trådar
-
2.0 W LED glödlampa fast drivdon anger 10-60 W?
Belysning -
Varför lyser den gröna lampan på min Biomatic 20+ innan den har tänt, och tänder gör den inte
Ved, Pellets, Flis -
Automover 320 fladdrande blå/vit lampa
Robotgräsklippare -
Koppla lampan, 2 kablar 3 uttag
El -
12kg lampa i pärlspont
Byggmaterial & Byggteknik